26.8 C
Athens
Δευτέρα, 4 Αυγούστου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗCR929: «Συμπληγάδες» για το ρωσοκινεζικό επιβατικό ευρείας ατράκτου

CR929: «Συμπληγάδες» για το ρωσοκινεζικό επιβατικό ευρείας ατράκτου

- Advertisement -

Μεγάλα προβλήματα που απαιτούν επείγουσες λύσεις, στις οποίες δεν υπάρχει απαραίτητα συναίνεση φαίνεται ότι αντιμετωπίζει το ρωσοκινεζικό πρόγραμμα ανάπτυξης επιβατικού ευρείας ατράκτου CR929, υπό την κοινοπραξία Craic που έχουν δημιουργήσει η ρωσική UAC (United Aircraft Corporation)  η κινεζική Comac με έδρα την Σαγκάη.

Να θυμίσουμε ότι το CR929, στην κατηγορία των 250-320 θέσεων, του οποίου το πρωτότυπο έχει αναφερθεί ότι ξεκίνησε να κατασκευάζεται τον Σεπτέμβριο του 2021 (με σημαντική καθυστέρηση λόγω της πανδημίας COVID-19) στοχεύει στο να «σπάσει» το ολιγοπώλιο Airbus-Boeing στα επιβατικά ευρείας ατράκτου. Θεωρητικά είναι αντίπαλος των A330 και 787, αν και οι ευρείες «οικογένειες» αμφοτέρων των Δυτικών αεροσκαφών κάνουν δύσκολη μια απ’ ευθείας σύγκριση.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της UAC Γιούρι Σλίουσαρ το πρόγραμμα απαιτεί σημαντικές αλλαγές και ριζική αναδιάρθρωση προκειμένου να συνεχίσει, ενώ σε δηλώσεις του παραδέχθηκε ότι οι Δυτικές κυρώσειςέχουν το πλήξει  καίρια. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Ρώσοι, όταν αναφέρονται σε “αλλαγές”, επιζητούν την αντικατάσταση όλων των συγκροτημάτων και απαρτίων Δυτικής προέλευσης ώστε το CR929 να απεξαρτηθεί από αυτές τις δεσμεύσεις. Οι κυρώσεις έχουν πλήξει και τα άλλα δυο ρωσικά προγράμματα επιβατικών, το UAC Sukhoi Superjet 100 και το Irkut MC-21.

Η επιδίωξη αυτή δεν αφορά μόνο τις τρέχουσες κυρώσεις, οι οποίες κάποια στιγμή θα χαλαρώσουν ή και θα αρθούν, αλλά εντάσσεται σε ευρύτερη απόφαση του καθεστώτος Πούτιν, που είχε ήδη παρθεί από καιρό για μια τέτοια επισταμένη προσπάθεια απεξάρτησης με ορίζοντα 10-15 ετών.

Με τη ρωσική όμως  θέση δεν φαίνεται να συμφωνούν οι Κινέζοι, οι οποίοι επιθυμούν να συνεχίσουν  τη χρήση Δυτικού εξοπλισμού, κυρίως για να κάνουν το CR929 περισσότερο ελκυστικό στη διεθνή αγορά και να μπορέσουν να αποσπάσουν πωλήσεις από χώρες πέραν των συνήθων πελατών, κύκλος ο οποίος είναι όμως μικρός έως και αμελητέος.

Το πρωτότυπο του CR929 ήταν προγραμματισμένο να πετάξει το 2023, κάτι όμως που φαίνεται πλέον υπεραισιόδοξο ή και απίθανο υπό το φως της διαφωνίας. Ακόμη και εάν οι δυο εταίροι συμφωνήσουν, η ανασχεδίαση, όσο όμως και κυρίως η εξέλιξη των απαρτίων θα είναι χρονοβόρα και δαπανηρή.

Παρατηρητές του χώρου σημειώνουν ότι υπάρχει ανοικτό και το ενδεχόμενο της ανάπτυξης περισσότερων εκδόσεων, με Δυτικό και μη εξοπλισμό, αν και κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε ακόμη περισσότερα προβλήματα από όσα θα έλυνε, τουλάχιστον αρχικά.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

6 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

O νέος χάρτης “θαλάσσιων πάρκων” της Τουρκίας – σε αναμονή για ελληνική απάντηση

H σημερινή -και αναμενόμενη- εξέλιξη, δηλαδή της δήλωσης από την Τουρκία "πάρκων προστασίας θαλάσσιας ζωής" εντός της δικής της "θαλάσσιας χωροταξικής διαχείρισης", είναι μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 2ο, Ναύαρχος...

0
Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3 Αυγούστου 1989: Η τραγική πτώση της πτήσης...

6
Το απόγευμα της 3ης Αυγούστου του 1989, μια πτήση ρουτίνας της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας προς τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου κατέληξε σε τραγωδία, όταν το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 2ο, Ναύαρχος ε.α. Ιωάννης Δρυμούσης

Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...

Λευκός Οίκος: Οι νέοι δασμοί Τραμπ είναι σχεδόν οριστικοί

Οι νέοι δασμοί που ανακοίνωσε ο Ντόναλντ Τραμπ είναι «σχεδόν οριστικοί» και δεν θα αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγματεύσεων άμεσα, δήλωσε στο δίκτυο CBS ο εκπρόσωπος...

Χ. Δούκας στον πρέσβη του Ισραήλ: Η Αθήνα σέβεται τους επισκέπτες της αλλά και το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης των πολιτών της

«Η Αθήνα, πρωτεύουσα μιας δημοκρατικής χώρας, σέβεται απόλυτα τους επισκέπτες της και υποστηρίζει το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης των πολιτών της» αναφέρει ο δήμαρχος...