Το υπερηχητικό επιβατικό Overture θα έλεγε κανείς… κυνικά ότι «έχασε το πάτωμα κάτω από τα πόδια του», λίγες μόλις ημέρες μετά την μεγάλη εμπορική επιτυχία και «ψήφο» εμπιστοσύνης της American Airlines στο πρόγραμμα με την παραγγελία 20 αεροσκαφών, που υπάρχουν μόνο στα χαρτιά.
Οι American Airlines παραγγέλνουν 20 υπερηχητικά αεροσκάφη, που ακόμη δεν υπάρχουν!
Πιο συγκεκριμένα, στο τέλος της περασμένης εβδομάδας η Boom Supersonic ανακοίνωσε ότι «αν και εκτιμά την συνεργασία με την Rolls Royce κρίθηκε ότι ο προτεινόμενος κινητήρας της δεν αποτελεί την καλύτερη επιλογή για το Overture».
Λίγες ημέρες νωρίτερα η Rolls Royce είχε προβεί σε δήλωση ότι «μετά από προσεκτική μελέτη, κρίνεται ότι η επιδίωξη στην αγορά της παροχής υπερηχητικών υπηρεσιών αερομεταφορών δεν αποτελεί προτεραιότητα (για την R–R) και δεν θα προχωρήσει σε περαιτέρω συμμετοχή στο πρόγραμμα Overture».
Παρόλα αυτά δεν είναι ακόμη γνωστό ποια από τις δυο πλευρές προκάλεσε το «διαζύγιο», αν και είναι πιθανό ότι ήταν οι επιφυλάξεις της Rolls Royce για τις απαιτήσεις από το κινητήριο σύστημα, ειδικά στην κατανάλωση καυσίμου είναι αυτές που προκάλεσαν ή τουλάχιστον υπήρξαν αφετηρία της εξέλιξης.
Η κατανάλωση είναι ένας από τους πιο κρίσιμους παράγοντες στην υπερηχητική πτήση, αφού καθορίζει τις εμβέλειες και αυτονομίες του Overture, άρα και τα δρομολόγια που θα μπορεί να εκτελεί το υπερηχητικό επιβατικό.
Δεδομένου μάλιστα ότι η υπερηχητική πτήση πάνω από ξηρά και οι επιπτώσεις από τη διάδοση του κύματος κρούσης που προκαλείται θεωρείται ακόμη ταμπού για πολλές χώρες, το ζήτημα των δρομολογίων είναι παράγοντας «επιβίωσης» ή «θανάτου» για το Overture. Εάν η εμβέλεια δεν είναι ικανή για να παρακαμφθούν «απαγορευμένες περιοχές» το αεροσκάφος αποκόπτεται από μεγάλο μέρος της δυνητικής αγοράς του.
Η εξεύρεση νέου συνεργάτη στον τομέα των κινητήρων για την Boom Supersonic έχει δυο τουλάχιστον πτυχές: τη δυσκολία του εγχειρήματος και τον «χαμένο χρόνο» με την Rolls Royce που μετρά περισσότερα από δυο χρόνια.