13.4 C
Athens
Κυριακή, 7 Δεκεμβρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΣυντριβή του τουρκικού C-130E: Πώς μπορεί να εξελίχθηκε η καταστροφική αστοχία

Συντριβή του τουρκικού C-130E: Πώς μπορεί να εξελίχθηκε η καταστροφική αστοχία

- Advertisement -

Όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοικτά όσον αφορά τη συντριβή του τουρκικού μεταγωγικού C-130E («68-01609»), ενός Hercules που είχε αποκτηθεί μεταχειρισμένο από τη Βασιλική Αεροπορία της Σαουδικής Αραβίας το 2010 και συνετρίβη χθες, κατά την επιστροφή του στην Τουρκία από το Αζερμπαϊτζάν.

 

Κανένα από τα πιθανά σενάρια της τραγωδίας, που στοίχισε τη ζωή σε 20 επιβαίνοντες (πλήρωμα και επιβάτες), δεν μπορεί ακόμη να αποκλειστεί, καθώς διερευνώνται τα αίτια της καταστροφικής δομικής αστοχίας, όπως αποδεικνύει το σχετικό βίντεο, στο οποίο καταγράφονται τα συντρίμμια του αεροσκάφους να κατακρημνίζονται από τον ουρανό.

Αυτό που διακρίνεται καθαρά είναι ότι η πτέρυγα παραμένει ακέραια και προσκολλημένη σε τμήμα της ατράκτου, γεγονός που επιβεβαιώνει πως το C-130 δεν υπέστη αστοχία στο δομικό πλαίσιο που συνδέει τις δύο αυτές δομές (wingbox) — σημείο που είχε αποτελέσει την αιτία παλαιότερου παρόμοιου περιστατικού με Hercules.

Ανατρέχοντας σε αρχεία ασφάλειας πτήσεων, εντοπίζεται ένα ανάλογο συμβάν: η συντριβή ενός Lockheed KC-130T Hercules του Σώματος Πεζοναυτών των ΗΠΑ στη πολιτεία του Μισισιπή, στις 10 Ιουλίου 2017, που προκάλεσε τον θάνατο και των 16 μελών του πληρώματος.

Σε εκείνη την περίπτωση, η έρευνα αποκάλυψε ότι η αποκόλληση ενός πτερυγίου από την έλικα του Νο 2 κινητήρα (εσώτερου αριστερά), ενώ το αεροσκάφος πετούσε στα 20.000 πόδια, αποτέλεσε την απαρχή μιας μοιραίας αλληλουχίας γεγονότων. Η θραύση του πτερυγίου οφειλόταν σε ρωγμές κόπωσης.

Το πτερύγιο, μετά την αποκόλληση, εκτινάχθηκε, χτύπησε το αριστερό πλευρό της ατράκτου, τη διέσχισε και καρφώθηκε στο εσωτερικό τοίχωμα της δεξιάς πλευράς της καμπίνας. Οι κραδασμοί από την απόσπαση, τη διάτρηση και την πρόσκρουση όμως προκάλεσαν την αποκόλληση της έλικας και μέρους του κιβωτίου μετάδοσης του Νο 3 κινητήρα (εσώτερου δεξιά), το οποίο προσέκρουσε στο δεξιό εμπρόσθιο τμήμα της ατράκτου (περίπου στο ίδιο σημείο που είχε χτυπήσει ήδη ο πτερύγιο του Νο 2 κινητήρα εκ των έσω). Τα θραύσματα έλικα-κιβωτίου του Νο 3 κινητήρα  κατέληξαν στο ουραίο πτέρωμα, αποκόπτοντας το μεγαλύτερο μέρος του δεξιού οριζόντιου σταθερού (right stabilizer), αποσταθεροποιώντας περαιτέρω το Hercules.

Στην εξέλιξη του γεγονότος, η άτρακτος, της οποίας η πρόσθια δομή είχε ήδη υποστεί σοβαρές βλάβες τόσο αριστερά όσο και δεξιά, υπέστη τελική αστοχία. Το πρόσθιο τμήμα της αποκόπηκε περίπου έξι μέτρα εμπρός από το χείλος προσβολής της πτέρυγας, με αποτέλεσμα την ουσιαστική διάλυση του C-130, το οποίο έπαψε πλέον να αποτελεί ιπτάμενη μηχανή.

Στο βίντεο του τουρκικού C-130E ίσως διακρίνεται καταστροφική αστοχία του Νο 3 κινητήρα, που πιθανότατα εξελίχθηκε όπως το συμβάν με το KC-130T του USMC.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

3 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Θα είναι η κλάση Legend ο αντικαταστάτης των φρεγατών Constellation στις ΗΠΑ;

Η ακύρωση της κλάσης φρεγατών Constellation στις 25 Νοεμβρίου 2025 για το Αμερικανικό Ναυτικό, σηματοδότησε ένα βαθύ ρήγμα ανάμεσα στις επιχειρησιακές ανάγκες, τις πολιτικές...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ: Στη Βουλή οι αγορές των PULS, των 52 RAM, των...

69
Το κυρίαρχο θέμα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Εξοπλιστικών της Βουλής, στις 4 Δεκεμβρίου είναι η εισαγωγή προς ενημέρωση του μεγάλου προγράμματος προμήθειας των 36...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Δεκεμβρίου 1941: Zero πάνω από το Pearl...

10
Ήταν η «...ημέρα που θα θυμόμαστε (ως μέρα) ατιμίας» σύμφωνα με τον Αμερικανό Πρόεδρο Ρούζβελτ στον "Φιλιππικό" του, για την ιαπωνική αιφνιδιαστική επίθεση στο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΠΟΨΗ: Θα είναι η κλάση Legend ο αντικαταστάτης των φρεγατών Constellation στις ΗΠΑ;

Η ακύρωση της κλάσης φρεγατών Constellation στις 25 Νοεμβρίου 2025 για το Αμερικανικό Ναυτικό, σηματοδότησε ένα βαθύ ρήγμα ανάμεσα στις επιχειρησιακές ανάγκες, τις πολιτικές...

Οικογένεια Airbus A320: η καθήλωση, η πραγματικότητα και η υπερβολή

Πολλά γράφηκαν για την καθήλωση περίπου 6.000 αεροπλάνων της οικογένειας Airbus A320 πριν από μια εβδομάδα.https://www.mixcloud.com/skiriakidis/airbus-320-%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%BC%CE%B1-%CF%86%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%8A%CF%89%CF%83%CE%B7%CF%86%CE%AF%CE%B4%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CF%85%CF%80%CE%B7%CE%B3%CF%8C%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%AE%CF%82-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B4%CF%85%CF%83%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD/Βάζουμε κάποια πράγματα στην πραγματική τους διάσταση σε μια...

Γαλλικός στρατός: σε δύο χρόνια θα αναπτύσσουμε αυτόνομα σμήνη UAV για επιχειρήσεις

Μονάδες του Γαλλικού Στρατού είναι μόλις δύο χρόνια μακρυά από το να ξεκινήσουν να χρησιμοποιούν σμήνη drone καθώς η τεχνολογία που απαιτείται ήδη έχει...