20.3 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗDouglas A-26: O εξαίσιος «εισβολέας» της USAAF. Μέρος Β΄

Douglas A-26: O εξαίσιος «εισβολέας» της USAAF. Μέρος Β΄

- Advertisement -

Όταν το πειραματικό XA-26 πρωτοπέταξε στις 10 Ιουλίου του 1942, εμφανίστηκαν κάποια δομικά προβλήματα με τον ριναίο τροχό, κάτι που οδήγησε στον επανασχεδιασμό του. Άλλο ζήτημα ήταν και η υπερθέρμανση των κινητήρων, ενώ επανακατασκευάστηκαν και τα ατρακτίδιά τους. Σε γενικές όμως γραμμές οι επιδόσεις ικανοποίησαν. Ο σχεδιασμός ήταν θαυμάσιος και είχε δυνατότητα αναπτύξεως μεγάλων ταχυτήτων. Επίσης, η ανταπόκριση του αεροσκάφους κατά το χειρισμό του υπερέβαινε τα αναμενόμενα.

Αυτό που το καθιστούσε ξεχωριστό ήταν ο χώρος του κόκπιτ όπου δε χρειαζόταν να προστεθεί συγκυβερνήτης. Ο ίδιος ο πιλότος δοκιμών δήλωσε στην αναφορά του πως το αεροσκάφος ήταν απολύτως έτοιμο για μάχιμες αποστολές. Δυστυχώς, ούτε η κατασκευάστρια εταιρεία φανταζόταν πως οι παραδόσεις θα ξεκινούσαν πολύ αργότερα, καθότι νέα θέματα προέκυψαν, όπως με τις δοκούς στηρίξεως των πτερύγων. Έτσι, το A-26 δεν ήταν ακόμη εις θέσιν να παραχθεί μαζικώς. Η αρχή έγινε το φθινόπωρο του 1944, όταν πια άρχισε να μπαίνει στην υπηρεσία της Ενάτης Αεροπορικής Δυνάμεως επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Τα πολυβόλα των 12,7 χλστ. στις γόνδολες κάτω από το εξωτερικό τμήμα της πτέρυγας

Το βάπτισμα του πυρός

Το A-26 ξεκίνησε δράση τον Ιούλιο του 1944 με την Πέμπτη Αεροπορική Δύναμη που ήδρευε στη Νέα Γουινέα. Για τα τέσσερα πρώτα αεροσκάφη που βρέθηκαν στον αέρα, οι απόψεις ήταν μάλλον απογοητευτικές, αφού η θέση του κόκπτιτ ανάμεσα στους κινητήρες  περιόριζε εξαιρετικά την ορατότητα του πιλότου. Αυτό πρακτικώς σήμαινε πως το A-26 ήταν ακατάλληλο να συμμετάσχει σε σχηματισμούς χαμηλού υψομέτρου, που ήταν αναγκαίοι στον Ειρηνικό. Συν τοις άλλοις, ο εντοπισμός καλά κρυμμένων εχθρικών θέσεων στη ζούγκλα ήταν αρκετά δύσκολος. Ο διοικητής της, Πτέραρχος George Kenney, είχε δηλώσει ενάντιος στην αντικατάσταση των αεροσκαφών του από τα A-26.

Ο Πτέραρχος George Kenney, διοικητής της Πέμπτης Αεροπορικής Δυνάμεως στον Ειρηνικό

Η Douglas ανταποκρίθηκε άμεσα, δημιουργώντας μία νέα ψηλότερη καλύπτρα η οποία βελτίωσε τα πράγματα και μέχρι το καλοκαίρι του 1945 ο Πτέραρχος Kenney είχε αλλάξει άρδην τη γνώμη για το νέο αεροπλάνο. Το Μάϊο του 1945, η Πολεμική Αεροπορία του Στρατού αποφάσισε τη μεταφορά επτά μονάδων με A-26 από την Ευρώπη στον Ειρηνικό. Επιπροσθέτως, όλες οι μονάδες μεσαίων και ελαφρών βομβαρδιστικών εκεί – με εξαίρεση τρεις εφοδιασμένες με B-25 – θα παραλάμβαναν το A- 26. Ο πόλεμος όμως τελείωσε πριν ξεκινήσει να ενεργοποιείται το εν λόγω πλάνο. Ως αποτέλεσμα, λίγα μόνο Α-26 είχαν ενεργή συμμετοχή στις μάχες εναντίον των Ιαπώνων.

Κοντινή όψη των Pratt & Whitney του Α-26B

Η συνέχεια στο Military History

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: 1000 μέρες πολέμου στην Ουκρανία

Η Ουκρανία, μια χώρα με πλούσια ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά, έχει βρεθεί στο επίκεντρο μιας από τις πιο δραματικές και καθοριστικές συγκρούσεις του 21ου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: ATACMS, SCALP, Storm Shadow κατά Ρωσίας, στρατηγική ευκαιρία και ρίσκο

28
Σε μια ανατροπή των στρατιωτικών ισορροπιών στον πόλεμο της Ουκρανίας, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ακολουθούμενες από τη Γαλλία και τη Βρετανία, έδωσαν την άδεια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 21 Νοεμβρίου 1940: Η απελευθέρωση της Κορυτσάς

0
Ο Ελληνικός στρατός εισέρχεται στην Κορυτσά, απελευθερώνοντας την, καθώς και το Λεσκοβίκι και τους ορεινούς όγκους Μοράβα και Ιβάν. Η επιτυχία πιστώνεται ως η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Ουγγαρία θα εγκαταστήσει σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας στα σύνορα με την Ουκρανία

Η Ουγγαρία θα εγκαταστήσει σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας στο βορειοανατολικό τμήμα της χώρας καθώς η απειλή κλιμάκωσης του πολέμου Ουκρανίας-Ρωσίας είναι "μεγαλύτερη από ποτέ", ανακοίνωσε...

“Τετραπλό” εκτοξευτή HIMARS προτείνει η Lockheed Martin

Μια νέα έκδοση του συστήματος εκτόξευσης ρουκετών και πυραύλων HIMARS/MLRS παρουσίασε η Lockheed Martin, στο συνέδριο Human-Machine Integration, που έγινε στο πανεπιστήμιο Α&Μ στο...

Blast from the past: F-102 με πυραύλους AIM-4 σε εσωτερική αποθήκη

Αν κάποιοι νομίζουν πως οι εσωτερικές αποθήκες πυραύλων αέρος-αέρος, είναι μια "καινοτομία" των F-22 & F-35, πλανώνται!To Convair F-102 Delta Dagger ήταν ένα από...