8.7 C
Athens
Τρίτη, 8 Απριλίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΥΠΕΘΑ: Προχωρούμε σε ελληνικό αντιαεροπορικό και αντι-drone "θόλο"

ΥΠΕΘΑ: Προχωρούμε σε ελληνικό αντιαεροπορικό και αντι-drone “θόλο”

- Advertisement -

Για τις κρίσιμες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και στο κατά πόσο μπορεί να επηρεάσει τη χώρα μας, κλήθηκε να απαντήσει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας μιλώντας στην εκπομπή «Σήμερα» στον ΣΚΑΪ.

«Δεν μπορώ να μπω σε πιθανολογίες. Αυτό που εύχομαι είναι να υπάρξει αποκλιμάκωση. Η πάγια θέση όλων των χωρών που διάκεινται φιλικά απέναντι στο Ισραήλ και καταδίκασαν την επίθεση του Ιράν εναντίον του, δεν επιθυμούν τη διάχυση αυτού του πολέμου» τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Οταν είσαι μερικές χιλιάδες μίλια από έναν πόλεμο δεν περιμένεις τίποτα καλό. Ηδη υπάρχουν επιπτώσεις στην οικονομία από την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς έχουν διαταραχθεί οι θαλάσσιες συγκοινωνίες .Το 60% δεν περνά από τη Διώρυγα του Σουέζ, προϊόντα λείπουν και στην Ευρώπη αυξάνονται οι τιμές».

Για τον τρόπο που το Ισραήλ αναχαίτισε τους πυραύλους του Ιράν ο κ. Δένδιας ερωτηθείς σχετικά είπε ότι μέσα στον σχεδιασμό μας υπάρχει η δημιουργία ενός αντιαεροπορικού συστήματος αναχαίτισης. «Η χώρα πρέπει να κλείσει» σημείωσε χαρακτηριστικά. «Παρατηρώντας τους πολέμους στην Ουκρανία, εκτιμήσαμε ότι η χώρα έπρεπε να αποκτήσει έναν αντιαεροπορικό και αντι-drone θόλο».

Μάλιστα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, ανέφερε ότι η Τουρκία έχει κάνει πολλά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. «Εμείς δεν το είδαμε πολύ νωρίς. Το σύστημα καινοτομίας, με εξαίρεση μικρές επιχειρήσεις, δεν εκτίμησε την κατάσταση, γι’ αυτό πρέπει να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο, αλλά συγχρόνως να προχωρήσουμε με μεγάλα βήματα στη δημιουργία των θόλων», είπε και πρόσθεσε ότι δεν είναι κάτι που θα γίνει άμεσα. «Υπάρχει προβλεφθείσα δαπάνη που εντάσσεται στην ατζέντα του 2030» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Νίκος Δένδιας.

Στην ερώτηση αν οι στρατιωτικές συμφωνίες που έχει υπογράψει η χώρα μας προβλέπουν στήριξη, τόνισε ότι δεν υπάρχει άρθρο που να προβλέπει βοήθεια κατά συμμάχου στην βορειατλαντική συμμαχία. «Η Ελλάδα δεν είναι επιθετική δύναμη αυτό που σχεδιάζει είναι να προασπίσει την επικράτεια, αλλά πρέπει να μπορεί να θωρακίσει τον εαυτό της. Στα αντι-αεροπορικά αυτό είναι εφικτό », σημείωσε μεταξύ άλλων, ο κ. Δένδιας.

Για τα θαλάσσια πάρκα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας τόνισε ότι αυτό που έκανε η Τουρκία δεν ήταν παραδεκτό. Δηλαδή στους Αντίπαξους όταν ψαρεύω πρέπει να τηλεφωνήσω στους Τούρκους αν μπορώ» και πρόσθεσε «αν είναι δυνατόν να ζητήσουμε την άδεια της Τουρκίας για να προστατεύουμε το περιβάλλον των Κυκλάδων». Καταλήγοντας ο κ. Δένδιας είπε ότι η Τουρκία πρέπει να αντιληφθεί ότι η Ελλάδα έχει συγκεκριμένα δικαιώματα στο Αιγαίο που προκύπτουν από το Διεθνές Δίκαιο. Της αρέσουν καλώς δεν της αρέσουν καλώς».  Για τα 12 μίλα είπε ότι υπάρχει πάγια θέση κυριαρχίας και η Ελλάδα θα το ασκήσει όταν το ελληνικό συμφέρον το επιβάλλει.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

60 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
60 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Vangelis T

Θα τις πάρουμε εμείς μετά 10 χρόνια…

stepa

παντα ειχα αυτην την απορια, αν δηλ. η προθυμια των Γαλλων να χρηματοδοτησουν το Π.Ν. αφορα μονο την περιπτωση των BELH, η με τα ιδια χρηματα θα μπορουσαμε να εκσυγχρονισουμε ουσιαστικα και οχι βαπτιζοντας την βαρια συντηρηση “εκσυγχρονισμο, αλα Γαλλικα τις 4 ΜΕΚΟ, αποκτωντας τις δικες μας ΑΝΖΑC, μαζι φυσικα με την παραλληλη ναυπηγηση 3-4 φρεγατοκορβετων, βλ. gowind η sword 90 πχ, αλλα και την παραχωρηση των 2 LAF ,ιδανικων κατα την αποψη μου πλοιων για τις διεθνεις αγγαρειες που ειναι υποχρεωμενο να κανει το ΠΝ…..και οχι μονο
Σε αυτην την υποθεση θα ειχαμε μια σοβαροτατη ανανεωση των μεσων του ΠΝ πολυ πριν την παραδοση της πρωτης BELH, αφηνοντας ανοικτη και την περιπτωση των BELH για αργοτερα, και εφ οσον το πλοιο δοκιμαστει και στην πραξη…

neverwill

” Τούς πεπαλαιωμένους RIM-7 Sea Sparrow ” …..πολύ δυνατός ο Υπερσυντέλικος….

Nikos

Αντε να παιρνουν σειρα και οι δικες μας..με τις belhara να αγγιζουν τα 2-2,5δις ευρω-για δυο πλοια-οι Γαλλοι θα πρεπει να αναβαθμισουν τις ΜΕΚΟ δωρεαν στα πλαισια των ΑΩ..και να επιδιωχθει να γινει σοβαρος εκσυγχρονισμος οχι επιδερμικος..τα πλοια θα συνεχισουν να ειναι στην πρωτη γραμμη για πολλα χρονια ακομα..

Agnostosependytis

Το αστείο είναι ότι αυτοί δεν έχουν κάποιον γείτονα να τους απειλεί καθημερινά αλλα αν θυμάμαι καλά έχουν κάνει ήδη έναν εκσυγχρονισμό και αυτός είναι ο δεύτερος, ενώ εμείς πετάμε χαρταετό. Ας κάνουμε τον ίδιο έστω στο περίπου, εκσυγχρονισμό ώστε αν αργότερα πάρουμε και αυτές να έχουμε έναν ομοιογενή στόλο όπου την θέση των S θα έχουν πάρει οι ΜΕΚΟ μέχρι να υπάρξουν λεφτά για άλλες ναυπηγησεις

john

Αδελφια πολυ απλα και διακομματικα εμεις την αμυνα δεν την εχουμε σε προτεραιοτητα….ας παρουμε τις 2 γαλλικες καποτε και μετα ερημικο το τοπιο….

Nestoras

Ακόμα μια χώρα πηγαίνει προς CAMM. Δεν μιλάω για τον ER που δεν γίνεται quad packed, το ενδιαφέρον είναι στον μικρό, μήκους μόλις 3,2 μέτρων CAMM. Θα ενδιέφερε ένα λεπτομερές άρθρο εδώ ή και στην Πτήση, καθώς δείχνει να υστερεί του MICA μόνο στις δυνατότητες καθοδήγησης, αλλά προσφέρει το πολύ μεγάλο πλεονέκτημα μεταφορών μεγαλύτερου φόρτου πυραύλων στον ίδιο χώρο.
Όσο για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ, φαίνεται πως οι κυβερνήσεις μας θεωρούν τις φρεγάτες περιπολικά ανοικτής θαλάσσης, δεν εξηγείται αλλιώς. Είναι κρίμα πραγματικά.

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η αναβάθμιση των αυστραλιανών M113AS4, που κόστισε πολλά και απέδωσε λίγα

Το M113, ένα από τα πιο εμβληματικά τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (APC) στην στρατιωτική ιστορία, γεννήθηκε τη δεκαετία του 1960 από την FMC Corporation...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ώρα μηδέν για την ευρωπαϊκή άμυνα και ασφάλεια

2
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Απριλίου 1941: O μεγάλος βομβαρδισμός του Πειραιά...

4
Λίγο πριν συμπληρωθούν 24 ώρες από την προηγούμενη γερμανική επίθεση στις 6 Απριλίου, λίγο μετά της 21:00 της 7ης Απριλίου, ξεκίνησε σφοδρός βομβαρδισμός και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ministerial Decision to accept Chevron’s expressions of interest signed

Environment and Energy Minister Stavros Papastavrou on Monday signed a ministerial decision accepting an expression of interest submitted by the American company Chevron to...

Passenger traffic at Eleftherios Venizelos Airport up 10.8% in March

Passenger traffic at Eleftherios Venizelos Airport rose 10.8% in March, reaching 2.22 million passengers.According to data from the Athens International Airport, both domestic and...

“Ηνίοχος 2025”, Ημέρα Διακεκριμένων Επισκεπτών

Τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025, πραγματοποιήθηκε, στο Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής (ΚΕΑΤ) στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας, η Ημέρα Διακεκριμένων Επισκεπτών (Distinguished Visitors Day – DV...