20.3 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑDo 335 “Pfeil”: Ένα πρωτοποριακό μαχητικό που ήρθε αργά για την Luftwaffe,...

Do 335 “Pfeil”: Ένα πρωτοποριακό μαχητικό που ήρθε αργά για την Luftwaffe, B’ Μέρος

- Advertisement -

Τα πρωτότυπα του Do 335

Μετά την ολοκλήρωση των πτητικών δοκιμών στο Oberpfaffenhofen το Do 335V1 μεταφέρθηκε στο Rechlin Erporbungstelle για αξιολόγηση από την Luftwaffe. Με εξαίρεση κάποια μικροπροβλήματα ευστάθειας στις μεγάλες ταχύτητες πλεύσης, οι δοκιμαστές χειριστές στο Rechlin πραγματικά ενθουσιάστηκαν με τα πτητικά χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις του αεροσκάφους και ειδικότερα με την ικανότητα επιτάχυνσης και τον βαθμό στροφής του.

Do 335 “Pfeil”: Ένα πρωτοποριακό μαχητικό που ήρθε αργά για την Luftwaffe, A’ Μέρος

Κατά τον Χειμώνα του 1943-44 και την Άνοιξη που ακολούθησε, το πρώτο πρωτότυπο ολοκλήρωσε το πρόγραμμα δοκιμών του και αποφασίσθηκε η ανάπτυξη επιπλέον πρωτοτύπων τα οποία θα αφορούσαν διαφορετικές εκδόσεις του αεροσκάφους. Τα πρωτότυπα Do 335V2 (CP+UB) και Do 335V3 (CP+UC/T9+ZH) έφεραν αρκετές τροποποιήσεις σε σχέση με το Do 335V1, όπως η εγκατάσταση μεγαλύτερου δακτυλιοειδούς καλύμματος του εμπρός κινητήρα και η τοποθέτηση στο εσωτερικό του, του αεραγωγού του ψυγείου λαδιού του κινητήρα που βρισκόταν στο πάνω τμήμα του ρύγχους. Επίσης, στα πλαϊνά της καλύπτρας τοποθετήθηκαν διαφανή εξογκώματα σχήματος φυσαλίδας με καθρέπτες για βελτίωση της ορατότητας προς τα πίσω, ενώ επανασχεδιάστηκαν και οι θύρες των κυρίων σκελών του συστήματος προσγείωσης. Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, τα δύο αεροσκάφη μεταφέρθηκαν στο Oberpfaffenhofen για πτητικές δοκιμές.

Το Do 335V1, ήταν το πρώτο Do 335 που πέταξε με χειριστή τον Hans Dieterle. Aπό την πρώτη κιόλας δοκιμαστική του πτήση, το δημιούργημα του Claudious Dornier έδειξε τις αρετές του.

Η εισαγωγή αέρος του πίσω κινητήρα βρισκόταν τοποθετημένη στο κάτω τμήμα της ατράκτου όπως και στο πρώτο πρωτότυπο και υιοθετήθηκε σε όλες τις μονάδες που κατασκευάσθηκαν.

Το επόμενο πρωτότυπο, το Do 335V4, ήταν ένα διθέσιο αναχαιτιστικό, το οποίο θα διέθετε συμπιεζόμενο θάλαμο διακυβέρνησης με τις θέσεις του πληρώματος τοποθετημένες τη μια δίπλα στην άλλη (διάταξη side by side), κινητήρες Jumo 222 ισχύος 2.500 ίππων και ξύλινη επικάλυψη σε μεγάλο τμήμα της πτέρυγας. Οι μονάδες παραγωγής θα ονομάζονταν Do 435, αλλά το Φθινόπωρο του 1944 το RLM αποφάσισε τον τερματισμό της ανάπτυξης της συγκεκριμένης έκδοσης. Το πρωτότυπο Do 335V5 (CP+UE) ήταν το πρώτο που ήταν εφοδιασμένο με αμυντικό οπλισμό. Συγκεκριμένα έφερε ένα πυροβόλο τον 30 χλστων MK 103 το οποίο έβαλε μέσα από τον άξονα περιστροφής της έλικας και δύο πυροβόλα των 20 χλστων MG151, τοποθετημένα στο άνω τμήμα του ρύγχους. Τα επόμενα δύο πρωτότυπα Do 335V6 (CP+UF) και Do 335V7 (CP+UG) χρησιμοποιήθηκαν στο Oberpfaffenhofen για αξιολόγηση των επιμέρους συστημάτων τους.

Το τρίτο πρωτότυπο του Do 335, το Do 335V3, κατασκευάστηκε παράλληλα με το δεύτερο (V2). Και τα δύο ενσωμάτωναν σημαντικές τροποποιήσεις σε σύγκριση με το πρώτο πρωτότυπο, το V1. Οι σημαντικότερες ήταν η εγκατάσταση ενός δακτυλιοειδούς ψυγείου λιπαντικού και υγρού ψύξης μπροστά από την εισαγωγή αέρα του εμπρός κινητήρα και τροποποιημένη καλύπτρα με δύο «φυσαλίδες» και καθρέπτες οπίσθιας θέας. Στα δύο αυτά αεροσκάφη δε, τροποποιήθηκε ελαφρά και ο πίσω αγωγός του ψυγείου λαδιού και ψυκτικού υγρού.

Αργότερα το V7 μεταφέρθηκε στις εγκαταστάσεις της Junkers στο Dessau, όπου χρησιμοποιήθηκε για στατικές δοκιμές των κινητήρων Jumo 213. Αλλά και το V8 αργότερα χρησιμοποιήθηκε ως πλατφόρμα δοκιμών για την αξιολόγηση κινητήρων της Daimler Benz.

Το πρωτότυπο V5 ήταν το πρώτο Do 335 που εφοδιάστηκε με οπλισμό (ένα πυροβόλο των 30 χιλιοστών ΜΚ 103 και δύο MG 151 των 20 χιλιοστών).

Ενώ είχε αποφασισθεί ότι για τη μαζική παραγωγή του αεροσκάφους θα χρησιμοποιούνταν οι εγκαταστάσεις στο Manzel, ένας συμμαχικός βομβαρδισμός κυριολεκτικά τις ισοπέδωσε, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί νέα γραμμή παραγωγής στο Oberpfaffenhofen.

To V13, το πρωτότυπο της έκδοσης Do 335B-1 εικονίζεται εδώ με βρετανικά εθνόσημα μετά το τέλος του Β΄Π.Π., προφανώς κατά την διάρκεια κάποιας αξιολόγησής του από την RAF. Σε σύγκριση με τα προγενέστερα πρωτότυπα το Β-1 έφερε ακόμη πιο βαρύ οπλισμό απαρτιζόμενο από τρία πυροβόλα MK 103 και δύο MG 151. Με τέτοια ισχύ πυρός, το αεροσκάφος θα ήταν μία θανάσιμη απειλή για τους σχηματισμούς των συμμαχικών βομβαρδιστικών που όργωναν τους γερμανικούς ουρανούς τα τελευταία δύο χρόνια του πολέμου.

Στις 23 Μαΐου του 1944, κάτω από την πίεση της συμμαχικής αεροπορικής υπεροχής και εν όψει μίας επικείμενης απόβασης στη Γαλλία, ο Χίτλερ αλλάζει τις αποφάσεις του για άλλη μία φορά και δίνει εντολή για την απόδοση μέγιστης προτεραιότητας στην παραγωγή του Do 335. Η απόφαση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να ανακληθεί προσωρινά η παραγωγή του νυχτερινού καταδιωκτικού Heinkel He 219 UHU, ώστε να χρησιμοποιηθούν οι γραμμές παραγωγής για το Do 335.

Το πρωτότυπο V13 ήταν το πρώτο Do 335 που εφοδιάστηκε με τρία πυροβόλα ΜΚ 103 των 30 χιλιοστών και δύο MG 151 των 20. Με αυτή την ισχύ πυρός, το Do 335 θα ήταν ένας θανάσιμος αντίπαλος για τους σχηματισμούς των συμμαχικών βομβαρδιστικών.

Το Do 335V9 (CP+UI) αποτέλεσε το πρωτότυπο της έκδοσης προπαραγωγής Do 335A-0. Διέθετε ενισχυμένο σύστημα προσγείωσης, κινητήρες DB603A-2 και πλήρη οπλισμό. Στα τέλη Μαΐου του 1944 μεταφέρθηκε στο Rechlin Erprobungstelle για δοκιμές.

Χαρακτηριστική φωτογραφία όπου διακρίνονται οι θέσεις των κινητήρων επάνω στην άτρακτο του Do 335.

Λίγο αργότερα ολοκληρώθηκε στις γραμμές παραγωγής του Oberpfaffenhofen και η κατασκευή του πρώτου Do 335A (VG+PG) παραγωγής. Συνολικά κατασκευάστηκαν 10 μονάδες καταδιωκτικών/βομβαρδιστικών Do 335A-0. Μερικά δόθηκαν…

Η συνέχεια στο Military-History

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: 1000 μέρες πολέμου στην Ουκρανία

Η Ουκρανία, μια χώρα με πλούσια ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά, έχει βρεθεί στο επίκεντρο μιας από τις πιο δραματικές και καθοριστικές συγκρούσεις του 21ου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: ATACMS, SCALP, Storm Shadow κατά Ρωσίας, στρατηγική ευκαιρία και ρίσκο

28
Σε μια ανατροπή των στρατιωτικών ισορροπιών στον πόλεμο της Ουκρανίας, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ακολουθούμενες από τη Γαλλία και τη Βρετανία, έδωσαν την άδεια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 21 Νοεμβρίου 1970: Επιχείρηση “Ivory Coast”, μια επιτυχημένη…...

1
Πενήντα έξι μέλη των ειδικών δυνάμεων του Αμερικανικού στρατού και της Αεροπορίας προσγειώνονται με ελικόπτερα στο βορειοβιετναμικό στρατόπεδο Σον Τάι, 37 χλμ. δυτικά του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ανάρτηση Κυρ. Μητσοτάκη για την Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων

«Γιορτάζουμε την Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων με τη σκέψη στις Ελληνίδες και τους Έλληνες που φέρουν με υπερηφάνεια το εθνόσημο. Τους υπερασπιστές της πατρίδας,...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 21 Νοεμβρίου 1970: Επιχείρηση “Ivory Coast”, μια επιτυχημένη… αποτυχία στο Βιετνάμ

Πενήντα έξι μέλη των ειδικών δυνάμεων του Αμερικανικού στρατού και της Αεροπορίας προσγειώνονται με ελικόπτερα στο βορειοβιετναμικό στρατόπεδο Σον Τάι, 37 χλμ. δυτικά του...

Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο: Εντάλματα σύλληψης για Μπενιαμίν Νετανιάχου, Γιόαβ Γκάλαντ και Μοχάμεντ Ντέιφ

Το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο εξέδωσε εντάλματα σύλληψης για τον ηγέτη της ένοπλης πτέρυγας της Χαμάς Μοχάμεντ Ντιάμπ Ιμπραχίμ Αλ-Μάσρι, τον επονομαζόμενο Μοχάμεντ Ντέιφ, τον...