17.6 C
Athens
Κυριακή, 5 Οκτωβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑ112ΠΜ, ΜΣΑ CL-215: Στην «πρώτη γραμμή» των επιχειρήσεων αεροπυρόσβεσης

112ΠΜ, ΜΣΑ CL-215: Στην «πρώτη γραμμή» των επιχειρήσεων αεροπυρόσβεσης

- Advertisement -


Πολλοί θεωρούν ότι το μέτωπο της αεροπορικής μάχης κατά των δασικών πυρκαγιών βρίσκεται μόνο στα αεροδρόμια απ’ όπου εξορμούν τα εναέρια μέσα τη στιγμή των δραματικών εξελίξεων. Η πραγματική «πρώτη γραμμή» όμως είναι… στα «μετόπισθεν», σε εγκαταστάσεις όπως η Μοίρα Συντήρησης Αεροσκαφών CL-215 στην 112 Πτέρυγα Μάχης, όπου οι τεχνικοί της βρίσκονται σε πολεμική ετοιμότητα πολύ πριν από την εκάστοτε δασοπυροσβεστική περίοδο. Επισκεφθήκαμε την αεροπορική βάση Ελευσίνας για να αναδείξουμε το κρίσιμο έργο μιας ομάδας στελεχών με τεράστιο αντίκτυπο στις επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης της ΠΑ και κατ’ επέκταση στην Εθνική Ασφάλεια της χώρας.
Πρόκειται για μια ιδιαίτερα απαιτητική αποστολή, έναν «μαραθώνιο» στον οποίο ο στόχος είναι ένας: όλα τα πυροσβεστικά αεροσκάφη να καταστούν και να παραμείνουν ετοιμοπόλεμα στη διάρκεια της μακράς πυροσβεστικής περιόδου, τόσο αυτά που επιχειρούν από τη μητρική βάση στην Ελευσίνα όσο και από κλιμάκια που διασκορπίζονται σε διάφορα σημεία της ελληνικής επικράτειας.


Στην 112ΠΜ στο Αεροδρόμιο Ελευσίνας, μέσα στο μεγάλο υπόστεγο της Μοίρας Συντήρησης Αεροσκαφών, δύο CL-215 περνούσαν στις αρχές Ιουνίου από τη διαδικασία της τακτικής τους συντήρησης. Σε κάθε αεροσκάφος είχαν αφαιρεθεί οι κινητήρες και όλα τα συστήματα για να ελεγχθούν, καθώς είχαν συμπληρώσει το προβλεπόμενο χρονικό όριο (κάποια κάθε 300 ώρες πτήσης ή σε διαφορετική περίπτωση τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο). Παρά την έντονη ζέστη που ελληνικού καλοκαιριού που είχε ενσκήψει, τεχνικοί διαφόρων ειδικοτήτων, όπως μηχανικοί κινητήρων και σκάφους ή ηλεκτρολόγοι, εργάζονταν πυρετωδώς με αφοσίωση και μεράκι. Ήδη στο πρώτο Canadair (το όνομα Bombardier δεν πέρασε φυσικά ποτέ στο λεξιλόγιο) είχε γίνει επανατοποθέτηση των δύο Pratt & Whitney R-2800 και η ομάδα των μηχανικών ετοιμαζόταν για την πρώτη δοκιμή.
Πολλοί από αυτούς ήταν ανεβασμένοι σε ικριώματα πάνω και γύρω από τους κινητήρες, που χωρίς τα καλύμματά τους αποκαλύπτονταν από κάθε πλευρά και έδιναν εύκολη πρόσβαση στον γιγάντιο 18κύλινδρο P&W. Άλλοι βρίσκονταν μέσα στην άτρακτο του Canadair ελέγχοντας καλωδιώσεις. Με γράσα στα χέρια συναρμολογούσαν και αποκαθιστούσαν βλάβες, υπηρετώντας τη βασική αποστολή της Μοίρας Συντήρησης Αεροσκαφών της 112ΠΜ, δηλαδή την τεχνική υποστήριξη των αεροσκαφών της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών, η οποία επιχειρεί με τα παλαίμαχα αλλά απολύτως αξιόπιστα αμφίβια αεροσκάφη, έναν στόλο που αποκτήθηκε σταδιακά από τη χώρα μας αρχής γενομένης με παραδόσεις από το 1974. Σήμερα, έχοντας συμπληρώσει περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες συνεχούς επιχειρησιακής εκμετάλλευσης συνεχίζουν αδιάκοπα το έργο τους χωρίς ορατό αντικαταστάτη.
Γνωρίστε την Πρώτη Γραμμή της μάχης της αεροπυρόσβεσης και την αλήθεια για τον στόλο των CL-215.

Στο τεύχος μας Π&Δ 388, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018 που κυκλοφορεί!

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πως η τουρκική επιθετικότητα σε Ελλάδα & Κύπρο θα δικαιωθεί με ρωσική επικράτηση στην Ουκρανία

Δυστυχώς η Ευρώπη εδώ και 3,5 χρόνια δοκιμάζεται από ένα νέο πόλεμο, σκληρό και ανελέητο και χωρίς ορατό τέλος προς το παρόν. Σε έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το ΠΝ σχεδιάζει απόκτηση ανθυποβρυχιακών τορπιλών Mk54

17
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της σελίδας μας, το ΠΝ είναι σε τελική φάση σχεδιασμού για ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα, που αφορά την προμήθεια ανθυποβρυχιακών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Οκτωβρίου 1957: Σπούτνικ, η κατάκτηση του Διαστήματος...

7
Εκτοξεύεται ο πρώτος τεχνητός δορυφόρος στην ιστορία, ο σοβιετικός Σπούτνικ-1 (Спутник-1) από το κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ στο Καζακστάν. Η εκτόξευση ήταν τεράστια επιτυχία της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Κυρ. Βελόπουλος: Βυθίσατε το Πίρι Ρέις τώρα

«Εάν υπήρχε σοβαρή κυβέρνηση δεν θα υπήρχε Πίρι Ρέις στο Αιγαίο. Επειδή, λοιπόν, δεν υπάρχει ούτε σοβαρή αντιπολίτευση, εμείς λέμε αυτό που λέει η...

Νέα εργαλεία TN για την πρόγνωση του ηλιακού καιρού από Έλληνες επιστήμονες

Ο Ήλιος είναι ένα παράξενο σώμα, έχει μία χαοτική δραστηριότητα. Δεν μπορείς να ξέρεις πότε εκεί που είναι ήρεμος μπορεί να δώσει μία έκρηξη...

Πρώτοι ελληνικοί δορυφόροι: σε τροχιά νωρίτερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα

Σε φάση πλήρους υλοποίησης εισέρχεται το Εθνικό Διαστημικό Πρόγραμμα. Τον Νοέμβριο του 2025 προγραμματίζεται η εκτόξευση δύο επιχειρησιακών δορυφόρων τεχνολογίας Radar (SAR), κατασκευασμένων από...