15.3 C
Athens
Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗDouglas A-26 «Ιnvader»: πρωτότυπα και παραλλαγές

Douglas A-26 «Ιnvader»: πρωτότυπα και παραλλαγές

- Advertisement -

Τρία πρωτότυπα κατασκευάστηκαν. Το XA-26 ήταν το πρώτο της σειράς και είχε πολλά κοινά στοιχεία με το A-26C. Έφερε ρύγχος από πλεξιγκλάς, καθώς και δύο πυργίσκους (στη ράχη και κάτω από την άτρακτο) που ενεργοποιούνταν με τηλεχειρισμό. Η παρθενική του πτήση έγινε την 10η Ιουλίου του 1942 και ήταν αυτό όπου χρησιμοποιήθηκε περισσότερο από τα άλλα δύο στις γενικές δοκιμές. Μπορούσε να δεχθεί εσωτερικές και εξωτερικές βόμβες συνολικού βάρους 5.000 λιβρών. Ο οπλισμός του αποτελείτο από δύο εμπρόσθια πολυβόλα των 12,7 χλστ. (όπως και το A-26C), ενώ δύο ακόμη του ιδίου διαμετρήματος ήταν εγκατεστημένα σε κάθε πυργίσκο. Η μακέτα επιδείχτηκε στις αρχές του 1941, ενώ το συμβόλαιο υπεγράφη τον Ιούνιο του ιδίου έτους. Στην αρχή γινόταν αναφορά για μόνο δύο πειραματικά, το XA-26 ελαφρύ βομβαρδιστικό και το XA-26A νυκτερινό μαχητικό.

XA-26

Το δεύτερο πρωτότυπο ήταν το XA-26A και προοριζόταν για νυκτερινές αποστολές. Σχεδιάστηκε με πυργίσκο τεσσάρων πολυβόλων, αλλά τελικώς κατασκευάστηκε με τέσσερα πυροβόλα των 20 χλστ. σε γόνδολα κάτω από την άτρακτο. Διέθετε μακρύτερο ρύγχος για την προσθήκη του ραντάρ, πλήρωμα δύο μελών και κανέναν πυργίσκο, ενώ είχε και δυνατότητα μεταφοράς βομβών βάρους 2.000 λιβρών. Οι κινητήρες  που επελέγησαν ήταν οι Pratt & Whitney R-2800-27, ισχύος 2.000 ίππων έκαστος. Το πρόγραμμα του XA-26A εγκαταλείφθηκε όταν απεδείχθη πως δεν υπερτερούσε του Northrop XP-61 «Black Widow» του οποίου οι πτητικές δοκιμές ήταν ήδη εν εξελίξει και η μαζική παραγωγή του είχε προαποφασισθεί. Ως αποτέλεσμα, ένα και μοναδικό αεροσκάφος βγήκε από το εργοστάσιο της Douglas.

Ο νυκτερινός μαχητής XA-26A

Το τρίτο, το XA-26B, προσετέθη στο πρόγραμμα μετά τα δύο πρώτα. Τροφοδοτείτο με τους ιδίους τύπους κινητήρων της Pratt & Whitney και σχεδιάστηκε για προσβολή στόχων από χαμηλό υψόμετρο. Μετέφερε, εσωτερικώς και εξωτερικώς, βόμβες 6.000 λιβρών και φιλοξενούσε τριμελές πλήρωμα. Εμφανισιακώς έμοιαζε πολύ με το XA-26A. Η ουσιώδης διαφοράς τους ήταν το πυροβόλο των 75 χλστ. στο δεξιό τμήμα του ρύγχους το οποίο προστατευόταν με ανασυρόμενο κάλυμμα. Στη θεωρία έδειχνε ιδανικό όπλο και το XA-26B ήταν και το μόνο που δοκιμάστηκε με αυτό (το ίδιο πυροβόλο είχε τοποθετηθεί και στο B-25 Mitchell, αλλά απεδείχθη λανθασμένη επιλογή κυρίως λόγω του αργού ρυθμού πυρός του). Στην πράξη όμως παρουσίαζε εμπλοκές, αλλά και η συντήρησή του ήταν περίπλοκη. Τα εν λόγω προβλήματα ανάγκασαν την Douglas σε εναλλακτική λύση, με χρήση πυροβόλου των 37 χλστ. ή βαρέων πολυβόλων ή και των δύο επιλογών ταυτοχρόνως. Αρχικώς κατέληξε σε έξι ρυγχαία πολυβόλα των 12,7 χλστ., αλλά και αυτή η απόφαση αργότερα τροποποιήθηκε με την εγκατάσταση οκτώ πολυβόλων του ιδίου διαμετρήματος. H USAAF ενέκρινε τελικώς το συγκεκριμένο σχέδιο στις 30 Ιουνίου του 1943.

XA-26B

Οι παραλλαγές του αεροσκάφους παρουσιάζονται στο: Military History

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Οι Τούρκοι διπλασιάζουν το Ναύσταθμο του Ακσάζ, η Ελλάδα “πάγωσε” Σούδα και Αλμυρό

Η αναβάθμιση του τουρκικού ναυστάθμου στο Ακσάζ, στη νοτιοδυτική πλευρά της Τουρκίας, που ανακοινώθηκε πρόσφατα, όταν ολοκληρωθεί, θα προσφέρει σημαντικά στην στρατιωτική ενδυνάμωση της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

H Γαλλία να βάλει stop στους «τουρκικούς» Meteor πριν την 4η...

86
Ήταν ένα δημοσίευμα της γαλλικής ηλεκτρονικής εφημερίδας La Tribune πριν μια εβδομάδα (15/1/2025) που μιλούσε για «κόντρα» Λονδίνου-Παρισιού-Αθηνών, σχετικά με το θέμα της απόκτησης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Ιανουαρίου 1991: Μάχη του Khafji, “το πρώτο...

4
Κατά τον 1ο πόλεμο του Κόλπου, σαν σήμερα καταγράφηκε η αρχική χερσαία σύγκρουση, όταν τμήματα των 1ης και 5ης Μηχανοκίνητων Μεραρχιών και της 3ης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Ιανουαρίου 1939: Πρώτη πτήση του μαχητικού XP-38 Lightning της Lockheed

Πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση το XP-38, πρωτότυπο του μετέπειτα μαχητικού αναχαίτισης P-38 Lightning, ενός από τα πιο επιτυχημένα αεροσκάφη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.Γνωστό...

Sukhoi T-49, το αεροσκάφος που προετοίμασε μια νέα γενιά σοβιετικών μαχητικών

Οι περισσότεροι φίλοι της Αεροπορίας γνωρίζουν πως τα σοβιετικά αεροσκάφη της δεκαετίας του '60 όπως και τα παλαιότερα, είχαν -τα περισσότερα- την εισαγωγή αέρα...

Curtiss Twin P-40 Warhawk, ένα διάσημο μαχητικό που πήγε να γίνει “διπλό”

Το Curtiss P-40 Warhawk είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μαχητικά αεροσκάφη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, γνωστό για τη συμμετοχή του σε όλα τα...