Αν και τυπικά ορίζονται ως Περιπολικά Ανοιχτής Θαλάσσης, τα νέα τουρκικά πολεμικά πλοία κλάσης Hisar άνετα μπορεί να θεωρηθούν κορβέτες. Έτσι, χθες στα ναυπηγεία Istanbul έγινε η τελετή καθέλκυσης δύο τέτοιων πλοίων, μαζί, του ΤCG Akhisar και του TCG Kochisar.
Το γιατί τα σκάφη τα θεωρούμε κορβέτες αιτιολογείται ως εξής: Αρχικά το σχέδιο τους είναι βασισμένο στο κύτος της κορβέτας κλάσης Ada, από τις οποίες το Τουρκικό Ναυτικό έχει ήδη 4. Η κλάση Hisar τώρα, παίρνει το ίδιο σχέδιο με αύξηση μεγέθους, φθάνοντας τους 2.300 τόνους (99,5 μέτρα μήκος, 14,4 πλάτος) και το εξοπλίζει από την αρχή με ένα πλήρως τουρκικό πακέτο ηλεκτρονικών και όπλων, ανάμεσα τους το ραντάρ MAR-D της Aselsan, το σύστημα μάχης Advent, σύστημα αντιμέτρων, όπως και σόναρ. Συμβιβασμός γίνεται στο μηχανοστάσιο του πλοίου, όπως υπάρχει μόνο ντιζελοκίνηση (αντί αεριοστροβίλου που έχουν οι Ada), με αποτέλεσμα μεγίστη ταχύτητα τους 24 κόμβους και εμβέλεια τα 4.500 ναυτικά μίλια. Φυσικά υπάρχει ελικοδρόμιο για δεκάτονο ελικόπτερο και υπόστεγο.
Τα σκάφη θα διαθέτουν πυροβόλο 76 χιλιοστών της τουρκικής ΜΚΕ (αντίγραφο του Leonardo Super Rapido), δύο πυργίσκους με πολυβόλα 12,7 χιλιοστών και ένα δίκαννο πυροβόλο 35 χιλιοστών Gokdeniz στην πρύμνη ως εγγύς άμυνας. Όμως έχουν ήδη προβλεφθεί οι χώροι και οι υποδομές, ώστε τα σκάφη να είναι “fitted for” για τοποθέτηση 8 αντιπλοϊκών πυραύλων Atmaca και 8 αντιαεροπορικών πυραύλων Hisar/Siper, δηλαδή ένα σύνολο οπλισμού καλύτερο από ότι διαθέτουν σήμερα οι Ada. Κάνουμε εδώ την υπόθεση πως η αναβάθμιση των σκαφών θα μπορεί να γίνει αρκετά γρήγορα, οπότε η Τουρκία θα μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των κορβετών της, μιας και σκοπεύει να προμηθευθεί 10 τέτοια!
Η τουρκική πρόθεση πάντως είναι τα σκάφη Hisar να σηκώσουν αρκετό όγκο αποστολών, περιπολίας, ηλεκτρονικής παρακολούθησης, επίδειξης σημαίας, ελέγχου θαλασσίων ζωνών, υποστήριξης ειδικών επιχειρήσεων, οπότε δεν είναι απίθανο να δούμε περαιτέρω ειδικό εξοπλισμό να προστίθεται στο μέλλον.
Στην ίδια τελετή είχαμε και την παράδοση στο Πακιστανικό Ναυτικό της κορβέτας PNS Babur (F-280), που είναι και αυτή μια κλάσης Ada, αλλά με αρκετές αλλαγές στη διαμόρφωση, με βάση την πακιστανική παραγγελία. Αυτή περιλαμβάνει 4 σκάφη, που 2 φτιάχνονται στο Καράτσι και άλλα δύο στην Τουρκία, με το πρώτο όπως είπαμε να παραδίδεται χθες.
Συνολικά με όλες αυτές τις παραγγελίες η κλάση Ada μπορεί να φθάσει τα 21 πλοία! Δηλαδή από πλευράς Τουρκίας τις 4 Ada και το πλοίο ηλεκτρονικής παρακολούθησης Ufuk (ίδιο κύτος και αυτό) και τα 10 Hisar, συν 4 σκάφη για το Πακιστάν και 2 για την Ουκρανία που επίσης κατασκευάζονται.