13 C
Athens
Κυριακή, 10 Νοεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΓιατί η Ολλανδική Αεροπορία διάλεξε το C-390 για νέο μεταγωγικό της

Γιατί η Ολλανδική Αεροπορία διάλεξε το C-390 για νέο μεταγωγικό της

- Advertisement -

Με τη συνεργασία των Joris Van Boven και Alex Van Noije. Επιπλέον στοιχεία Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης, αναδημοσίευση από την “ΠΤΗΣΗ”, τεύχος 31, Δεκέμβριος 2022

Ήταν στις 17 Ιουνίου 2022 όταν το ολλανδικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε την επιλογή του Embraer C-390 Millenium ως αντικαταστάτη των τεσσάρων Hercules της Βασιλικής Ολλανδικής Αεροπορίας (KLu, Koninklijke Luchtmacht). Το γεγονός, αν και δεν αποτέλεσε έκπληξη, καθώς οι σχετικές πληροφορίες υπήρχαν ήδη από την αρχή της περασμένης άνοιξης, προκάλεσε αίσθηση, τόσο διότι το βραζιλιάνικο μεταγωγικό υποσκέλισε το C-130J Super Hercules της Lockheed Martin όσο όμως κυρίως για τους λόγους που αυτό συνέβη.

Η KLu σκόπευε να εκκινήσει την αντικατάσταση των C-130H προς τα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας, έχοντας αρχικά ολισθήσει το αρχικό χρονοδιάγραμμα που αναφερόταν στην περίοδο 2022-2023. Ανάμεσα στους απαράβατους όρους της προμήθειας ήταν ότι το αεροπλάνο έπρεπε:

  • Να είναι ήδη σε παραγωγή και όχι σε εξέλιξη
  • Να έχει μεταφορική ικανότητα 60 αλεξιπτωτιστών
  • Να διαθέτει ράμπα για τη φόρτωση οχημάτων και παλετών με ικανότητα ρίψης με αλεξίπτωτο
  • Να έχει εμβέλεια 2.000 ναυτικών μιλίων
  • Να μπορεί να επιχειρεί από πρόχειρους και μη προετοιμασμένους διαδρόμους με ικανότητα βραχείας προσαπογείωσης
  • Να διαθέτει ή να μπορεί να τοποθετηθεί εξοπλισμός ασφαλών επικοινωνιών και ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας
  • Να είναι πολλαπλών ρόλων, περιλαμβανομένης και της ικανότητας για επιχειρήσεις MEDEVAC/CASEVAC με δυνατότητα παροχής ιατρικής φροντίδας εν πτήσει.

Στη μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία εποχή όμως, το ολλανδικό υπουργείο Άμυνας επανεξέτασε τις ανάγκες τακτικών μεταφορών, ενώ, όπως αναφέρεται, στο κάδρο της επαναξιολόγησης μπήκε και η εμπειρία από την απομάκρυνση αμάχων από το Αφγανιστάν και των ελλείψεων κατάλληλων μέσων που εμφανίστηκαν σε εκείνη την κρίση. Η τελευταία φαίνεται ότι υπαγόρευσε στην KLu ένα αεροσκάφος που θα μπορούσε να γεφυρώσει τις τακτικές με τις στρατηγικές μεταφορές στο κατώτερο σκέλος τους, ενώ το ανώτερο σκέλος των τελευταίων καλύπτεται και από τον ευρωπαϊκό στόλο των A330MRTT. Επιπλέον, οι ανάγκες ωρών πτήσης ετησίως αναφέρονταν πλέον στο εύρος των 2.400-4.000, αρκετά αυξημένες απ’ ό,τι στην αρχική εκτίμηση, με βάση τον στόλο των C-130H.

Αν και στη διάρκεια της διαδικασίας επιλογής είχαν υπάρξει διάφορες πληροφορίες για τις πιθανές συμμετοχές, τελικά, μετά την ανακοίνωση της επιλογής του βραζιλιάνικου αεροσκάφους, αποκαλύφθηκε ότι η αξιολόγηση αφορούσε μόνο δύο υποψηφιότητες: το C-130J και το C-390M. Έγινε επίσης γνωστό ότι το Millenium ήταν το μόνο από τα δύο που ικανοποιούσε όλους τους απαράβατους όρους αλλά και άλλες προϋποθέσεις, όπως τα (πιεστικά) χρονοδιαγράμματα της KLu. Εξαίρεση αποτελούσε ο εξοπλισμός αυτοπροστασίας και ασφαλών επικοινωνιών, που όντας ΝΑΤΟϊκών προδιαγραφών (περιλαμβανομένων και ειδικών ολλανδικών απαιτήσεων), θα πρέπει να τοποθετηθεί, να πιστοποιηθεί και να γίνει αποδεκτός σε ξεχωριστό πρόγραμμα.

Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον ζήτημα αναφορικά με την ολλανδική αξιολόγηση ήταν ότι -σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που αποδέσμευσε το υπουργείο Άμυνας- το C-390 θα προσφέρει υψηλότερη διαθεσιμότητα και θα μπορεί να πετά περισσότερες ώρες ετησίως για τον ίδιο αριθμό αεροσκαφών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ανατροπή της κατάστασης ανάμεσα στους δυο «μονομάχους» συνέβη μετά την αναδιαμόρφωση των απαιτήσεων στην επαύριον της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Όταν οι ολλανδικές ανάγκες για περισσότερες ώρες πτήσης κατ’ έτος αυξήθηκαν, το C-390 μπορούσε να ικανοποιήσει την απαίτηση για 2.400 ώρες τον χρόνο με τέσσερα αεροπλάνα και τις 4.000 ώρες με πέντε αεροπλάνα, ενώ με το C-130J χρειάζονταν τουλάχιστον πέντε αεροπλάνα, τα οποία όμως δεν μπορούσαν να ικανοποιήσουν την απαίτηση των τεσσάρων χιλιάδων ωρών (απαιτείτο και έκτο αεροσκάφος).

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, η Ολλανδία θα παραγγείλει πέντε C-390 με προαίρεση για ένα έκτο, έναν πλήρη εξομοιωτή πτήσης και έναν προσομοιωτή καμπίνας μεταφοράς φορτίου, με προοπτική αντικατάστασης των C-130H από το 2026. Επιπλέον η KLu στοχεύει στο να αξιοποιήσει τα Millenium μέσα στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής διοίκησης EATC (European Air Transport Command), η οποία ως γνωστόν συγκεντρώνει τα αεροπλάνα μεταφορών και εναέριου ανεφοδιασμού αριθμού ευρωπαϊκών χωρών σε έναν ενοποιημένο στόλο και διαθέτει τις υπηρεσίες τους από κοινού στις χώρες-μέλη ανάλογα με τις ανάγκες τους.

Σε μια εξέλιξη-ορόσημο αναφορικά με την ολλανδική προμήθεια C-390 που προαναφέρθηκε, το Millennium «PT-ZNG», το οποίο αποτελεί αεροσκάφος επιδείξεων της κατασκευάστριας εταιρείας, πραγματοποίησε ευρωπαϊκή περιοδεία σε σειρά χωρών της περιοχής. Πέταξε αρχικά στο Faro της Πορτογαλίας, όπου έγινε ο ευρωπαϊκός εορτασμός των 200 χρόνων της ανεξαρτησίας της Βραζιλίας, και στη συνέχεια συμμετείχε στο airshow Air Power στο Zeltweg της Αυστρίας και έκανε μια εντυπωσιακή εμφάνιση. Στις αρχές Σεπτεμβρίου πραγματοποίησε επίσκεψη στην αεροπορική βάση Tampere/Pirkkala βόρεια του Ελσίνκι, στην οποία βρίσκεται η Διοίκηση Αερομεταφορών (Satakunnan Lennosto) της Φινλανδικής Αεροπορίας, όπου το διάστημα 8 και 9 Σεπτεμβρίου πέταξε αρκετές φορές σε επιδείξεις στους επιτελείς της, δεδομένου του ενδιαφέροντος για την προμήθεια νέου μεταγωγικού αεροσκάφους από τη χώρα του ευρωπαϊκού Βορρά. Στην επιστροφή του στη Βραζιλία το «PT-ZNG» προσγειώθηκε στην αεροπορική βάση Εindhoven και στις 12 Σεπτεμβρίου έκανε και εκεί πτήση γνωριμίας με επιβαίνοντες Ολλανδούς αξιωματικούς, περιλαμβανομένου του αρχηγού της KLu, Αντιπτεράρχου Dennis Luyt.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

11 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
11 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αιγαίο χωρίς πλοία του Πολεμικού μας Ναυτικού, γίνεται;

Εντύπωση προξένησαν οι δηλώσεις του υπουργού Άμυνας, Νίκου Δένδια, στην Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, στις 6 Νοεμβρίου, όπου είπε τα εξής, μιλώντας -και- για το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Συντήρηση ελικοπτέρων CH-47 Chinook, όλα στον αέρα – εκτός από...

41
Εδώ και μήνες έχουμε γράψει για την επιτυχία του Πολεμικού Ναυτικού σχετικά με τις διαθεσιμότητες των ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων του, τύπου S70B/B6 Sea Hawk. Όπου...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Οκτωβρίου/10 Νοεμβρίου 1912: Μάχη στα Πέντε Πηγάδια,...

0
Σε μια κίνηση αιφνιδιασμού κατά τον Α΄ Βαλκανικό Πόλεμο, ο οθωμανικός στρατός επιτίθεται κατά του αριστερού της ελληνικής παράταξης στην Ήπειρο, στην τοποθεσία Πέντε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αιγαίο χωρίς πλοία του Πολεμικού μας Ναυτικού, γίνεται;

Εντύπωση προξένησαν οι δηλώσεις του υπουργού Άμυνας, Νίκου Δένδια, στην Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, στις 6 Νοεμβρίου, όπου είπε τα εξής, μιλώντας -και- για το...

Σουηδία: υπογραφή μνημονίου – πρώτο βήμα αγοράς μεταγωγικών Embraer C-390

Ο Σουηδός υπουργός Άμυνας Pål Jonson, σε συνάντησή του με τον Βραζιλιάνο ομόλογό του στην Μπραζιλια χθές, υπέγραψε επιστολή προθέσεων σχετικά με την επέκταση...

J-35A, το “κινεζικό F-35” σε πτήση – βίντεο

Η μεγάλη αποκάλυψη της αμυντικής έκθεσης Zhuhai 2024 που ξεκινά αυτές τις μέρες στην Κίνα, είναι το εγχώριο μαχητικό τύπου stealth, Shenyang J-35Α, αν...