19.6 C
Athens
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗDouglas A-26: O εξαίσιος «εισβολέας» της USAAF. Μέρος Β΄

Douglas A-26: O εξαίσιος «εισβολέας» της USAAF. Μέρος Β΄

- Advertisement -

Όταν το πειραματικό XA-26 πρωτοπέταξε στις 10 Ιουλίου του 1942, εμφανίστηκαν κάποια δομικά προβλήματα με τον ριναίο τροχό, κάτι που οδήγησε στον επανασχεδιασμό του. Άλλο ζήτημα ήταν και η υπερθέρμανση των κινητήρων, ενώ επανακατασκευάστηκαν και τα ατρακτίδιά τους. Σε γενικές όμως γραμμές οι επιδόσεις ικανοποίησαν. Ο σχεδιασμός ήταν θαυμάσιος και είχε δυνατότητα αναπτύξεως μεγάλων ταχυτήτων. Επίσης, η ανταπόκριση του αεροσκάφους κατά το χειρισμό του υπερέβαινε τα αναμενόμενα.

Αυτό που το καθιστούσε ξεχωριστό ήταν ο χώρος του κόκπιτ όπου δε χρειαζόταν να προστεθεί συγκυβερνήτης. Ο ίδιος ο πιλότος δοκιμών δήλωσε στην αναφορά του πως το αεροσκάφος ήταν απολύτως έτοιμο για μάχιμες αποστολές. Δυστυχώς, ούτε η κατασκευάστρια εταιρεία φανταζόταν πως οι παραδόσεις θα ξεκινούσαν πολύ αργότερα, καθότι νέα θέματα προέκυψαν, όπως με τις δοκούς στηρίξεως των πτερύγων. Έτσι, το A-26 δεν ήταν ακόμη εις θέσιν να παραχθεί μαζικώς. Η αρχή έγινε το φθινόπωρο του 1944, όταν πια άρχισε να μπαίνει στην υπηρεσία της Ενάτης Αεροπορικής Δυνάμεως επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Τα πολυβόλα των 12,7 χλστ. στις γόνδολες κάτω από το εξωτερικό τμήμα της πτέρυγας

Το βάπτισμα του πυρός

Το A-26 ξεκίνησε δράση τον Ιούλιο του 1944 με την Πέμπτη Αεροπορική Δύναμη που ήδρευε στη Νέα Γουινέα. Για τα τέσσερα πρώτα αεροσκάφη που βρέθηκαν στον αέρα, οι απόψεις ήταν μάλλον απογοητευτικές, αφού η θέση του κόκπτιτ ανάμεσα στους κινητήρες  περιόριζε εξαιρετικά την ορατότητα του πιλότου. Αυτό πρακτικώς σήμαινε πως το A-26 ήταν ακατάλληλο να συμμετάσχει σε σχηματισμούς χαμηλού υψομέτρου, που ήταν αναγκαίοι στον Ειρηνικό. Συν τοις άλλοις, ο εντοπισμός καλά κρυμμένων εχθρικών θέσεων στη ζούγκλα ήταν αρκετά δύσκολος. Ο διοικητής της, Πτέραρχος George Kenney, είχε δηλώσει ενάντιος στην αντικατάσταση των αεροσκαφών του από τα A-26.

Ο Πτέραρχος George Kenney, διοικητής της Πέμπτης Αεροπορικής Δυνάμεως στον Ειρηνικό

Η Douglas ανταποκρίθηκε άμεσα, δημιουργώντας μία νέα ψηλότερη καλύπτρα η οποία βελτίωσε τα πράγματα και μέχρι το καλοκαίρι του 1945 ο Πτέραρχος Kenney είχε αλλάξει άρδην τη γνώμη για το νέο αεροπλάνο. Το Μάϊο του 1945, η Πολεμική Αεροπορία του Στρατού αποφάσισε τη μεταφορά επτά μονάδων με A-26 από την Ευρώπη στον Ειρηνικό. Επιπροσθέτως, όλες οι μονάδες μεσαίων και ελαφρών βομβαρδιστικών εκεί – με εξαίρεση τρεις εφοδιασμένες με B-25 – θα παραλάμβαναν το A- 26. Ο πόλεμος όμως τελείωσε πριν ξεκινήσει να ενεργοποιείται το εν λόγω πλάνο. Ως αποτέλεσμα, λίγα μόνο Α-26 είχαν ενεργή συμμετοχή στις μάχες εναντίον των Ιαπώνων.

Κοντινή όψη των Pratt & Whitney του Α-26B

Η συνέχεια στο Military History

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: EA-37B Compass Call, “ηλεκτρονικός” πολλαπλασιαστής ισχύος για την Ελλάδα

Στον σύγχρονο κόσμο, όπου οι στρατιωτικές επιχειρήσεις καθορίζονται σε σημαντικό βαθμό από την τεχνολογική υπεροχή και την κυριαρχία στο ηλεκτρομαγνητικό φάσμα, ο ηλεκτρονικός πόλεμος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ WSJ: Η Χαμάς ξεκίνησε τον πόλεμο για να ματαιώσει την...

96
Η επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ, στις 7 Οκτωβρίου 2023, δεν ήταν μια ακόμα κλιμάκωση στη μακροχρόνια ισραηλινο-παλαιστινιακή σύγκρουση, αλλά φαίνεται να είχε ένα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8/21 Μαΐου 1897: Το τέλος του “ατυχούς” ελληνοτουρκικού...

4
Με παρέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων, και συγκεκριμένα του τσάρου Νικολάου του 2ου προς τον σουλτάνο Αβδούλ Χαμίντ, επιτυγχάνεται κατάπαυση του πυρός στο ελληνοτουρκικό μέτωπο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Fairchild XC-120 Packplane, όταν τα κοντέινερ έγιναν… μεταγωγικά!

Κατά την περίοδο μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η ανάγκη για αποτελεσματικότερες μεθόδους μεταφοράς στρατιωτικού υλικού οδήγησε σε καινοτόμα σχέδια αεροσκαφών. Ένα από τα...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 15 Μαΐου 1941: Απογειώνεται το πειραματικό Gloster E.28/39, το πρώτο βρετανικό αεριωθούμενο

Το E.28/39 της Gloster Aircraft πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση. Είναι το πρώτο βρετανικό αεριωθούμενο μαχητικό και το πρώτο αεριωθούμενο των Συμμάχων.Πειραματικά αεροσκάφη jet...

Η Πολεμική Αεροπορία ξαναπετά με ένα T-6 Harvard!

Τη Δευτέρα 5 Μαΐου 2025, πραγματοποιήθηκε, παρουσία του yφυπουργού Εθνικής Άμυνας, κ. Αθανάσιου Δαβάκη, η τελετή ένταξης του αεροσκάφους T-6 Harvard στην Πολεμική Αεροπορία,...