14 C
Athens
Τετάρτη, 6 Δεκεμβρίου, 2023
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΕΠΙΤΕΛΟΥΣ: Υπογραφή σύμβασης για τις τορπίλες των υποβρυχίων, σε συνολική λύση πήγε...

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ: Υπογραφή σύμβασης για τις τορπίλες των υποβρυχίων, σε συνολική λύση πήγε το ΠΝ!

- Advertisement -

 

Με χαρά, μπορούμε πλέον να γράψουμε για την υπογραφή σύμβασης που αφορά την αγορά τορπιλών. Το ΠΝ, μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις, κατέληξε στην γερμανική πρόταση. Η προμήθεια περιλαμβάνει την αγορά 36 νέων τορπιλών τύπου DM2A4 Seehecht ή SeaHake Mod 4, γερμανικής κατασκευής, καθώς και την ανακατασκευή ικανού αριθμού τορπιλών SUT Mod0 σε SUT Mod4. Ταυτόχρονα, η εταιρεία θα προσφέρει μεγάλο αριθμό συσσωρευτών τορπιλών, που σημαίνει πως με αυτό τον τρόπο το ΠΝ θα καταφέρει να διατηρήσει σε υπηρεσία όλες τις τορπίλες που έχει αγοράσει στο παρελθόν. Το συνολικό συμβόλαιο σύμφωνα με τις πληροφορίες μας είναι ύψους 105 εκ. ευρώ.

Προχωρά ο διαγωνισμός για τις τορπίλες βαρέος τύπου για τα υποβρύχια 214ΗΝ του ΠΝ, προηγούνται οι Γερμανοί

H γερμανική SeaHake Mod 4 είναι τορπίλη μήκους 6,22 m, βάρους 1.530 kg στη βασική έκδοση και διαμέτρου 533 mm που αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 50 κόμβους με τη μέγιστη εμβέλεια να υπερβαίνει τα 50 km. H DM2A4 αποτελεί εξέλιξη της DM2A3 με βελτιώσεις που αφορούν στο σύστημα πρόωσης, τη χρήση οπτικής ίνας, νέο επεξεργαστή σημάτων, εγκατάσταση γυροσκοπίων οπτικής ίνας αντί των μηχανικών κ.ά. Στην έκδοση SeaHake Mod 4ER (Extended Range) το μήκος της είναι 6,6 m και η μέγιστη εμβέλεια φθάνει τα 140 km.
Για να καταστεί αυτό δυνατό, η εν λόγω έκδοση διαθέτει ένα επιπλέον τμήμα ναυτιλίας και επικοινωνιών με ιστό που βγαίνει στην επιφάνεια της θάλασσας. Η SeaHake Mod 4 χρησιμοποιείται σε Υ/Β U209/U212A/U214, S-80 και Agosta 90B. Μπορεί να βληθεί σε διαμόρφωση «HP air», «water steam» και «swim out» και η τηλεκατεύθυνσή της γίνεται μέσω καλωδίου οπτικής ίνας. H Atlas άλλωστε είναι η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποίησε οπτική ίνα σε τορπίλη και συγκεκριμένα στην DM2A4. Κατευθύνεται αυτόνομα ή χειροκίνητα και παρέχει τη δυνατότητα απόρριψης ήχων που προέρχονται από την κατάσταση της θάλασσας ή τον απόηχο του περιβάλλοντος.

Διαθέτει προηγμένα χαρακτηριστικά αντιμετώπισης ακουστικών αντιμέτρων ACCM με δυνατότητα εντοπισμού και διάκρισης παρεμβολέων ή αναλωσίμων παραπλάνησης που χρησιμοποιεί ο στόχος. Ο αισθητήρας της τορπίλης λειτουργεί σε παθητική ή ενεργή διαμόρφωση ή συνδυασμό των δύο και παρέχει δυνατότητα εμπλοκής με την τεχνική παρακολούθησης των απόνερων του στόχου (wake homing). Το βάρος της γόμωσης είναι 260 kg με πυροσωλήνα προσέγγισης και επαφής. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία μπορεί να βληθεί από οποιοδήποτε επιχειρησιακό βάθος δρα το Υ/Β.

Η SeaHake Mod 4 χρησιμοποιεί μπαταρία AgZn, αλλά για τις τορπίλες ασκήσεων παρέχεται η δυνατότητα χρήσης επαναφορτιζόμενης μπαταρίας με στοιχεία ιόντων λιθίου (Lithium-Ion). H χρήση των στοιχείων AgZn είναι η πλέον διαδεδομένη καθώς χρησιμοποιείται και στις SST-4, SUT, A-184 και DM2A3, αλλά αντικαθίσταται σταδιακά από πιο εξελιγμένες τεχνολογικά μπαταρίες.

Οι συσσωρευτές AgZn έχουν μικρό αριθμό κύκλο φόρτισης/εκφόρτισης (περίπου 12) και μικρή διάρκεια ζωής (μικρότερη του ενός έτους εφόσον εμποτιστεί με ηλεκτρολύτη). Η χρήση ιόντων λιθίου είναι πλέον διαδεδομένη στις τορπίλες ασκήσεων με δυνατότητα 100 κύκλων φόρτισης-εκφόρτισης, αποδοτικότητα κοντά στο 100%, χαμηλό ρυθμό αυτοεκφόρτισης (χαμηλότερο του 5% ετησίως) και διάρκεια ζωής μεγαλύτερη των 10 ετών. Η τορπίλη, ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη, παρέχεται σε τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις με 2, 3 ή 4 συστοιχίες μπαταριών.

Θυμίζουμε πως το ΠΝ χρησιμοποιεί τορπίλες SST-4, καθώς και το διάδοχο αυτών, τις SUT Mod0. Οι SUT αγοράστηκαν σε μεγάλους αριθμούς τη δεκαετία του ’80 για τα ελληνικά υποβρύχια 209/1100 και 209/1200, και υπηρετούν πιστά για πολλά χρόνια. Το ΠΝ χρειάζεται τουλάχιστον ένα φόρτο τορπιλών (8) για τα 4 υποβρύχια Type 214HN καθώς και το μοναδικό εκσυγχρονισμένο Type 209/1200 ΩΚΕΑΝΟΣ. Με τις 36 τορπίλες καλύπτονται οι βασικές ανάγκες του ΠΝ σε βαριές τορπίλες σύγχρονου τύπου, μεγάλης ακτίνας δράσης, ενώ ο εκσυγχρονισμός των SUT θα προσφέρει επιπλέον αριθμούς σύγχρονων όπλων, απαραίτητους για την ορθή επιχειρησιακή χρησιμοποίηση των υποβρυχίων μας.

Το ΠΝ θα προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό και 18-20 τορπιλών SUT σε επίπεδο Mod 4, που ουσιαστικά φέρνει το όπλο σε επίπεδο ανάλογο ή ανώτερο της DM2A3 ή αρκετά κοντά, σε επίπεδο αισθητήρων, με την ίδια την DM2A4. Έτσι ο υποβρύχιος στόλος μας θα διαθέτει έναν αριθμό περίπου 55 σύγχρονων τορπιλών βαρέος τύπου. Την ίδια στιγμή, όλες οι υπόλοιπες τορπίλες σε υπηρεσία θα έρθουν σε επιχειρησιακή κατάσταση, καθώς όπως γράψαμε και στην αρχή το ΠΝ θα προμηθευτεί και μεγάλο αριθμό συσσωρευτών.

Μπορεί οι παλαιές τορπίλες SST-4 και SUT Mod0 να μην μας “γεμίζουν το μάτι”, εντούτοις έχουν κι αυτές την χρησιμότητά τους, ειδικά εναντίον στόχων που δεν απαιτούν τις ικανότατες αλλά και πανάκριβες DM2A4. Για παράδειγμα, το να “αποτελειώσουν” τα 214ΗΝ, μια φρεγάτα που έχει δεχτεί πλήγματα από Harpoon ή Exocet, δεν χρειάζεται κάποια Seehecht. Επίσης, για να πληγεί ένας κοντινός στόχος, μπορεί να γίνει και με SUT Mod 0. Αυτός είναι και ο λόγος που το ΠΝ μέσω αυτής της σύμβασης εξασφάλισε συσσωρευτές για όλο το παλιό απόθεμα. Ας μην ξεχνάμε, πως μέχρι νεοτέρας, τα 209/1100 και τα 209/1200 θα συνεχίσουν να υπηρετούν, και χρειάζονται λειτουργικές τορπίλες. Το μόνο σίγουρο είναι πως πλέον έκλεισε μια εκκρεμότητα 15 ετών. Κάλλιο αργά παρά ποτέ.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

127 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
127 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός MEKO200HN και μεταχειρισμένες LCS δεν αρκούν!

H είδηση που κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες για το ενδεχόμενο απόκτησης από το Πολεμικό Ναυτικό μεταχειρισμένων LCS από το Αμερικανικό Ναυτικό, δεν ήταν κεραυνός...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Γιατί η Νότια Κορέα επέλεξε το Embraer C-390

11
H επιλογή νωρίτερα σήμερα από τη Νότια Κορέα του βραζιλιάνικου αεριωθούμενου μεταγωγικού C-390 Millenium αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη, πρωτίστως για την Embraer που επιτυγχάνει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Νοεμβρίου/5 Δεκεμβρίου 1826: Μάχη της Αράχωβας, ο...

1
Οι Ελληνικές δυνάμεις υπό τον Γεώργιο Καραϊσκάκη αποκλείουν ισχυρή τουρκαλβανική δύναμη στην Αράχωβα, αποκόπτοντάς την από το κύριο τουρκικό σώμα και στερώντας της εφόδια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Related News

Φωτό: Μirage 2000-5 της ΠΑ στην άσκηση TLP 2023-4 στην Ισπανία

Δύο αεροσκάφη Mirage 2000-5 της 331 Μοίρας της 114 ΠΜ έλαβαν μέρος στην 4η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος του Tactical Leadership Programme, στην Αεροπορική Βάση...

Γερμανία: ξεκινάει η παραγωγή της φρεγάτας F-126

To γερμανικό υπουργείο Άμυνας με ανάρτησή του στην πλατφόρμα Χ ανακοίνωσε την έναρξη της παραγωγής της φρεγάτας F-126.Στο κείμενο της ανάρτησης υπογραμμίζεται ότι πρόκειται...

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΝ στην Αίγυπτο

Την Κυριακή 3 και τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2023, o Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Ιωάννης Δρυμούσης ΠΝ πραγματοποίησε επίσκεψη στην Αίγυπτο, κατόπιν πρόσκλησης του ομολόγου...