Σύμφωνα με αναφορές αμερικανικών και νοτιοκορεατικών ειδησεογραφικών πρακτορείων, που επικαλούνται πηγές στη Σεούλ, ο ένας από τους καταγραφείς («μαύρα κουτιά»), αυτός των στοιχείων πτήσης (flight recorder) του Boeing 737-800 της Πτήσης 7C-2216 της Jeju Air, που συνετρίβη στο αεροδρόμιο Μουάν σε απόπειρα προσγείωσης ανάγκης χωρίς εκτεταμένα σκέλη, είναι κατεστραμμένος από φωτιά και πιθανότατα δεν μπορεί να αποδώσει δεδομένα που θα βοηθήσουν στην διερεύνηση των αιτίων και κυρίως της εξέλιξης του περιστατικού στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 179 από τους 181 επιβαίνοντες.
Οι δυο καταγραφείς, που είχαν ανακτηθεί από τα συντρίμμια του αεροπλάνου, δεν είχαν ανοιχτεί άμεσα για αξιοποίηση καθώς οι νοτιοκορεατικές αρχές ανέμεναν ομάδα από την αμερικανική ομοσπονδιακή υπηρεσία διερευνήσεων NTSB (National Transport Safety Board) καθώς και εκπροσώπους της κατασκευάστριας εταιρίας Boeing προκειμένου να μετάσχουν στη διαδικασία, όπως προβλέπεται από τα σχετικά πρωτόκολλα.
Σύμφωνα με τις παραπάνω πηγές, παρά το γεγονός ότι ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης δεν φαίνεται άμεσα αξιοποιήσιμος, συμφωνήθηκε η μεταφορά του στις Ηνωμένες Πολιτείες για να γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια ανάκτησης των στοιχείων που περιέχει.
Το θέμα έχει ανοίξει και πάλι τη ζήτημα του τρόπου αποθήκευσης των στοιχείων (φωνής και πτήσης) που σήμερα εξακολουθούν να συλλέγονται σε αναλογικές συσκευές καταγραφής πάνω στο αεροπλάνο με κίνδυνο βέβαια, είτε την καταστροφή τους, είτε την απώλεια σε περίπτωση που το αεροπλάνο δεν μπορεί να εντοπιστεί (όπως η περίπτωση της πτήσης MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών που «εξαφανίστηκε» στις 8 Μαρτίου 2014) ή είναι δυσπρόσιτο, σε μεγάλα βάθη ωκεανών.
Φωτογραφία αρχείου