‘Hai Xun’, ονομάζεται το νέο απόκτημα της Κινεζικής Υπηρεσίας Ναυτικής Ασφαλείας, που περνά στο στάδιο της ολοκλήρωσης φθάνοντας τον επιβλητικό όγκο εκτοπίσματος των 10.000 τόνων, κάτι που κάνει την φρεγάτα Type 056 δίπλα του να δείχνει νάνος.
Το ‘Hai Xun’ καθελκύστηκε τον Σεπτέμβριο του 2020 στα ναυπηγεία Guangzhou Wenchong και η ολοκλήρωσή του αναμένεται εντός του έτους. Το πλοίο έχει μήκος 165 μέτρων και το εκτόπισμά του αγγίζει τους 10.700 τόνους. Με ταχύτητα άνω των 25 κόμβων, θα έχει ακτίνα δράσης 10.000 ναυτικών μιλίων χωρίς ανεφοδιασμό πλέοντας με οικονομική ταχύτητα 16 κόμβων και μπορεί να παραμείνει στη θάλασσα επί 90 ημέρες. Η ναυπήγησή του ξεκίνησε τον Μάιο του 2019 και είναι το πρώτο μιας κλάσης που θα περιλαμβάνει αρκετά πλοία για λογαριασμό της Κινεζικής Υπηρεσίας Ναυτικής Ασφαλείας (ΚΥΝΑ).
Η ΚΥΝΑ είναι ένας κρατικός οργανισμός που προήλθε από την πρόσφατη αναδιοργάνωση των κρατικών υπηρεσιών στην Λαϊκή Κίνα, με τη συγχώνευση των Γραφείων Επιθεώρησης Πλοίων και Επιθεώρησης Λιμένων. Είναι η μόνη ναυτική υπηρεσία που δεν υπάγεται στην Κινεζική Ακτοφυλακή και έχει την ευθύνη της επίβλεψης της ναυτικής κυκλοφορίας και ασφάλειας, την πρόληψη μόλυνσης από πλοία, επιθεώρηση πλοίων και λιμενικών εγκαταστάσεων, ασφάλεια στην ναυτιλιακή πλοήγηση, διοικητική ευθύνη διαχείρισης λιμένων και την εφαρμογή του νόμου σε θέματα ασφαλείας λιμένων και πλοίων-στην οποία περιλαμβάνεται και η διερεύνηση ναυτικών ατυχημάτων. Ο οργανισμός στην παρούσα φάση αριθμεί 25.000 υπαλλήλους και αξιωματικούς, ενώ διαθέτει εγκαταστάσεις, ελικόπτερα και έναν στόλο πλωτών μέσων από ελαφρές ακάτους και λέμβους μέχρι περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης (ΠΑΘ) των 3.500 τόνων. Η ένταξη του ‘Hai Xun’ σε υπηρεσία σε κάποια στιγμή εντός του 2021 θα αυξήσει, όπως γίνεται κατανοητό, όχι μόνον τις ικανότητες αλλά και τις δυνατότητες της Λαϊκής Κίνας σε επιχειρήσεις ελέγχου των ανοιχτών θαλασσών με κρατικά -μη στρατιωτικά- μέσα
Το ‘Hai Xun’ αναμένεται να είναι το (πολύ) “μακρύ χέρι” της ΚΥΝΑ, αφού πέρα από τις ικανότητες παρουσίας σε μεγάλη απόσταση από τις κινεζικές ακτές, διαθέτει ελικοδρόμιο και κέντρο διαχείρισης πληροφοριών τελευταίας τεχνολογίας που διαχειρίζεται δορυφορικές επικοινωνίες, περιλαμβανομένου και του νέου κινεζικού δορυφορικού δικτύου Beidou. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλοίο διαθέτει επίσης “έξυπνο” σύστημα διαχείρισης μηχανοστασίου με τις πληροφορίες για τη λειτουργία του κυρίως συστήματος πρόωσης και γεννητριών να εμφανίζονται σε οθόνες των χειριστών σε πραγματικό χρόνο ενώ χρησιμοποιεί και καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.
“Το Hai Χun θα συμβάλει σημαντικά στην ενίσχυση του ελέγχου της ναυτικής κυκλοφορίας και θα υποστηρίξει επιχειρήσεις εκτάκτων αναγκών, εξασφαλίζοντας την ασφαλή και ήρεμη ναυτιλία προστατεύοντας τα ναυτικά συμφέροντα της Κίνας. Θα είναι επίσης ένα σημαντικό εργαλείο για διαχείριση κρίσεων, εκτάκτων περιστατικών και συνεργασίας στην παγκόσμια ασφάλεια των θαλασσών. Τα σχέδια της υπηρεσίας προβλέπουν την ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση των ικανοτήτων του στόλου για αποστολές μακράς ακτίνας στην ανοιχτή θάλασσα επενδύοντας στη σύγχρονη τεχνολογία και καινοτομία”, δήλωσε με νόημα ο διευθυντής της ΚΥΝΑ.
Το νέο “περιπολικό” των 4,000 τόνων της Ακτοφυλακής της Ταΐβάν