Τρία ακόμη Chinook από αυτά που το ΓΕΣ προμηθεύεται από τα αμερικανικά αποθέματα έφτασαν σύμφωνα με πληροφορίες με πλοίο και ξεφορτώθηκαν στον Πειραιά. Να υπενθυμίσουμε ότι η πρώτη παρτίδα άλλων τριών ελικοπτέρων (που έχουν ήδη αξιοποιηθεί από το 4ο ΤΕΑΣ) είχαν φτάσει σε ελληνικό έδαφος τον περασμένο Νοέμβριο. Παράλληλα υπάρχουν πληροφορίες ότι μεθοδεύεται και η άσκηση της προαίρεσης για πέντε ακόμη ελικόπτερα (στην πραγματικότητα είναι μεταγενέστερη επέκταση του αρχικού αιτήματος).
Σε μια άλλη εξέλιξη, σε φάση υπογραφής βρίσκεται η 5ης τροποποίηση της Σύμβασης Αγοράς των NH90 που θα ξεμπλοκάρει την παραλαβή των υπολοίπων 9 ελικοπτέρων του τύπου. Η σχετική απόφαση που εξουσιοδοτεί την ΓΔΑΕΕ υπογράφηκε στο τέλος Ιανουαρίου από τον ΥΠΕΘΑ. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί στροφή 180 μοιρών -και μάλιστα σιωπηλά- της θέσης που είχε πάρει η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας τον Ιανουάριο του 2015 για διακοπή εκτέλεσης της σύμβασης και πλήρη επαναδιαπραγμάτευσή της κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την διακοπή έκτοτε της παραλαβής ελικοπτέρων μετά το 11ο.
Το ερώτημα που γεννάται είναι το ποια θα είναι η συνέχεια καθώς οι πιστώσεις που υπήρχαν το 2015 για την συνέχιση των πληρωμών (προηγούντο ελαφρά των παραδόσεων) επιστράφηκαν στο υπουργείο Οικονομικών και το 2016 δεν υπήρχαν νέες εγγραφές. Με τις περικοπές που υπάρχουν στον προϋπολογισμό του υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι άγνωστο εάν στον προϋπολογισμό υπάρχουν αρκετές πιστώσεις για την παραλαβή των υπολοίπων NH90, που είναι πρακτικά ετοιμοπαράδοτα. Το ίδιο φαίνεται να ισχύσει και για πιστώσεις για την υπογραφή σύμβασης FOS (Follow On Support) που υπήρχαν στον προϋπολογισμό του 2015 αλλά στη συνέχεια μπήκαν σε εκκρεμότητα δεδομένης της κατάστασης με την βασική σύμβαση. Να υπενθυμίσουμε φυσικά και τα πειράματα επί χάρτου της πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΘΑ για πώληση των ελικοπτέρων που δεν είχαν παραδοθεί και την χρηματοδότηση της FOS με αυτό τον τρόπο (και τις τυχόν επιστροφές από το ανεκτέλεστο κομμάτι της σύμβασης).
Ελικόπτερα (CH-47) και… ελικόπτερα (NΗ90)
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Εκσυγχρονισμός των πυραυλακάτων Ρουσσέν με “ταβάνι” τα 400 εκατ. ευρώ
Καθώς πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό για τον εκσυγχρονισμό των πυραυλακάτων κλάσης Ρουσσέν (Super Vita) από το Πολεμικό μας Ναυτικό, ας δούμε τι...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Δεκεμβρίου 1943: Μάχη της Ορτόνα, το «ιταλικό...
Η 2η Καναδική Ταξιαρχία, που μόλις είχε μετακινηθεί στο Ιταλικό Μέτωπο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, επιτίθεται κατά των γερμανικών δυνάμεων στην πόλη της Ορτόνα...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...