Η σωστή αντίδραση στην σωστή στιγμή ξεχωρίζει τους αεροπόρους από αυτούς που προσπαθούν να γίνουν. Πιάνοντας «μακρύς» στον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στην αεροπορική βάση Świdwin, ο χειριστής ενός πολωνικού Su-22M4 (κωδ. ονομασία ΝΑΤΟ, ‘Fitter’) εφαρμόζει μια ειδική τεχνική για να μην υπερβεί το μήκος του: απελευθερώνει το αλεξιπροχώριο –ενώ το τζετ βρίσκεται ακόμη στον αέρα.
Η πρόωρη ανάπτυξη του drag chute οδηγεί βέβαια σε λίγο πιο βαριά προσγείωση από το κανονικό αλλά τα ρωσικά αεροπλάνα… αντέχουν. Η συγκεκριμένη τακτική –ανέωξη αλεξιπροχωρίου στα 2 μ. πάνω από τον διάδρομο και ακινητοποίηση του αεροσκάφους μετά από μόλις 350 μ. τροχοδρόμησης– χρησιμοποιείται σε περίπτωση που ο διάδρομος έχει υποστεί ζημιές από βομβαρδισμό και οι χειριστές έχουν λιγότερο μήκος στην διάθεσή τους για να προσγειωθούν.

Βετεράνος του Ψυχρού Πολέμου, το εφοδιασμένο με πτέρυγες μεταβλητής γεωμετρίας Su-22 εξακολουθεί να υπηρετεί στις τάξεις της πολωνικής Αεροπορίας. Η 40η Μοίρα στο Σβίντβιν διαθέτει τριάντα δύο μονοθέσια Su-22M4 Fitter-K και διθέσια Su-22UM3K Fitter-G, με νέα γκρι παραλλαγή πλέον, από τα οποία ένας μικρός αριθμός (12 και 4-6 αντίστοιχα) προβλέπεται να εκσυγχρονιστεί παρατείνοντας την επιχειρησιακή ζωή του τύπου για δέκα ακόμη χρόνια.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Ροή Ειδήσεων
04/12/2019
14
Chute! Μια μοναδική τεχνική σε ένα σπάνιο βίντεο