Η βρετανική πρόταση για τη 2η φάση της διαδικασίας επιλογής νέων φρεγατών του Πολεμικού μας Ναυτικού, είναι ίσως η πλέον “ηχηρή” υποψηφιότητα, και υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα έπρεπε να προηγείται. Ενώ οι περισσότεροι συμμετέχοντες έχουν να προσφέρουν κάποιο μικρομεσαίου εκτοπίσματος πολεμικό πλοίο, επιπέδου κορβέτας (Gowind HN, Sigma 10514, FCX-30/Doha) ή και εκσυγχρονισμένες φρεγάτες (LCS, MEKO200HN), η Babcock έρχεται φέρνοντας το πλοίο που έχει επιλέξει το Royal Navy σαν Type 31.
EKTAKTO: H Babcock έκανε συνάντηση στη ΓΔΑΕΕ για τις Type 31
Για λόγους που δεν γνωρίζουμε, από τη στιγμή που η ΠΤΗΣΗ παρουσίασε κατά αποκλειστικότητα τη βρετανική πρόταση, έχουμε διαβάσει είτε στα ΜΜΕ, είτε στα σχόλια εδώ στη σελίδα, είτε στα social media, πλήθος ανακριβειών για το πλοίο. Οπότε είναι αναγκαίο να διευκρινήσουμε τι συμβαίνει. Ας δούμε λοιπόν αυτά που έχουν κυκλοφορήσει και δεν στέκουν.
ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ #1: Το πλοίο είναι μεγάλο, και έχει πολύ μεγάλο κόστος χρήσης και ανάγκες σε πλήρωμα. Το πλοίο είναι πράγματι μεγάλο, αλλά δεν έχει ούτε μεγάλο κόστος συντήρησης, ούτε χρειάζεται πολύ πλήρωμα. Το κινητήριο σύνολο αποτελείται από κινητήρες της Rolls-Royce MTU, με συνολική ισχύ 32,8 kW, ενώ η FDI έχει 32 kW κινητήρες. Το +0,8 kW κάνει μεγαλύτερη κατανάλωση; Αντίθετα, η ταχύτητα φτάνει τους 28 κόμβους, αποτέλεσμα της καλύτερης υδροδυναμικής του πλοίου που σημαίνει και καλύτερη κατανάλωση από τις FDI.
EKTAKTO: H Type 31 προτείνεται στο ΠΝ από τη Babcock, νέος διεκδικητής που κερδίζει!
Σε ότι αφορά το πλήρωμα, από την αρχή, το πλοίο, είτε σαν Absalon είτε σαν Iver Huitfeld, έχει εκτεταμμένη χρήση αυτοματισμών της Maersk. Αυτό σημαίνει πως οι ανάγκες σε πλήρωμα είναι περιορισμένες, και μπορεί να πολεμήσει ακόμη και με 80 άτομα (επίπεδο κορβέτας δηλαδή). Υπάρχουν όμως ενδιαιτήσεις για 160, καθώς το πλοίο είναι πολλαπλών ρόλων, φέρει 4 (κι όχι 2) ταχύπλοα, άρα θα εκτελεί και επιχειρήσεις ειδικών δυνάμεων. Συνεπώς, δεν ισχύει το περί αναγκών “μεγάλου πληρώματος”.
ThinkOutOfTheBOx: Φρεγάτες Type 31 αντί κορβετών για το Ναυτικό
ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ #2: Το πλοίο δεν είναι “αθόρυβο”, δεν φέρει ακουστικές μονώσεις. Κι αυτό είναι μια παρανόηση. Η Type 31 δεν μπορεί να πλεύσει αθόρυβα όπως η Type 23 με την ηλεκτρική της πρόωση. Υπήρξαν σκέψεις για ένα πλήρως μονωμένο μηχανοστάσιο, που το Royal Navy απέρριψε γιατί ο ήχος δεν είναι τόσο απλό να “ακυρωθεί”. Αυτό το οποίο έγινε, είναι η τοποθέτηση όλων των κινητήρων πάνω σε ειδικές βάσεις, αντίστοιχες με αυτές που έχουν τοποθετηθεί και οι κινητήρες των FDI ή άλλων CODAD πλοίων. Ίσως να είναι και πιο εξελιγμένες, καθώς η Babcock είναι κορυφαία στην τεχνολογία ASW και στο θέμα.
Πριν πάμε στην επόμενη “αιτίαση” να πούμε πως μιλάμε για το Royal Navy. Ένα ναυτικό που κύριο σκοπό του έχει την “ακύρωση” του ρωσικού υποβρύχιου στόλου. Αν πιστεύουν κάποιοι, ή διαδίδουν, πως οι Βρετανοί είναι τόσο αφελείς, που αντικαθιστούν ένα αθόρυβο πλοίο, την Type 23, με ένα “θορυβώδες”, δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε. Η Type 31 θα λάβει ένα VDS sonar και θα συνεχίσει τη δουλειά που κάνουν στον Ατλαντικό, κι όχι μόνο, οι Type 23.
Α/Α πύραυλοι CAMM θα προστατεύουν τις βρετανικές φρεγάτες Type 31
ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ #3: H Type 31 είναι άοπλη. Αυτή θα λέγαμε πως είναι η μεγαλύτερη παρανόηση. Θέλουν δηλαδή να πουν κάποιοι…
H συνέχεια στο Naval Defence