Η άσχημη κατάσταση της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας ήρθε στο προσκήνιο τις τελευταίες ημέρες, όταν το Πακιστάν κατέρριψε ένα ινδικό MiG-21 Bison, το οποίο αν και εκσυγχρονισμένο, είναι ένα αεροσκάφος που πρωτοπέταξε το 1956.
Εικόνες του καταρριφθέντος MiG-21 έκαναν το γύρο του διαδικτύου μαζί με τα υπολείμματα ενός AIM-120 AMRAAM, που ενδεχομένως το κατέρριψε. Η κατάρριψη ήταν ένα κάλεσμα σε αφύπνιση για τους Ινδούς που διαθέτουν έναν εξαιρετικά γηρασμένο στόλο αεροσκαφών, πλην εξαιρέσεων όπως τα Mirage 2000, Su-30, Tejas, και MiG-29. Αυτά τα αεροσκάφη δεν επαρκούν να καλύψουν τις ανάγκες της Ινδίας και για αυτό το λόγο πλαισιώνονται από πολυάριθμα MiG-21/27, τα οποία θα αποσύρει μέχρι το 2024.
Οι αμυντικοί κολοσσοί των ΗΠΑ (και όχι μόνο) παρακολουθούν πλέον με ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον το προσεχές πρόγραμμα για την αγορά 114 νέων μαχητικών έναντι $15 δισ.
Η Lockheed Martin έχει ήδη λανσάρει το “F-21” το οποίο είναι ουσιαστικά ένα “τουρμπισμένο” F-16. Σύμφωνα με την Lockheed, το “νέο” αεροσκάφος σχεδιάστηκε και διαμορφώθηκε ειδικά για τις ανάγκες της Ινδικής Αεροπορίας (IAF). “To αεροσκάφος θα προσφέρει ασύγκριτες ‘Make in India’ δυνατότητες και θα ενισχύσει τη πορεία της Ινδίας προς μια υπερσύγχρονη μελλοντική αεροπορική ισχύ”, αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της εταιρίας.
Η Boeing από την άλλη, θα επιχειρήσει να “παίξει” μπάλα με το F / A-18 Super Hornet. Από εκεί και πέρα, μεγάλες ελπίδες μπορεί να έχει και η Dassault, δεδομένου πως ήδη εκκρεμεί συμβόλαιό της για τη παράδοση 36 αεροσκαφών, που αν και η προμήθειά τους έχει συνδεθεί με σκάνδαλα, αποτελεί αγαπημένη “επιλογή” του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι. Το Eurofighter είχε προταθεί και στον προηγούμενο ινδικό διαγωνισμό που τελικά κέρδισε το Rafale, παρά το γεγονός πως η τιμή του ήταν χαμηλότερη, ενώ οι Γερμανοί προσέφεραν άμεση παράδοση κάποιον παλαιότερων δικών τους αεροσκαφών.
Σίγουρα και η υποψηφιότητα του Gripen της SAAB θα προσπαθήσει με αξιώσεις να κερδίσει το διαγωνισμό, ενώ η Ρωσία πάντα καιροφυλακτεί, έχοντας ήδη προτείνει συμπαραγωγή για το MiG-35, ακόμη και συμφωνία για την αγορά Su-57.
Το μόνο σίγουρο από τη πρόσφατη διαμάχη μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν, είναι πως οι μεγάλες αμυντικές βιομηχανίες “χαμογελούν” στο παρασκήνιο, διότι το Νέο Δελχί πιθανότατα έμαθε από το πάθημά του.
Οι αμυντικές βιομηχανίες θα είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι από τις ινδοπακιστανικές αερομαχίες
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Ελληνικές αμυντικές δαπάνες για το 2025 – στάσιμες και με €2,5...
Στη Βουλή για επεξεργασία και συζήτηση έχει φθάσει και ο κρατικός προϋπολογισμός για το 2025, οπότε ας δούμε τι κονδύλια περιλαμβάνει ειδικά για το...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Νοεμβρίου/1 Δεκεμβρίου 1916: «Νοεμβριανά», η Ελλάδα διχάζεται...
Με τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο να μαίνεται και τη Σερβία να έχει εκμηδενιστεί υπό το βάρος του Αυστρουγγρικού Στρατού, η Βρετανία και η Γαλλία...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...