H ιστορία ξεκινάει με μια συνηθισμένη μέρα στην ζώνη επιχειρήσεων των Αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων σε μια “μη κατονομαζόμενη” τοποθεσία, όταν το A-10 Thunderbolt II επέστρεψε στη βάση του έχοντας δεχθεί εχθρικά πυρά στην κοιλιακή χώρα. Αν και η πτητική κατάσταση του αεροσκάφους δεν επηρεάστηκε, δεδομένης της γνωστής αντοχής του ‘Warthog’ σε εχρθκά πυρά, το αεροσκάφος χρειαζόταν άμεσες επισκευές και την επιτήρηση εξειδικευμένων μηχανικών.
Κανονικά, η επισκευή θα αντιμετωπιζόταν στο ίδιο το θέατρο επιχειρήσεων, με την ομάδα τεχνικού της Αεροπορικής Βάσης και -σε περίπτωση που χρειαζόταν- εξειδικευμένους μηχανικούς που θα πετούσαν από τις ΗΠΑ στην περιοχή για να εξετάσουν και να αξιολογήσουν τη ζημιά προτείνοντας τη βέλτιστη μέθοδο αντιμετώπισης.
Το πρόβλημα ήταν ο Covid-19. Με την πανδημία να έχει σαρώσει τον κόσμο και να έχει στείλει τους μηχανικούς και τεχνικούς στο σπίτι τους, δουλεύοντας από το γραφείο τους, το γκαράζ ή το υπόγειο της κατοικίας τους εφαρμόζοντας τα μέτρα κοινωνικής απόστασης, οι μηχανικοί Reed Fawcett, υποσμηναγός James Zhen, Greg Stowe και Michael Hackett, Jr. κατάφεραν για πρώτη φορά να επιθεωρήσουν και να προτείνουν μέτρα που οδήγησαν στην πλήρη αποκατάσταση και επαναφορά του A-10 με το παρατσούκλι “Unleaser”.
Η δουλειά δεν ήταν εύκολη. Το αεροσκάφος ήταν σε ένα υπόστεγο στην αεροπορική βάση Hill στη Utah ενώ η ομάδα βρισκόταν σε διαφορετικές τοποθεσίες εξετάζοντας τα στοιχεία και επικοινωνώντας μέσω μια οθόνης υπολογιστή, τηλεφώνου, e-mail ή με ηλεκτρονικούς φακέλους που μοιράζονταν μεταξύ τους από το Global VPN.
Με καθοδήγηση από τηλεφώνου, διαγράμματα και εξηγήσεις, η ομάδα μηχανικών οδήγησε την τεχνική ομάδα στη Βάση Hill να ανοίξει μια τρύπα διαμέτρου 10 περίπου εκατοστών στο σημείο εισόδου του εχθρικού βλήματος και να παρακολουθήσουν την πορεία του βρίσκοντάς το σφηνωμένο στο εξωτερικό μιας δεξαμενής καυσίμου στην κοιλιακή χώρα.
COVID-19: Η πανδημία είναι ευκαιρία για αλλαγές στην προσέλκυση προσωπικού
Αξιολογώντας τις φωτογραφίες που έβγαλε ο αρχιτεχνίτης στο σημείο επισκευών, οι μηχανικοί συσκεύτηκαν με τηλεδιάσκεψη και αποφάσισαν τον καλύτερο τρόπο επισκευής του στέλνοντας στη συνέχεια τον τρόπο δράσης βήμα προς βήμα στην τεχνική ομάδα. Η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε και μετά την ολοκλήρωση των επισκευών με τους μηχανικούς να αποφασίζουν πως το “Unleasher” ήταν έτοιμο και πάλι να πετάξει.
Η επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε ήταν η πρώτη εξ αποστάσεως αξιολόγηση, επισκευή και πιστοποίηση ιπταμένου μέσου με τη μέθοδο της τηλεδιάσκεψης και παρόλο που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά λόγω ανάγκης που λέγεται ‘Covid-19’, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην Αμερικανική Αεροπορία. Στο μέλλον, δύσκολες περιπτώσεις επισκευής μέσων που βρίσκονται σε επιχειρησιακή ανάπτυξη σε απομεμακρυμένες χώρες θα μπορούν να επισκευαστούν χωρίς να χρειάζεται να ταξιδεύουν χιλιάδες χιλιόμετρα είτε τα μέσα πίσω στις ΗΠΑ ή οι μηχανικοί στο σημείο ανάπτυξης.
Υπολογίζεται πως το πολύπλοκο και κυρίως πολυδάπανο ταξίδι μπορεί να αποφευχθεί 9 στις 10 περιπτώσεις με την τηλεδιάσκεψη και επιθεώρηση κερδίζοντας χρήμα, κόπο και κυρίως χρόνο. Η Αεροπορία των ΗΠΑ, επίσης, εργάζεται για να βελτιώσει όχι μόνο τα μέσα επικοινωνίας αλλά και το μοντέλο ψηφιακής αναπαράστασης και εξομοίωσης για να μεταφέρει πληροφορίες από το ένα σημείο στο άλλο με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια.