29.6 C
Athens
Τετάρτη, 3 Ιουλίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΕ-3 AWACS, ο βασιλιάς είναι παλιός… ζήτω ο (νέος) βασιλιάς E-7!

Ε-3 AWACS, ο βασιλιάς είναι παλιός… ζήτω ο (νέος) βασιλιάς E-7!

- Advertisement -

Όπως αναμενόταν, η USAF επέλεξε ως διάδοχο του E-3 AWACS το Boeing E-7A, σε μια διαδικασία η οποία είχε προδιαγραφεί από καιρό και η οποία εξελίσσεται πλέον με ρυθμούς «fast track».

Ο στόλος των υφιστάμενων E-3B/G αντιμετώπιζε προβλήματα υποστήριξης εδώ και αρκετά χρόνια, με τις διαθεσιμότητες να κινούνται σε επίπεδα 60% ή και χαμηλότερα. Παρά την απόφαση αντικατάστασής τους όμως η Αμερικανική Αεροπορία θα συνεχίζει να διαθέτει πόρους για εκσυγχρονισμούς των AWACS προκειμένου να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες.

Το E-7A, αν και δεν ήταν η μοναδική υποψηφιότητα (αφού η Saab είχε προσφέρει το GlobalEye) ήταν ουσιαστικά μονόδρομος, όχι μόνο επειδή το Wedgetail έχει εδραιώσει τον ρόλο του ως AWE&C εδώ και πολλά χρόνια, αλλά και διότι το Boeing 737-700 που χρησιμοποιεί ως πλατφόρμα, βρίσκεται ήδη σε χρήση με τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις ως P-8 Poseidon, ενώ μετά την σημερινή εξέλιξη αναμένεται να διευρύνει τις εφαρμογές του στο μέλλον και ως φορέας άλλων συστημάτων.

Επιπλέον, είναι σχεδόν βέβαιο ότι το ΝΑΤΟ θα επιλέξει και αυτό το E-7 ως αντικαταστάτη των δικών του E-3, απόφαση που αναμένεται να επιταχυνθεί υπό το πρίσμα της ουκρανικής κρίσης.

Η USAF δεν είχε συμπεριλάβει μέχρι τώρα χρηματοδότηση για το E-7 αφού δεν είχε επιλεγεί, εντούτοις τα τελευταία δυο χρόνια είχε εκταμιεύσει κονδύλια για την μελέτη του διαδόχου του E-3 Sentry που σχετίζονταν άμεσα με το Wedgetail.

Η επίσημη επιλογή του σηματοδοτεί και την ανάθεση συμβολαίου $1,2 δις στην Boeing για την εξέλιξη δυο πρωτοτύπων, το οποίο θα αφορά ουσιαστικά την προσαρμογή του Ε-7 στις ανάγκες της Αμερικανικής Αεροπορίας. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2025 με προοπτική επίτευξης αρχικής επιχειρησιακής διαθεσιμότητας το 2028 και με παραγγελίες για 24  επιπλέον αεροσκάφη έως το 2032.

Να θυμίσουμε ότι το E-7 είχε αρχικά εξελιχθεί για να καλύψει τις ανάγκες της Αυστραλίας (αντί του Boeing 767 AEW&C)  και αποκτήθηκε στη συνέχεια από την Τουρκία, την Νότιο Κορέα και την RAF. Οι αεροπορίες αυτές (τρεις από τις οποίες έχουν επίσης επιλέξει και το P-8A Poseidon, ως πλατφόρμα ναυτικής συνεργασίας) προφανώς θα επωφεληθούν από την εξέλιξη, τόσο αναφορικά με τη διευρυμένη βάση των χρηστών, όσο και από την χρηματοδότηση του αεροσκάφους και του ραντάρ MESA (Multi-role Electronically Scanned Array) με νέες δυνατότητες από το Πεντάγωνο.Ανάμεσα σε αυτές, με το E-7 να αποτελεί την κύρια εναέρια πλατφόρμα αποκάλυψης, αναγνώρισης, ταυτοποίησης και ιχνηλάτησης απειλών σε κοινό διακλαδικό περιβάλλον, περιλαμβάνονται η επέκταση της ικανότητας ιχνηλάτησης στόχων στο έδαφος μέσω υποδομής MTI (Moving Target Indicator) όπως επίσης και σε στόχους που διαχειρίζεται η νέα Διαστημική Διοίκηση.

H Saab προωθεί εδώ και καιρό το GlobalEye ως διάδοχη κατάσταση στο Erieye, με κλιμακούμενες προτάσεις στους χρήστες του τελευταίου.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

10 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Τουρκία: Ξεκίνησε η ναυπήγηση της 6ης φρεγάτας Istanbul! Εμείς ακόμη ψάχνουμε

Ραγδαία είναι η εξέλιξη του τουρκικού ναυπηγικού προγράμματος μεγάλων σκαφών επιφανείας για το Ναυτικό τους. Έτσι η κλάση φρεγατών Istanbul, έχει πλέον 5 πλοία...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Παγώνει -ξανά- ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ;

165
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της σελίδας μας, φαίνεται πως "παγώνει" το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, με φόβο πως ίσως οδηγούμαστε και σε ακύρωση του....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Ιουλίου 1937: Η τελευταία πτήση της Amelia...

0
Τα μεσάνυχτα της 2ας Ιουλίου 1937 (ώρα Greenwich) ένα μοναχικό Lockheed Electra απογειωνόταν από το αεροδρόμιο στο Lae της Παπούα-Νέα Γουινέα. Το βαρυφορτωμένο αεροσκάφος...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 49, Ιούλιος 2024

Το  καινούργιο μας τεύχος Ιουλίου 2024 κυκλοφορεί  με πλούσια, άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα, ενώ υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά ΕΔΩ ΗΝΙΟΧΟΣ 24: η τέχνη της διεπιχειρησιακότηταςΜε...

Τουρκία: Ξεκίνησε η ναυπήγηση της 6ης φρεγάτας Istanbul! Εμείς ακόμη ψάχνουμε

Ραγδαία είναι η εξέλιξη του τουρκικού ναυπηγικού προγράμματος μεγάλων σκαφών επιφανείας για το Ναυτικό τους. Έτσι η κλάση φρεγατών Istanbul, έχει πλέον 5 πλοία...

Ελληνική προμήθεια εκτοξευτών βομβίδων 40 χιλ. για τυφέκια G3

Η εταιρεία ELMON Α.Ε. αναδείχθηκε προσωρινή ανάδοχος στον υπ. αριθ. 70/23 ανοικτό, δημόσιο διαγωνισμό, στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος στρατιωτικού εξοπλισμού «Προμήθεια Εκτοξευτών Βομβίδων...