17.6 C
Athens
Τρίτη, 7 Οκτωβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΟ λιμενικός από τη Μυτιλήνη, οι χιλιάδες σωσμένες ζωές κι οι επιλεκτικές...

Ο λιμενικός από τη Μυτιλήνη, οι χιλιάδες σωσμένες ζωές κι οι επιλεκτικές ευαισθησίες

- Advertisement -

Ο Κυριάκος Παπαδόπουλος, υποπλοίαρχος του Λιμενικού Σώματος άφησε την τελευταία του πνοή από ανακοπή καρδιάς σε ηλικία μόλις 44 ετών. Έγινε ευρύτερα γνωστός καθώς στα πλαίσια της υπηρεσίας του κι ακόμα περισσότερο είχε καταφέρει να σώσει περισσότερους από 5000 πρόσφυγες στη Μυτιλήνη.


Μάλιστα ήταν βασικό πρόσωπο στο ντοκιμαντέρ «4,1 μίλια» της Δάφνης Ματζιαράκη που διεκδίκησε το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ στα περσινά βραβεία της αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Μικρασιατικής καταγωγής, ο κυβερνήτης του ΠΛΣ 602 μεγάλωσε στο νησί της Λέσβου και σπούδασε στη Σχολή Εμποροπλοιάρχων των Οινουσσών. Μετά τη ναυτολόγηση του στο Εμπορικό Ναυτικό μεταπήδησε στο Λιμενικό Σώμα, που υπηρέτησε μέχρι την τελευταία στιγμή. Ήταν παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών.
Με την αφορμή του πρόωρου θανάτου του, το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα γέμισαν με δηλώσεις θλίψης και συμπαράστασης στην οικογένειά του, όχι μόνο από «ανώνυμους» πολίτες, αλλά και από «επώνυμους».
Πολιτικούς, δημοσιογράφους και άλλους σελέμπριτις διψασμένους για λίγη προβολή και δημοσιότητα.


Φυσικά η αναγνώριση της προσφοράς ενός δημόσιου λειτουργού υπεράνω του καθήκοντός του είναι εκ των ων ουκ άνευ και σε κάποιο άλλο παράλληλο σύμπαν θα ήταν αυτονόητη. Στην Ελλάδα του 2018 δεν είναι.
Τα Σώματα Ασφαλείας εξ αντικειμένου έχουν πολλούς, πάρα πολλούς νεκρούς κάθε χρόνο εν ώρα υπηρεσίας, κυρίως σε συμπλοκές με κακοποιούς και τροχαία ατυχήματα.
Δυστυχώς δεν απολαμβάνουν όλοι την ίδια αναγνώριση και προβολή. Για πολλούς δε, μόνο οι συγγενείς και κάποιοι συνάδελφοι θα πάνε στην κηδεία τους. Για κάποιους θα ακουστούν ακόμα και μηδενιστικά / κυνικά σχόλια τύπου «ας πρόσεχε, αυτός το διάλεξε, καλά να πάθει κτλ».

Αναμφίβολα οι επιλεκτικές ευαισθησίες είναι ένα σημείο των καιρών και δείγμα της παθογένειας της κοινωνίας μας, όταν οι υπηρετούντες στα Σώματα Ασφαλείας αντιλαμβάνονται δυο διαφορετικά μέτρα και σταθμά στην συμπεριφορά και αντιμετώπιση όχι μόνο της κοινωνίας αλλά και των πολιτικών τους προϊσταμένων, και το αντιλαμβάνονται καθημερινά.
Ο Κυριάκος Παπαδόπουλος έκανε ευσυνείδητα την υπηρεσία του πέρα και πάνω από τις συμβατικές του υποχρεώσεις. Δεν θα περίμενε κανείς τίποτα λιγότερο από όσους υπηρετούν την πατρίδα και την ελληνική σημαία.
Επομένως, κατά τεκμήριο δικαίως έχει την αναγνώριση που έχει και ανεξάρτητα από την άποψη που μπορεί να έχει κάποιος για τις συνθήκες που υπερεβαλε εαυτόν και κατά πόσο έπρεπε όντως να το κάνει αυτό, ή να κάνει τα στραβά μάτια.
Την ίδια αναγνώριση θα έπρεπε να είχαν κι όλοι οι υπόλοιποι νεκροί των Σωμάτων Ασφαλείας όμως. Αυτό δεν συμβαίνει δυστυχώς για εντελώς άσχετους λόγους.
Συν βέβαια το γεγονός ότι κι ο ίδιος ο Παπαδόπουλος υπήρξε ένα σύμβολο των θυσιών των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας που έχουν κάνει για το προσφυγικό όλα αυτά τα χρόνια. Τα ίδια στελέχη που κάποιοι κάποτε – οι ίδιοι που σήμερα τρέχουν να «ακουστούν» πάνω από το θάνατό του -τους κατηγορούσαν πως… πνίγουν κόσμο στο Αιγαίο.

Υ.Γ. Το διαδίκτυο εκτός από τα παραπάνω σχόλια γέμισε και από άλλου τύπου ρατσιστικά σχόλια. Εννοείται ότι δεν έχουν θέση στον παρόν ιστότοπο.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πως η τουρκική επιθετικότητα σε Ελλάδα & Κύπρο θα δικαιωθεί με ρωσική επικράτηση στην Ουκρανία

Δυστυχώς η Ευρώπη εδώ και 3,5 χρόνια δοκιμάζεται από ένα νέο πόλεμο, σκληρό και ανελέητο και χωρίς ορατό τέλος προς το παρόν. Σε έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Φρεγάτες ΜΕΚΟ: Σχεδιασμός συνεχούς εξέλιξης και με νέο σόναρ, πυραύλους ESSM...

21
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης "Ύδρα", ΜΕΚΟ200ΗΝ, αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα εγχειρήματα του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) για την ενίσχυση της επιχειρησιακής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Οκτωβρίου 1973: Yom Kippur, η μεγάλη...

13
Ξεσπά ο πόλεμος του Οκτωβρίου ή «πόλεμος της Εξιλέωσης» (Yom Kippur), με μια αιφνιδιαστική και επιτυχημένη συνδυασμένη επίθεση Αιγυπτίων και Σύρων κατά του Ισραήλ.Οι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Φρεγάτες ΜΕΚΟ: Σχεδιασμός συνεχούς εξέλιξης και με νέο σόναρ, πυραύλους ESSM 2, δεύτερο πυροβόλο και ηλεκτρονικά

Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης "Ύδρα", ΜΕΚΟ200ΗΝ, αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα εγχειρήματα του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) για την ενίσχυση της επιχειρησιακής...

Συνεργασία TESAT και Planetek Hellas για το πρώτο τερματικό οπτικής επικοινωνίας SCOT20 για ελληνικό δορυφόρο

Η TESAT και η Planetek Hellas ανακοινώνουν την παράδοση και αποδοχή του πρώτου μοντέλου πτήσης του Τερματικού Οπτικής Επικοινωνίας SCOT20, του οργάνου του δορυφόρου...

Πτήσεις μαθητών με ελικοφόρα της ΠΑ – αιτήσεις μέχρι τέλος Οκτωβρίου

Στο πλαίσιο του Εορτασμού του Προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας, την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025, θα προγραμματιστούν στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας, πτήσεις μαθητών/τριών της Β΄...