Κατέπλευσαν σήμερα στο ναύσταθμο της Σαλαμίνας, τα δύο τελευταία από τα τέσσερα υπό πρόσκτηση παράκτια περιπολικά (ΠΠ), τύπου «ISLAND» καθώς και το πλοίο γενικής υποστήριξης «PERSEAS I».
Το ανωτέρω πλοίο αποτελεί δωρεά στο Πολεμικό Ναυτικό του προέδρου του Ιδρύματος «Αικατερίνη Λασκαρίδη», εφοπλιστή και υποναύαρχου επί τιμή Παναγιώτη Λασκαρίδη.
Η διαδικασία αποδοχής της εν λόγω δωρεάς βρίσκεται σε εξέλιξη, όπως ανακοινώθηκε από το ΓΕΝ.
Υπενθυμίζεται ότι τα πρώτα δυο παράκτια περιπολικά κατέπλευσαν στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας στις 4 Ιουλίου .
Σύμφωνα με την απόφαση της ολομέλειας του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου (ΑΝΣ) τα παράκτια περιπολικά θα λάβουν τα ονόματα:
Νο1: P197 – ΥΠΟΚΕΛΕΥΣΤΗΣ Β΄ ΜΑΝΤΟΥΒΑΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Νο2: P198 – ΥΠΟΚΕΛΕΥΣΤΗΣ Α΄ ΓΑΛΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Νο3: P288 – ΥΠΟΚΕΛΕΥΣΤΗΣ Β΄ ΛΙΑΣΚΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ και
Νο4: P289 – ΑΡΧΙΚΕΛΕΥΣΤΗΣ ΓΙΑΛΟΨΟΣ ΕΚΤΟΡΑΣ.
Σημειώνεται σχετικά:
– Ο υποκελευστής Β΄ (Μηχανικός) Μαντούβαλος Ιωάννης του Μιχαήλ (93750),γεννήθηκε στους ‘Ανω Μπουλαριούς Λακωνίας το 1913. Απωλέσθηκε στις 15 Αυγούστου 1940 κατά τον τορπιλισμό και βύθιση του Ευδρόμου (Ε/Δ) ΕΛΛΗ στο λιμάνι της Τήνου από το ιταλικό υποβρύχιο (Υ/Β) DELPHINO. Κατά την προσβολή της τορπίλης ο συγκεκριμένος μαζί με 3 ναύτες θερμαστές εκτελούσαν φυλακή /βάρδια στο λεβητοστάσιο το οποίο επλήγη άμεσα. Διαμελίστηκε και φονεύτηκε ακαριαία, δηλώθηκε εξαφανισθείς και δύναται να θεωρηθεί χρονικά, ο πρώτος νεκρός του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Τιμήθηκε με το Μετάλλιο Εξαίρετων Πράξεων (Β.Δ.16.09.47) «διότι υπηρετών εις το Βασιλικό Ναυτικό κατά τον λήξαντα πόλεμο, απωλέσθην εν διατεταγμένη υπηρεσία».
– Ο υποκελευστής Β’ (Πυροβολητής) Λιάσκος Αντώνιος του Γεωργίου (43894), γεννήθηκε στην Αθήνα το 1916. Απωλέσθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 1943, όταν το αντιτορπιλικό (Α/Τ) ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ, υπέστη επιδρομή της γερμανικής Αεροπορίας και βυθίσθηκε στο λιμάνι της Λέρου Δωδεκανήσου. Ως υποκελευστής Β΄ και μέλος του πληρώματος του Α/Τ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ, επέδειξε ιδιαίτερες ικανότητες ως πυροβολητής, πετυχαίνοντας μεγάλη φθορά στο εχθρικό Ιταλικό Α/Τ «CASTORE», καθώς την πιο κρίσιμη στιγμή της συμπλοκής είχε την ετοιμότητα να αποσυνδέσει το πυροβόλο του από τον κατευθυντήρα και να βάλει κατά αυτού με βολές που το συνέτριψαν θέτοντάς το εκτός μάχης. Τιμήθηκε με το Μετάλλιο Εξαίρετων Πράξεων (Β.Δ. 4.08.43) «δια την εξαιρετική δράση που επέδειξε επί του Α/Τ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ κατά τη νύκτα της 1/6/43 επιτυχόντας την βύθιση εχθρικών σκαφών και αποσπάσαντες τα συγχαρητήρια των προϊσταμένων ελληνικών και αγγλικών Αρχών». Προήχθη επ’ ανδραγαθία κατ’ απόλυτον εκλογή (Β.Δ 5.08.43) σε υποκελευστή Α΄ «διότι ως Αρχηγός ων του Πυροβόλου Γ΄ του Α/Τ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ εξ ιδίας πρωτοβουλίας άνοιξε πυρ κατ΄εχθρικού ιταλικού αντιτορπιλικού «CASTORE», σημειώσας δύο επιτυχείς βολές και εξαναγκάσας τούτο ως ακινητήση». Προήχθη επ΄ ανδραγαθία (Β.Δ. 7.10.43) σε κελευστή «φονευθείς κατά την εξ’ εχθρικής ενέργειας απώλειας του Α/Τ «Β.ΟΛΓΑ» στις 26/09/43». Τιμήθηκε με Πολεμικό Σταυρό Γ΄ Τάξης (Β.Δ. 15.10.43) «δια τον ηρωισμό, αυτοθυσία και ανδρεία που επέδειξε καθ’ όλο το διάστημα του πολέμου, φονευθείς ενδόξως κατά την βύθιση του Α/Τ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ γενομένη την 26/9/43 εν όρμο Λέρου, υπό γερμανικών αεροσκαφών».
– Ο υποκελευστής Α΄ (αρμενιστής) Γαλάνης Γεώργιος του Στυλιανού (10839) γεννήθηκε στο Πλωμάρι Λέσβου το 1915. Απωλέσθηκε στις 22 Οκτωβρίου 1943,όταν το αντιτορπιλικό (Α/Τ) ΑΔΡΙΑΣ, ευρισκόμενο σε επιχειρήσεις στην περιοχή των Δωδεκανήσων κοντά στην Κάλυμνο, προσέκρουσε σε νάρκη και από την έκρηξη αποκόπηκε η πλώρη του. Ως υποκελευστής Α΄ και μέλος του πληρώματος του Α/Τ ΑΔΡΙΑΣ, επέδειξε αυτοθυσία κατά τις συμπλοκές με εχθρικές τορπιλακάτους, ενώ ήταν και ο αρχαιότερος νεκρός υπαξιωματικός του πλοίου κατά την φονική πρόσκρουση του πλοίου. Τιμήθηκε με το Μετάλλιο Εξαίρετων Πράξεων (Β.Δ. 5.10.43) «δια την εξαιρετική διαγωγή και τον ηρωισμό που επέδειξε κατά την συμπλοκή του Α/Τ «ΑΔΡΙΑΣ» μετά εχθρικών τορπιλακάτων τη νύκτα της 20-21/07/1942». ü Προήχθη επ΄ ανδραγαθία (Β.Δ. 4.12.43) σε Αρχικελευστή «φονευθείς κατά την έκρηξη την επισυμβάσαν εκ προσκρούσεως του Α/Τ ΑΔΡΙΑΣ επί νάρκης την 21/10/1943».
– Ο αρχικελευστής (ΗΝ/ΑΥ) Γιαλοψός Έκτορας του Βασιλείου (ΑΜ Υ-1581) γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966. Κατετάγη στην ΣΜΥΝ ως δόκιμος υπαξιωματικός στις 9/9/1985. Ονομάστηκε δόκιμος κελευστής στις 11/7/86, Κελευστής στις 9/9/88, επικελευστής στις 26/9/90 και Αρχικελευστής στις 26/9/93. Έλαβε πτυχίο συντηρητή ελικοπτέρου Α/Υ ΑΝ AQS-13B και χειριστή συσκευών Ε/Π στις 20/3/95. Ο Έκτορας Γιαλοψός ήταν μέλος του τριμελούς πληρώματος του ελικοπτέρου (Ε/Π) 212 Agusta Bell, που κατέπεσε κατά τα γεγονότα των Ιμίων στις 31 Ιανουαρίου 1996. Προήχθη στον βαθμό του ανθυπασπιστή 188020(Ν.1911/90 παρ 2 άρθρου 22 σε συνδυασμό με άρθρο 7 του ΝΔ 445/74) «καθώς απώλεσε την ζωή του κατά την πτώση του ελικοπτέρου στη θαλάσσια περιοχή του Ανατολικού Αιγαίου». Προήχθη στον βαθμό του πλοιάρχου (ΦΕΚ 514/07-07-02009) «καθώς απώλεσε την ζωή του σε εκτέλεση υπηρεσίας που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο και προδήλως και αναμφισβήτητα λόγω αυτού”.
Πάϊατ και ξερό ψωμί
Καλως τα δεχτηκαμε. Σιγουρα εχουν να προσφερουν πολλα. Γνωριζουμε τι οπλισμο θα φερουν?
Πολύ χρήσιμα σκάφη σε μια περίοδο που τα πλωτά του λιμενικού δεν προλαβαίνουν να ικανοποιήσουν την ζήτηση της λαθρομετανάστευσης. Εξαιρετική κίνηση της κυβέρνησης, που μας έχει αγχώσει επειδή πολλές φορές τα σκάφη του λιμενικού δεν επαρκούν απλά για τις εκατοντάδες των νέων Ελλήνων που καθημερινά υποδεχόμαστε στον ευρωπαικό χώρο. Εύγε! Τώρα επειδή κάποιοι μιλάνε για οπλισμό, νομίζω ότι μόλις έπνιξα ένα γέλιο.
Κάπου διάβασα ότι έχουν κρυμμένες στα αμπάρια ανεμογεννήτριες για τα καμένα και 5g τσιπάκια για τις νέες ταυτότητες που θα παρακολουθούν τον Μήτσο στον καφενέ όταν θα κάνει φραπέδες το επίδομα του ΚΕΑ.
Σοβαρά τώρα ας έχει ο θεός καλά όλους όσους επιστρέφουν με δωρεές κάτι σε αυτόν τον τόπο (ίδρυμα Λασκαριδη).
Έχει χαθεί η η λογική η το φιλότιμο όταν περνούμε παθ 30+ ετών στα 2/3 ολοκαίνουργιου παθ που πήρε το λιμενικό.
H αγορά των Island μοιαζει αδόκιμη αν σκεφτούμε οτι προκειται για σκάφη 30 χρόνων και η αγορά τους θα φτάσει τα 40εκ. Με τα ίδια χρήματα πανω-κάτω το ΛΣ αγόρασε ισάριθμα P355. Τα τελευταία μπορεί να υστερούν σε εμβέλεια και να δέχονται ενα 50αρι αντί για το 20αρι πυροβόλο που θα παρουν τα island, αλλα τουλάχιστον θα βγάλουν 40 χρόνια ευδόκιμης υπηρεσίας. Tα island σε 10 χρόνια θα ψάχνουμε να τα αλλάξουμε.
https://www.navalanalyses.com/2020/10/cnv-p355gr-new-coastal-patrol-vessels.html#:~:text=Its%20speed%20with%20full%20load,knots%20exceeds%20the%201%2C000nm!
https://www.kathimerini.gr/society/561199081/dyo-ypersygchrona-nea-peripolika-skafi-sto-limeniko-soma-vinte
https://www.navalnews.com/naval-news/2023/07/greece-receives-first-island-class-patrol-vessels-from-the-u-s/
https://flight.com.gr/loa-for-4-island-class-patrol-boats/
o/
Στο φινάλε αν θέλαμε σώνει και ντε κάτι μεγαλύτερο και ικανότερο των P355 για το ΠΝ, θα μπορούσαμε να πάμε σε κάποιο σκαρί τύπου Γαύδος. Ναι μεν θα κόστιζε τα διπλά λεφτά για ισάριθμες μονάδες, αλλα μιλαμε για καινούργια πλοία, με τριπλάσιο τοναζ των island, και τετραπλάσιες μέρες αυτονομίας.
https://www.homelandsecurity-technology.com/projects/damen-stan-patrol-5009/
https://www.viadiplomacy.gr/eftase-stin-ellada-to-neo-peripoliko-skafos-aniktis-thalassis-tou-limenikou-somatos-tipou-stan-patrol-5509/
https://en.wikipedia.org/wiki/Damen_Stan_Patrol_4708
Aς μπουν 2 αντιπλοϊκοί επάνω καί δεν την βλέπω την ada ούτε μέχρι την βεράντα