33.1 C
Athens
Τρίτη, 22 Ιουλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗDouglas A-26 «Ιnvader»: πρωτότυπα και παραλλαγές

Douglas A-26 «Ιnvader»: πρωτότυπα και παραλλαγές

- Advertisement -

Τρία πρωτότυπα κατασκευάστηκαν. Το XA-26 ήταν το πρώτο της σειράς και είχε πολλά κοινά στοιχεία με το A-26C. Έφερε ρύγχος από πλεξιγκλάς, καθώς και δύο πυργίσκους (στη ράχη και κάτω από την άτρακτο) που ενεργοποιούνταν με τηλεχειρισμό. Η παρθενική του πτήση έγινε την 10η Ιουλίου του 1942 και ήταν αυτό όπου χρησιμοποιήθηκε περισσότερο από τα άλλα δύο στις γενικές δοκιμές. Μπορούσε να δεχθεί εσωτερικές και εξωτερικές βόμβες συνολικού βάρους 5.000 λιβρών. Ο οπλισμός του αποτελείτο από δύο εμπρόσθια πολυβόλα των 12,7 χλστ. (όπως και το A-26C), ενώ δύο ακόμη του ιδίου διαμετρήματος ήταν εγκατεστημένα σε κάθε πυργίσκο. Η μακέτα επιδείχτηκε στις αρχές του 1941, ενώ το συμβόλαιο υπεγράφη τον Ιούνιο του ιδίου έτους. Στην αρχή γινόταν αναφορά για μόνο δύο πειραματικά, το XA-26 ελαφρύ βομβαρδιστικό και το XA-26A νυκτερινό μαχητικό.

XA-26

Το δεύτερο πρωτότυπο ήταν το XA-26A και προοριζόταν για νυκτερινές αποστολές. Σχεδιάστηκε με πυργίσκο τεσσάρων πολυβόλων, αλλά τελικώς κατασκευάστηκε με τέσσερα πυροβόλα των 20 χλστ. σε γόνδολα κάτω από την άτρακτο. Διέθετε μακρύτερο ρύγχος για την προσθήκη του ραντάρ, πλήρωμα δύο μελών και κανέναν πυργίσκο, ενώ είχε και δυνατότητα μεταφοράς βομβών βάρους 2.000 λιβρών. Οι κινητήρες  που επελέγησαν ήταν οι Pratt & Whitney R-2800-27, ισχύος 2.000 ίππων έκαστος. Το πρόγραμμα του XA-26A εγκαταλείφθηκε όταν απεδείχθη πως δεν υπερτερούσε του Northrop XP-61 «Black Widow» του οποίου οι πτητικές δοκιμές ήταν ήδη εν εξελίξει και η μαζική παραγωγή του είχε προαποφασισθεί. Ως αποτέλεσμα, ένα και μοναδικό αεροσκάφος βγήκε από το εργοστάσιο της Douglas.

Ο νυκτερινός μαχητής XA-26A

Το τρίτο, το XA-26B, προσετέθη στο πρόγραμμα μετά τα δύο πρώτα. Τροφοδοτείτο με τους ιδίους τύπους κινητήρων της Pratt & Whitney και σχεδιάστηκε για προσβολή στόχων από χαμηλό υψόμετρο. Μετέφερε, εσωτερικώς και εξωτερικώς, βόμβες 6.000 λιβρών και φιλοξενούσε τριμελές πλήρωμα. Εμφανισιακώς έμοιαζε πολύ με το XA-26A. Η ουσιώδης διαφοράς τους ήταν το πυροβόλο των 75 χλστ. στο δεξιό τμήμα του ρύγχους το οποίο προστατευόταν με ανασυρόμενο κάλυμμα. Στη θεωρία έδειχνε ιδανικό όπλο και το XA-26B ήταν και το μόνο που δοκιμάστηκε με αυτό (το ίδιο πυροβόλο είχε τοποθετηθεί και στο B-25 Mitchell, αλλά απεδείχθη λανθασμένη επιλογή κυρίως λόγω του αργού ρυθμού πυρός του). Στην πράξη όμως παρουσίαζε εμπλοκές, αλλά και η συντήρησή του ήταν περίπλοκη. Τα εν λόγω προβλήματα ανάγκασαν την Douglas σε εναλλακτική λύση, με χρήση πυροβόλου των 37 χλστ. ή βαρέων πολυβόλων ή και των δύο επιλογών ταυτοχρόνως. Αρχικώς κατέληξε σε έξι ρυγχαία πολυβόλα των 12,7 χλστ., αλλά και αυτή η απόφαση αργότερα τροποποιήθηκε με την εγκατάσταση οκτώ πολυβόλων του ιδίου διαμετρήματος. H USAAF ενέκρινε τελικώς το συγκεκριμένο σχέδιο στις 30 Ιουνίου του 1943.

XA-26B

Οι παραλλαγές του αεροσκάφους παρουσιάζονται στο: Military History

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Καμπανάκι από την Ουκρανία, “ή κατανοείτε τι φέρνουν τα drone ή θα χάσετε τον επόμενο πόλεμο”

Στην αμυντική έκθεση/συνέδριο LANDEURO 2025 που έγινε στις 16-17 Ιουλίου στο Βισμπάντεν της Γερμανίας, μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εισηγήσεις ήταν αυτή του Robert...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: F-15EX, η νέα γενιά ενός Αετού που δεν λέει να...

19
Το F-15EX Eagle II αποτελεί την πιο πρόσφατη εξέλιξη της οικογένειας μαχητικών αεροσκαφών F-15, ενός σχεδιασμού που πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του 1970 και συνεχίζει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Ιουλίου 1974: Επιχείρηση «Νίκη» στην Κύπρο, η...

27
Τα νέα της τουρκικής εισβολής και η δυσμενής για την Εθνοφρουρά εξέλιξη των επιχειρήσεων στην Κύπρο, έθεσαν, καθυστερημένα, σε κίνηση τα σχέδια ενίσχυσης  από...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Northrop XB-35: “Mπαμπάς” του Β-2 Spirit και “παππούς” του B-21 Raider

Το Northrop XB-35 υπήρξε ένα από τα πιο πρωτοποριακά αεροσκάφη που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ενσαρκώνοντας την ιδέα της «ιπτάμενης...

North American F-107 Ultra Sabre, το αεροσκάφος που ηττήθηκε από το F-105 Thunderchief

Το North American F-107 Ultra Sabre ήταν ένα μαχητικό αεροσκάφος που αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1950 από την North American Aviation για την Πολεμική...

IAI Lavi, η ιστορία ενός μαχητικού που θα κόντραρε το F-16

Το μαχητικό αεροσκάφος Lavi, ένα πρόγραμμα της ισραηλινής αεροπορικής βιομηχανίας, αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες σελίδες της. Σχεδιασμένο για να ανταποκριθεί στις μοναδικές...