22.4 C
Athens
Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΣυντριβή της Πτήσης AI171 της Air India: fake news για προκαταρκτικό πόρισμα

Συντριβή της Πτήσης AI171 της Air India: fake news για προκαταρκτικό πόρισμα

- Advertisement -

Δημοσιεύματα περί έκδοσης αρχικού πορίσματος της διερεύνησης της συντριβής του 787-8 της Πτήσης AI171 της Air India, τα οποία διακινήθηκαν χθες και στην Ελλάδα, δεν επιβεβαιώνονται και κινούνται στο χώρο των fake news.

To σχετικό «αφήγημα» αναφερόταν σε «μηχανική αστοχία στο κάθισμα του κυβερνήτη κατά τη στιγμή της απογείωσης ως βασική αιτία της συντριβής του Boeing 787 της Air India, σύμφωνα με τα ευρήματα του υπό σύνταξη προκαταρκτικού πορίσματος  (preliminary report) της Ανεξάρτητης Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB)».

Πιο συγκεκριμένα το «αφήγημα» υποστηρίζει σενάριο στο οποίο  «το αεροσκάφος βρισκόταν στη φάση της περιστροφής (rotation) για απογείωση, όταν το κάθισμα του κυβερνήτη ολίσθησε απότομα προς τα πίσω, λόγω αστοχίας στο μηχανισμό κλειδώματος στη ράγια μετακίνησης. Το βάρος του σώματός του παρέσυρε ασυναίσθητα τα χειριστήρια ισχύος (thrust levers) προς τη θέση «idle» (μηδενική ώθηση), προκαλώντας αιφνίδια μείωση της ισχύος των κινητήρων».

Το δημοσίευμα προσκομίζει «έγγραφο», υπό μορφή non-paper που υποτίθεται ότι είναι αναφορά των ευρημάτων της ινδικής αρχής διερεύνησης που δόθηκαν σε εσωτερική κυκλοφορία στις Αρχές Διευρεύνησης άλλων χωρών και ζήτησαν πληροφορίες  εάν εκείνες έχουν αντίστοιχα περιστατικά καταγεγραμμένα που δεν κατέληξαν σε δυστύχημα.

Σημειώνεται ότι οι ισχυρισμοί και το υποτιθέμενο «έγγραφο» είχαν κυκλοφορήσει από προχθές στον ινδικό Τύπο (αλλά αναπαράχθηκαν και σε άλλες χώρες) και είχαν χαρακτηριστεί ως χαλκευμένα.

Υπογραμμίζεται ότι ινδική επιτροπή διερεύνησης μαζί με τους συναδέλφους τους από την NTSB, την AAIB, την Boeing κ.λπ. συνεδριάζουν μόλις σήμερα για πρώτη φορά (16 Ιουνίου 2025)

Αξίζει να αναφερθεί ότι το «αφήγημα» χτίζει πάνω σε άσχετα μεταξύ τους γεγονότα, κυρίως σε ένα περιστατικό με Boeing 787-9 Dreamliner («CC-BGG», msn 38461/382, πρώτη πτήση το 2015) της χιλιανής LATAM Airlines στις 9 Μαρτίου 2024. Τότε το Dreamliner με 263 επιβάτες και 9μελές πλήρωμα πραγματοποιούσε πτήση από το Kingsford Smith International του Σίδνεϋ προς το Auckland International της Νέας Ζηλανδίας. Στα 41.000 πόδια, πάνω από τη Θάλασσα της Τασμανίας, έπειτα από ακούσια κίνηση του καθίσματός του, ο κυβερνήτης πέφτοντας προς τα εμπρός παρέσυρε το χειριστήριο και προκάλεσε ξαφνική, απότομη βύθιση του αεροσκάφους κατά 400 πόδια. Η απότομη απώλεια ύψους προκάλεσε τραυματισμούς σε 13 επιβάτες (δυο από τους οποίους χρειάστηκαν νοσηλεία) και σε ένα μέλος του πληρώματος καμπίνας. Το αεροσκάφος συνέχισε για το Όκλαντ, όπου προσγειώθηκε με ασφάλεια. Από έλεγχο στο κάθισμα βρέθηκε μια αστοχία απαρτίου του μηχανισμού μετακίνησης. Ως επακόλουθο του συμβάντος διατάχθηκε η επιθεώρηση όλων των καθισμάτων των 787-7, 787-9, και 787-10 για τυχόν φθορές ή αστοχίες.

Συντριβή της Πτήσης AI171 της Air India: τα καίρια ερωτήματα για τα αίτια αφορούν τους κινητήρες

Αναφορικά με τα αίτια της συντριβής του ινδικού 787-8, οι ινδικές αρχές, έχουν επιβεβαιώσει ότι οι δυο καταγραφείς (φωνής και στοιχείων πτήσης) έχουν ανακτηθεί, με τις προσπάθειες διερεύνησης να συνεχίζονται και όλα τα σενάρια ανοικτά.

Η  καθολική απώλεια ισχύος, που όμως δεν μπορεί ακόμη να εξηγηθεί (με συνεπακόλουθο ίσως και την κατάρρευση του συστήματος ηλεκτρικής και υδραυλικής ισχύος), ως σενάριο ενισχύεται από την ισχυροποίηση της υπόθεσης ότι στο αεροπλάνο, κατά την καθοδική πορεία του πριν συντριβεί, είχε αναπτυχθεί η μονάδα RAT.

H βοηθητική μονάδα RAT (Ram Air Turbine) είναι πηγή ενέργειας έκτακτης ανάγκης για αεροσκάφη, που χρησιμοποιεί την κίνηση του αεροσκάφους προς τα εμπρός για την παραγωγή ενέργειας. Πρόκειται ουσιαστικά για μια μικρή ανεμογεννήτρια η οποία συνδέεται είτε με μια ηλεκτρική γεννήτρια είτε με μια υδραυλική αντλία. Η RAT αναπτύσσεται σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως η πλήρης απώλεια ηλεκτρικής ισχύος ή υδραυλικής πίεσης, παρέχοντας εφεδρική ισχύ σε βασικά συστήματα, όπως το σύστημα ελέγχου πτήσης και τα κρίσιμα όργανα.

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

10 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Ας αγοράσουμε επιτέλους κάτι, φτάνουν οι φιέστες

Στο υπουργείο της Μεσογείων, εκεί που η βιοκλιματική πρόσοψη λάμπει σαν καινούργια (είναι καινούργια), τα πράγματα έχουν ησυχάσει. Τελειώνουν τα δρώμενα, οι παρελάσεις, τα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: U212 NFS και U212 NFS EVO, η ιταλική εξέλιξη και...

21
Στον πολυδιάστατο χώρο της υποθαλάσσιας μάχης, δηλαδή στο βασίλειο των υποβρυχίων, όπου η ικανότητα stealth, η ενεργειακή αυτονομία και η ακρίβεια των αισθητήρων καθορίζουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Οκτωβρίου/9 Νοεμβρίου 1912: Η ελληνική σημαία κυματίζει...

2
Η τουρκική φρουρά της Θεσσαλονίκης παραδίδεται επίσημα στον ελληνικό στρατό, που παρελαύνει στους δρόμους της και υψώνει την ελληνική σημαία στο δημαρχείο.https://military-history.gr/1912-11-01-battle-giannitsa/Μετά τη μάχη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Παραιτήθηκε ο γενικός διευθυντής και η διευθύνουσα σύμβουλος του BBC μετά τις επικρίσεις για το μοντάζ σε μια ομιλία του Τραμπ

Ο γενικός διευθυντής του BBC Τιμ Ντέιβι και η διευθύνουσα σύμβουλος του BBC News Ντέμπορα Τέρνες υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους μετά τις επικρίσεις που...

Σύνοδος κορυφής ΕΕ-Λατινικής Αμερικής: Περισσότερες από 50 χώρες απέρριψαν τη «χρήση της ισχύος»

Περισσότερες από πενήντα χώρες της Λατινικής Αμερικής και της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέρριψαν χθες, Κυριακή, στην Κολομβία «τη χρήση ισχύος», η οποία είναι αντίθετη στο...

Phantom Phriday 7-11-2025

Καλημέρα To τεύχος Νοεμβρίου2025 είναι στα περίπτερα με πολλά επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα και αναλύσεις. Είναι όμως ήδη διαθέσιμο ηλεκτρονικά ΕΔΩ Επειδή τα σημεία διανομής-πώλησης πλέον...