36.5 C
Athens
Παρασκευή, 25 Ιουλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗDFS-194, ο πρόδρομος του πυραυλοκίνητου Μesserschmitt Me-163 Komet

DFS-194, ο πρόδρομος του πυραυλοκίνητου Μesserschmitt Me-163 Komet

- Advertisement -

Το μικρό αεροσκάφος – μήκους 6,4 και ανοίγματος φτερών τα 9,3 μέτρα – σχεδιάστηκε από τον ιδιοφυή μηχανικό αεροναυπηγικής, Dr. Alexander Lippisch, ο οποίος εντρύφησε στις δελταπτέρυγες κατασκευές άνευ οριζοντίων ουραίων. Ολοκληρώθηκε το Μάρτιο του 1938 και στην αρχική του μορφή έφερε έλικα περιστρεφόμενο από εμβολοφόρο κινητήρα, όπως ακριβώς και ο άμεσος πρόγονός του DFS-40, επίσης δημιούργημα του Lippisch μόλις το 1937.

 

 

Το εξαιρετικά καινοτόμο αποτέλεσμα κέντρισε το έντονο ενδιαφέρον του υπουργείου Αεροπορίας του Ράιχ (Reichsluftfahrtministerium), θεωρώντας πως ο ιδιότυπος σχεδιασμός του θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση δημιουργίας πυραυλοκίνητων μαχητικών. Στις αρχές Ιανουαρίου του 1939 ο Lippisch αποχώρησε από το ινστιτούτο DFS και μετακινήθηκε με την ομάδα του στην εταιρεία Messerschmitt, όπου άρχισε να εργάζεται επάνω στο νέο πείραμα που ονομάστηκε «Project X». Έτσι, η άτρακτος του πρωτοτύπου τροποποιήθηκε αναλόγως ώστε να προσαρμοστεί ο πρωτοπόρος Walter HWK R.1-203, σχεδιασμένος από τον Γερμανό μηχανικό Hellmuth Walter, ειδικευόμενο σε πυραυλοκινητήρες και αεριοστροβίλους.

Τα μηχανολογικά tests ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του ιδίου έτους στο Peenemünde, κοντά στις ακτές της Βαλτικής, ενώ τέσσερις μήνες αργότερα ακολούθησαν τα αεροδυναμικά. Τον Αύγουστο του 1940 πραγματοποιήθηκε η πρώτη δοκιμαστική πτήση και τον έμπειρο πιλότο Heini Dittmar στο cockpit. Τα αποτελέσματα ενθουσίασαν με το αεροσκάφος (που δεν σώζεται στις ημέρες μας) να φτάνει το ύψος των 1.650 μέτρων ανά λεπτό και ταχύτητα 550 χλμ. σε επίπεδο θαλάσσης, που όχι μόνο ήταν ανώτερη του επίσης πυραυλοκίνητου Heinkel He-176, αλλά και διπλάσια της αναμενόμενης.

Το υπουργείο Αεροπορίας έδωσε προτεραιότητα στο φιλόδοξο αυτό πρόγραμμα που προχώρησε περαιτέρω με την κατασκευή του εξαιρετικά ευέλικτου Messerschmitt Me-163 Komet, του πρώτου που πέρασε σε επιχειρησιακή δράση μικρών αποστολών μεταξύ Μαΐου του 1944 και Άνοιξης του 1945.

Παρά τις 16 συνολικά καταρρίψεις, κυρίως τετρακινητήριων βομβαρδιστικών, δεν απέδωσε τα αναμενόμενα – αφού και οι προμήθειες καυσίμων ήταν πλέον περιορισμένες – και έτσι αντικαταστάθηκε,  σχεδόν με το πέρας του πολέμου, από το πολύ πιο σταθερό και αξιόπιστο Messerschmitt Μe-262.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Υποστήριξη μαχητικών: Ας κάνουμε με τα F-16, ότι κάνουν οι Ουκρανοί με τα δικά τους!

Η Ουκρανία, από την έναρξη της ρωσικής εισβολής το 2022 έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο πρότυπο προσαρμοστικότητας και καινοτομίας υπό συνθήκες πολέμου. Αντιμέτωπη με έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

“Τρέχει” το Τουρκικό Ναυτικό, νέες παραγγελίες για ακόμη 4 κορβέτες Hisar...

Το τουρκικό ναυτικό εξοπλιστικό πρόγραμμα προχωρά με την παραγγελία νέων πολεμικών πλοίων και με ραγδαίο ρυθμό. Έτσι στο πλαίσιο της έκθεσης IDEF 2025, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Ιουλίου 1923: Λωζάννη, η βάση των σύγχρονων...

8
Υπογράφεται στη Λωζάννη της Ελβετίας η ομώνυμη συνθήκη που τερμάτιζε οριστικά τις εχθροπραξίες μεταξύ του κράτους της νέας Τουρκίας με τους αντιμαχομένους της από...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Northrop XB-35: “Mπαμπάς” του Β-2 Spirit και “παππούς” του B-21 Raider

Το Northrop XB-35 υπήρξε ένα από τα πιο πρωτοποριακά αεροσκάφη που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ενσαρκώνοντας την ιδέα της «ιπτάμενης...

North American F-107 Ultra Sabre, το αεροσκάφος που ηττήθηκε από το F-105 Thunderchief

Το North American F-107 Ultra Sabre ήταν ένα μαχητικό αεροσκάφος που αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1950 από την North American Aviation για την Πολεμική...

IAI Lavi, η ιστορία ενός μαχητικού που θα κόντραρε το F-16

Το μαχητικό αεροσκάφος Lavi, ένα πρόγραμμα της ισραηλινής αεροπορικής βιομηχανίας, αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες σελίδες της. Σχεδιασμένο για να ανταποκριθεί στις μοναδικές...