Προς επίρρωσιν όσων έχουμε γράψει από το πρωί, κανένα, μα κανένα, μα κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει στη διαδικασία συμβασιοποίησης των φρεγατών FDI HN για το Πολεμικό μας Ναυτικό. Οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί, είναι κάτι του στυλ “φασαρία αντιπολιτευτική να κάνουμε” ή “δώστε και μας κανά κλικ”. Οι γαλλικές FDI HN είναι τα επόμενα πλοία του Πολεμικού μας Ναυτικού. Το ζήτημα θεωρείται λήξαν.
Έτσι, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως στα σχέδια των συμβάσεων έχουν μπει οι πρώτες υπηρεσιακές μονογραφές, και πλέον οι συμβάσεις θα πάρουν από Δευτέρα το δρόμο τους για το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή. Μετά από εκεί, η ΓΔΑΕΕ θα υπογράψει επίσημα τις συμβάσεις. Η εξέλιξη αυτή είναι απολύτως αναμενόμενη, καθώς με αυτό τον τρόπο, το Υπουργείο Οικονομικών δεσμεύει ποσά για την προκαταβολή των πλοίων.
ThinkOutOfTheBox: Αντί για 6 επιπλέον Rafale, ας αγοράσουμε μία ακόμη FDI HN
Η εκταμίευση των ποσών θα γίνει όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία, αλλά η δέσμευσή τους θα βαρύνει τον προϋπολογισμό που εκτελείται τώρα. Έτσι, δεν θα έχουμε δημοσιονομικό πρόβλημα, ενώ το 2022 θα μπορέσουμε να δώσουμε χρήματα για τις κορβέτες, τα MLRS κι άλλα προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων.
ΕΞΕΛΙΞΗ: Ο ΑΓΕΝ έθεσε θέμα αγοράς Μεταχειρισμένων Υποβρυχίων
Την ίδια στιγμή, επίσης μονογράφησαν οι συμβάσεις για τα επιπλέον 6 μαχητικά Rafale F3R, που θα έρθουν να συμπληρώσουν τα 18 πρώτα. Έτσι η χώρα μας θα αποκτήσει 24 συνολικά μαχητικά του τύπου. Και για τα μαχητικά αυτά, και η χρηματοδότησή τους, θα εγγραφούν στον προϋπολογισμό του 2021.
Συνεπώς, αν κάποιοι ήθελαν κάποιο άλλο πλοίο, πλην των γαλλικών, έχασαν! Αν ήλπιζαν να σταματήσει η αγορά των FDI/FDI HN για να μπορέσουν κάποιοι να κάνουν αντιπολίτευση, πάλι έχασαν. Κοινώς, κερδίζει σε αυτή τη φάση το ΠΝ και η ΠΑ. Οι ‘Ενοπλες Δυνάμεις επανεξοπλίζονται.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Πόσο κόστιζε κάθε υποψήφια φρεγάτα για το ΠΝ, πως φτάσαμε στις FDI HN;