15.5 C
Athens
Τρίτη, 29 Απριλίου, 2025
ΚΟΙΝΩΝΙΑCORONAVIRUSΠώς ο κορωνοϊός επηρέασε τη ναυπηγική βιομηχανία στην Ευρώπη

Πώς ο κορωνοϊός επηρέασε τη ναυπηγική βιομηχανία στην Ευρώπη

- Advertisement -

Με το επίκεντρο της επιδημίας του Covid-19 να έχει μετακινηθεί από την Ασία στην Ευρώπη (σύμφωνα και με επίσημα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας) μεγάλοι ναυπηγικοί οίκοι στην Παλαιά Ήπειρο δείχνουν να επηρεάζονται σε σημαντικό βαθμό για τα προγράμματα που “τρέχουν” αλλά και για ίδιο το μέλλον τους.

Fincantieri – αναστολή εργασιών για δύο εβδομάδες

Στις 13 Μαρτίου ο μεγάλος ναυπηγικός οίκος ανακοίνωσε πως εξαιτίας της καταστάσεως ανάγκης στην οποία εισήλθε η χώρα λόγω του κορωνοϊού αποφάσισε το κλείσιμο των εγκαταστάσεων παραγωγής για περίοδο δύο εβδομάδων, από τις 16 ως τις 29 Μαρτίου. Η απόφαση ελήφθη από τη διοίκηση μετά τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και ύστερα από έκκληση των εργατικών σωματείων για την προστασία των εργαζομένων. Οι 14 ημέρες που επιβάλλονται από την κυβέρνηση θεωρούνται το ελάχιστο δυνατό διάστημα για την προστασία των εργαζομένων και των συνεργαζόμενων βιομηχανιών από τη διάδοση του ιού και δεν αναμένεται να επηρρεάσει την ιδιαίτερα την παραγωγή επιτρέποντας στην εταιρία να τηρήσει τα χρονοδιαγράμματα παραδόσεων προς τους πελάτες της και να συνεχίσει το έργο της με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση.

Μετά τη Fincantieri ο κορωνοϊός χτυπά και τη Leonardo – αναστέλλονται παραδόσεις ελικοπτέρων

Ωστόσο, η ανακοίνωση έχει μάλλον έναν αέρα κίβδηλης αισιοδοξίας γιατί 14 ημέρες παραγωγής μπορεί να μην εκτροχιάζουν τα χρονοδιαγράμματα αλλά είναι αρκετές για να τα πάνε πίσω. Το τελευταίο πλοίο που καθελκύστηκε στα ναυπηγεία La Spezia στις 28 Φεβρουαρίου ήταν το ” Al Zubarah”, η πρώτη κορβέτα αντιαεροπορικού πολέμου για το ναυτικό του Κατάρ, ενώ το επόμενο θα ήταν το περιπολικό ανοιχτής θαλάσσης “Francesco Morosini” που επρόκειτο να παραδοθεί στα τέλη Μαρτίου. Οι οριστικές παραδόσεις αυτών των πλοίων και άλλων που βρίσκονται σε άλλο στάδιο κατασκευής θα αναβληθούν προς το παρόν.

Navantia – μείωση των δραστηριοτήτων στο ελάχιστο δυνατό

Τα ισπανικά ναυπηγεία έλαβαν “εξαιρετικά μέτρα” για την προστασία από τον ιό μειώνοντας την ένταση των εργασιών στο ελάχιστο δυνατό των δραστηριοτήτων εντός των εγακταστάσεων. Αν και οι εργασίες δεν έχουν σταματήσει εντελώς.

Συγκεκριμένα, για το διάστημα από τις 16 Μαρτίου και μέχρι νεωτέρας εκτελούνται οι εργασίες που θεωρούνται ως απολύτως απαραίτητες με το προσωπικό να έρχεται σε επαφή μόνον για όσο χρειάζεται και κάτω από αυστηρά μέτρα υγειονομικού ελέγχου, όπως καθορίστηκαν από την κυβέρνηση και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Για όσο προσωπικό δεν απαιτείται η φυσική του παρουσία, θα εργάζεται από το σπίτι. Ειδικές επιτροπές θα εξετάζουν την απόδοση και τα προβλήματα των εργαζομένων σε κάθε τμήμα και μία ακόμα θα καταγράφει τις εξελίξεις και θα ενημερώνει το γενικό σύστημα υγιεινής ασφαλείας.

Τα ναυπηγικά προγράμματα της Navantia αναμένεται να επηρεαστούν. Αυτή τη στιγμή, σε εξέλιξη βρίσκεται η ναυπήγηση τεσσάρων υποβρυχίων τύπου S-80 (η ναυπήγηση των οποίων ξεκίνησε το 2007), το ΠΓΥ “Stalwart” για το ναυτικό της Αυστραλίας που κανονικά θα ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, η πρώτη φρεγάτα κλάσης F-110 και η πρώτη κορβέτα κλάσης Avante 2200 για το Σαουδαραβικό ναυτικό.

Naval Group – προτεραιότητα τα πυρηνικά υποβρύχια
Από τις 16 Μαρτίου η γαλλική εταιρία εφάρμοσε έκτακτα μέτρα για την προστασία της υγείας των εργαζομένων και όσων συνεργάζονται με αυτούς. Παρόλα αυτά, μέχρι στιγμής η εργασία συνεχίζεται κανονικά. Ωστόσο, από την επομένη κι όλας μετά την ανακοίνωση πιο δραστικών μέτρων από τον Γάλλο πρόεδρο, η εταιρία αναθεώρησε τις κινήσεις της μειώνοντας τις δραστηριότητές της στο ελάχιστο και δηλώνοντας πως θα εξυπηρετούσε στο εξής κατά προτεραιότητα τα προγράμματα πυρηνικής αποτροπής της Γαλλίας. Τα τελευταία αφορούν στα πυρηνικά υποβρύχια κλάσης “Le Triomphant” και “Rubis” και στο αεροπλανοφόρο “Charles de Gaulle”.

Ο κορωνοϊός πλήττει το πρόγραμμα των φρεγατών FREMM, αναστέλλει τις εργασίες η Fincantieri

Η τελευταία οδηγία θέτει εν αμφιβόλω το πρόγραμμα ναυπηγήσεων και δοκιμών άλλων πλοίων. Μεταξύ τους η φρεγάτα “Alsace”, το τελευταίο μεγάλο πλοίο που καθελκύστηκε από τα ναυπηγεία του Λοριάν και πρώτο της κλάσης FREMM DA (αντιαεροπορική έκδοση της κλάσης) για το γαλλικό ναυτικό. Αυτό έγινε ένα χρόνο περίπου πριν, τον Απρίλιο του 2019. Το αδελφό πλοίο, “Loraine ” επρόκειτο να καθελκυστεί στους επόμενους μήνες. Σε δύσκολη κατάσταση λόγω των εξελίξεων θα βρεθεί και το πρόγραμμα FDI, το μέταλλο για την πρώτη φρεγάτα του τύπου Belh@ra, “Amiral Ronarc’h”, κόπηκε τον Οκτώβριο. Στο μεταξύ, στις εγκαταστάσεις στο Χερβούργο, το πρώτο υποβρύχιο κλάσης “Suffren” πρόκειται σύντομα να ξεκινήσει δοκιμές, ενώ το δεύτερο θα ακολουθούσε καθελκυζόμενο το 2021.

Η κατάσταση είναι ρευστή και τα δεδομένα αλλάζουν μέρα με τη μέρα. Ο εκπρόσωπος της εταιρίας παραδέχτηκε πως θα υπάρχει κάποιο αντίκτυπο αλλά απέφυγε να γίνει συγκεκριμένος καθώς κανείς δεν γνωρίζει πόσο ακόμα θα διαρκέσει ο αποκλεισμός.

Damen – κανονικά συνεχίζεται η παραγωγή

Εκπρόσωπος των ολλανδικών ναυπηγείων απάντησε πως η εργασίες στα διάφορα προγράμματα συνεχίζονται κανονικά αφού η εταιρία έλαβε όλα τα ενδεδειγμένα από την κυβέρνηση και το βασιλικό ολλανδικό ινστιτούτο υγείας και ασφάλειας που εφαρμόζονται πανεθνικά. Η ολλανδική εταιρία έχει πολλά τρέχοντα προγράμματα αυτό το διάστημα με διεθνείς κυρίως πελάτες και συνεχίζει τηρώντας με προσοχή τις οδηγίες ασφαλείας ενώ είναι έτοιμη να αναθεωρήσει τα μέτρα της ανά πάσα στιγμή.

Saab Kockums – κανονικά συνεχίζεται το πρόγραμμα υποβρυχίων

Η σουηδική εταιρία Saab Kockums αναφέρθηκε στο πρόγραμμα ναυπήγησης νέων υποβρυχίων Α-26 λέγοντας πως έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα και πως οι εργασίες εκτελούνται κανονικά στο ναυπηγείο στην Karlskrona. Η διοίκηση παρακολουθεί τις εξελίξεις με προσοχή και τηρεί τις οδηγίες από την κυβέρνηση.

“Αν συμφωνούμε ότι βρισκόμαστε σε πόλεμο εναντίον του κορωνοιού, χρειαζόμαστε πολεμική προπαρασκευή και πολεμική οικονομία”

TKMS – “ουδέν νεώτερον εκ του μετώπου”

Καμία πληροφορία δεν υφίσταται για την κατάσταση στα γερμανικά ναυπηγεία ThyssenKrupp σχετικά με μέτρα κατά του κορωνοϊού. Τα ναυπηγεία, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αμυντική βιομηχανία της Γερμανίας μετά την Rheinmetall, έχουν πολλά προγράμματα κυρίως σε διεθνές επίπεδο εν εξελίξει.

Πόσο θα επηρεάσει τα εξοπλιστικά προγράμματα της Ελλάδος ο κορωνοϊός; Τι θα απογίνει με τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, τις τορπίλες, τα MH-60R, τις Belh@rra;

Πηγή

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αντί για SCALP Naval στις FDI, μήπως βαλλιστικοί πύραυλοι LORA;

Η απόκτηση σύγχρονων οπλικών συστημάτων αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της ελληνικής αμυντικής στρατηγικής, ιδιαίτερα σε ένα γεωπολιτικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από αυξανόμενες εντάσεις και απειλές....

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Ελλάδα ανακήρυξε ΑΟΖ στο Ιόνιο μέχρι το Ταίναρο

50
Σε μια ιστορική απόφαση η Ελλάδα προχώρησε στην ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) στο Ιόνιο Πέλαγος, καλύπτοντας μια εκτεταμένη περιοχή που φτάνει μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Απριλίου 1975: Operation “Frequent Wind”, η δραματική...

7
Λαμβάνει χώρα η τελική φάση εκκένωσης της Σαϊγκόν από αμερικανικό προσωπικό και Νοτιεβιετναμέζους πολίτες που κινδύνευαν από αντίποινα των Βορειοβιετναμέζων που έχουν εισβάλλει στην...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Νέα μεγάλη έξοδος του Βρετανικού Ναυτικού προς την Ασία με αρμάδα αεροπλανοφόρου – φωτό

Με ναυαρχίδα το αεροπλανοφόρο HMS Prince of Wales, και μαζί του ως συνοδεία, ένα επιθετικό πυρηνοκίνητο υποβρύχιο κλάσης Astute, το αντιτορπιλικό Type 45, HMS...

«Η συνομιλία μας ήταν ιδιαίτερα παραγωγική», δήλωσε η Τζόρτζια Μελόνι για τη συνάντησή της με τον Ερντογάν

Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι και ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συναντήθηκαν σήμερα στην Ρώμη, στο πλαίσιο της διακυβερνητικής διάσκεψης των δυο χωρών...

Νορβηγία: έναρξη παραλαβής πυραύλων JSM για τα F-35

Το νορβηγικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι πρόσφατα παραδόθηκε ο πρώτος πύραυλος JSM στη Νορβηγική Αεροπορία, για αξιοποίηση από τα μαχητικά F-35A Lightning II.Ο JSM...