Σε απάντηση ερώτησης στη Βουλή, με θέμα «Εν Συνεχεία Υποστήριξη Συστήματος Αποστολής (Mission System – MS) Α/Φ ΑΣΕΠΕ και Συναφούς Εξοπλισμού», ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νικόλαος Παναγιωτόπουλος αναφέρει:
«Στις 2 Φεβρουαρίου 2021, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ/ΓΔΑΕΕ) προκήρυξε τον Διαγωνισμό 01/21 για το Υποπρόγραμμα «Εν Συνεχεία Υποστήριξη Συστήματος Αποστολής (Mission System M-S) Α/Φ ΑΣΕΠΕ και Συναφούς Εξοπλισμού», ο οποίος ματαιώθηκε, στις 18 Αυγούστου 2021, λόγω μη συμμετοχής υποψήφιων οικονομικών φορέων.
Ακολούθως, το ΓΕΑ προχώρησε σε τροποποίηση της Προδιαγραφής Ενόπλων Δυνάμεων (ΠΕΔ) για το εν λόγω πρόγραμμα και εισήγηση αλλαγής της διαγωνιστικής διαδικασίας με διαπραγμάτευση, με τον Original Equipment Manufacturer (ΟΕΜ), χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού σύμφωνα με την παράγραφο ε του άρθρου 42 του ισχύοντος ν.3978/2011.
Εν συνεχεία και κατόπιν θετικής γνωμάτευσης του ΣΑΓΕ διατυπώθηκε η σχετική εισήγηση ενεργοποίησης του εν λόγω εξοπλιστικού προγράμματος.
Στην παρούσα χρονική στιγμή, το ΓΕΑ έχει υποβάλει στη ΓΔΑΕΕ τους προτεινόμενους Γενικούς & Ειδικούς Όρους του Προγράμματος «Εν Συνεχεία Υποστήριξη Συστήματος Αποστολής (Mission System M-S) Α/Φ ΑΣΕΠΕ και Συναφούς Εξοπλισμού», οι οποίοι τυγχάνουν επιτελικής επεξεργασίας από τη ΓΔΑΕΕ.
Η ΠΕΔ του συγκεκριμένου Προγράμματος (ΠΕΔ-Β-10089) εγκρίθηκε από την Ολομέλεια του Ανώτατου Αεροπορικού Συμβουλίου και το τελικό κείμενο της ΠΕΔ προέκυψε κατόπιν διεξαγωγής του προβλεπόμενου από την κείμενη νομοθεσία τεχνικού διαλόγου. Η τροποποιημένη ΠΕΔ απεστάλη από το ΓΕΑ στη ΓΔΑΕΕ στις 30 Μαΐου 2022.
Συναφώς, έχουν εκδοθεί εντολές διενέργειας δημόσιων διαγωνισμών για τη σύναψη συμβάσεων Εν Συνεχεία Υποστήριξης για το αεροσκάφος ΕΜΒ-145Η ΑΕW&C και τους αεροκινητήρες του, με ΑΔΑ 6Μ336-989 και ΑΔΑ 619Η6-ΖΧΕ, αντίστοιχα. Οι ανωτέρω διαγωνισμοί στην παρούσα φάση βρίσκονται στο στάδιο παραλαβής και αποσφράγισης των φακέλων των Τεχνικών Προσφορών.
Σε κάθε περίπτωση έως την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων υποστήριξης του Συστήματος Αποστολής (Mission System/MS), του συναφούς εξοπλισμού, των Α/Φ ΑΣΕΠΕ και των αεροκινητήρων τους, η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) καλύπτει τις αντίστοιχες απαιτήσεις υποστήριξης κατά περίπτωση, μέσω σύναψης επί μέρους συμβάσεων προμήθειας και επισκευής υλικών, με βάση την κείμενη νομοθεσία.
Τέλος σας γνωρίζουμε ότι το ΑΣΕΠΕ συμβάλει στην ενίσχυση των λειτουργιών αεράμυνας του Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου (ΣΑΕ) και επιπρόσθετα στην υποστήριξη των Αεροπορικών και Διακλαδικών Επιχειρήσεων. Η ΠΑ και το ΣΑΕ διαθέτει την ανθεκτικότητα, τις εναλλακτικές λύσεις και τον τρόπο διαχείρισης των διατιθέμενων μέσων που απαιτούνται για την εκτέλεση της αποστολής της, μέχρι την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων».
Τώρα πληρώνει η Ελλάδα την ανικανότητα της να φτιάξει μια δυνατή αμυντική βιομηχανία, με προδιαγραφές και λογική.
Έτσι πάντα θα τρέχει το κράτος μας γυρεύοντας… και περιμένοντας.
εμείς από την άλλη όλο εξετάζουμε και θα θα..
Κανένα πρόβλημα! Εμείς τρέχουμε για MQ-9B. Θα τα τρελάνουμε στην επιτήρηση.
Κανένα πρόβλημα, θα δηλώσουμε απλά στους εαυτούς μας με περισσή αυτοπεποίθηση ότι αυτά είναι πυραυλάκια της πλάκας που δεν θα βρίσκουν ποτέ στόχο και θα συνεχίσουμε ατάραχοι να ρουφάμε τον φρέντο μας.
Μια κι εμείς, ως σαΐνια και μάγκες που είμαστε, δεν έχουμε μάθει να φτιάχνουμε πυραύλους και ούτε έχουμε τα λεφτά να αντικάταστήσουμε 110+ παλιούς Harpoon με Exocet block3c και NSM, καμιά σκέψη για LOR ώστε να μας αναβαθμίσει η Boeing μισοτιμής το απόθεμα των Harpoon στο block II+ER, μπας και ματσάρουν τουλάχιστον τα νεώτερα ηλεκτρονικά και τις επιδόσεις των Atmaca, δεν παίζει ε; Τι ρωτάω κι εγώ Αυγουστιάτικα…
Τι το κουράζουμε, εμείς είμαστε από άλλο ανέκδοτο, περιμένουμε να πέσουν ως δώρο εξ ουρανού…
Απορώ που πήγε το ταλέντο μας και η μαστοριά μας στις πατέντες.
Τόσο δύσκολο είναι πια να φτιάξουμε κάτι, οτιδήποτε για να δούμε τι θα βγάλουμε κι ας είναι και υποτυπώδη κατασκευή όπως και αυτοί στο ξεκίνημά τους.
Αλλά τι τα λέω… στου κουφού την πόρτα… έτσι κι αλλιώς έχουμε αργήσει… πολύ.
Eτσι όπως το καταλαβαίνω ο μόνος τρόπος για να αποκτήσουμε κάποτε στοιχειωδώς σοβαρή αμυντική βιομηχανία είναι να ρίξει χρήματα το Δημόσιο , τα περί τού αντιθέτου μόνιμα παραδείγματα τελικά είναι ο φερετζές που κρύβει την αδυναμία μας να αλλάξουμε , έχουμε σιωπηρά αποδεχθεί ότι μόνο λαμόγια μπορούμε να είμαστε καί έχουμε καταντήσει ξυπνιτζήδες περιφερόμενοι επαίτες στα αμυντικά Μοναστηράκια . Ο εξυπνότερος λαός , το έξυπνο τηγάνι , το έξυπνο λάστιχο και το έξυπνο μπισκότο , έχουμε περήφανα εθιστεί στην μιζέρια και την παθητικότητα.
Αγαπητή πτήση τα χω ξανά προτείνει θα έχει πολύ ενδιαφέρον ένα άρθρο με τις δυνατότητες των υπαρχουσών πυραύλων ελλάδας-τουρκίας σε σχέση με τυχόν αναβάθμιση σε νέες εκδόσεις αυτών(με νέους αισθητήρες κλπ) όπου υπάρχει αυτή η δυνατότητα.
Όπως και πού περίπου τοποθετείται η τουρκική τεχνολογία αντιγραφής δυτικών συστημάτων που έχουν παρουσιάσει όπως οι atmaca αλλά και οι αντιαεροπορικοί και πύραυλοι αέρος αέρος που έχουν παρουσιάσει επίσης.
Όταν θα βρέχει ατάκα,το ΠΝ θα προστατεύεται απ το υπέροχο Γαλλικό τιποτα
Δεν είναι ανάγκη να ανακαλύψουμε τον τροχό απ’τήν αρχή. Εάν είχαμε τήν πρόνοια νά εξαγοράσουμε καμία πατέντα ή εταιρεία πού κλείνει όπως κάνουν άλλοι θα είχαμε τεχνολογία πυραυλική ώριμη και προς χρήση. Όμως θεωρώ πλέον μετά από τόσα χρόνια πετάμε οικειοθελώς χαρταετό.