17.9 C
Athens
Παρασκευή, Ιανουάριος 10, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΚινεζική ισχύς: 12.000 εργάτες αναβαθμίζουν 405 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών σε… 11 ώρες!

Κινεζική ισχύς: 12.000 εργάτες αναβαθμίζουν 405 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών σε… 11 ώρες!

- Advertisement -

Δεν είναι ακριβώς αμυντικό θέμα αλλά… είναι. Για πολλές δεκαετίες ο χαρακτηρισμός «κινέζικο» για ένα προϊόν ήταν υποτιμητικός και σήμαινε αντιγραφή, κακή ποιότητα, υλικά δεύτερης ποιότητας. Σήμαινε επίσης εργοστάσια με άθλιες συνθήκες εργασίας, εργαζόμενους-δούλους και άβουλους.

Η σημερινή πραγματικότητα όμως είναι τελείως διαφορετική. Τα προβλήματα έντασης εργασίας και συνθηκών συνεχίζουν να υπάρχουν, αλλά η Κίνα έχει μεταμορφωθεί στο «εργοστάσιο του πλανήτη» με άνω του 28% της παγκόσμιας βιομηχανικής παραγωγής να γίνεται εκεί, ενώ παράγει άπειρα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και προδιαγραφών αλλά και έχει εκπαιδεύσει ένα τεχνικό προσωπικό σε χιλιάδες ειδικότητες που δεν το συναντάς πουθενά αλλού.

Έτσι το πρόσφατο παράδειγμα αναβάθμισης ενός μεγάλου τμήματος της κύριας σιδηροδρομικής αρτηρίας της χώρας στα βορειοανατολικά, μεταξύ Πεκίνου και Χαρμπίν, είναι πραγματικά εκπληκτικό για το πόσο έχει εξελιχθεί τεχνολογικά και οργανωτικά η μεγαλύτερη χώρα του πλανήτη. Καθώς περίπου 12.000 εργαζόμενοι κατάφεραν να ολοκληρώσουν την ανακαίνιση 405 χιλιομέτρων γραμμών σε μόλις 11 ώρες! Και θα είναι μεγάλο λάθος να νομίσει κανείς πως αυτό το τεχνικό επίτευγμα οφείλεται μόνο στον αριθμό των εργαζομένων. Γιατί για να συντονισθούν 12.000 άνθρωποι, να είναι όλοι εξειδικευμένοι σε μια εργασία ακριβείας (η συγκεκριμένη γραμμή είναι υψηλών ταχυτήτων και δεν σηκώνει «αβαρίες»), να υπάρχουν διαθέσιμα όλα τα βαριά μηχανήματα, τα υλικά, τα εξαρτήματα, οι υποδομές και η τροφοδοσία είναι δείγμα υψηλής επιστημονικής και τεχνικής εξέλιξης. Ο λόγος βέβαια για αυτή την ταχύτητα είναι η κρισιμότητα των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών για την Κίνα, όπου είναι το βασικό μέσο μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων στις τεράστιες εκτάσεις της, άρα δεν μπορεί να σταματήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα για επισκευές.

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο βρήκαμε και άλλα παρόμοια δείγματα πάλι από τους κινεζικούς σιδηροδρόμους. Έτσι π.χ. φέτος, 1.000 εργαζόμενοι άλλαξαν 2 χιλιόμετρα σιδηροτροχιών σε 6 ώρες στην ίδια περιοχή.

Ενώ το 2018 1.500 εργαζόμενοι κατασκεύασαν τις διακλαδώσεις ενός σιδηροδρομικού σταθμού σε μόλις εννέα ώρες.

Με αυτά τα παραδείγματα μπορεί κανείς να εξηγήσει και τις εκπληκτικές επιδόσεις της Κίνας στην κατασκευή π.χ. ναυτικών μονάδων, όπου σχεδόν κάθε εβδομάδα «πέφτει» στο νερό μια φρεγάτα ή άλλο σκάφος, με ανάλογα φαινόμενα να παρατηρούνται σε όλους τους κλάδους των ενόπλων δυνάμεων της. Με σοβαρή εγχώρια τεχνογνωσία και έρευνα, τεράστιο εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό με αίσθημα καθήκοντος, κουλτούρα σκληρής εργασίας και αφοσίωσης στο έργο που έχει αναληφθεί, η Κίνα έχει βαλθεί να κυριαρχήσει τόσο οικονομικά όσο και στρατιωτικά. Και ίσως τα καταφέρει.

Η επόμενη απειλή για τις ΗΠΑ: Κινεζικό Ναυτικό 650 πλοίων;

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

10 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Στη… βασιλόπιτα του Τραμπ, η Τουρκία παίρνει την Συρία; Τι έλεγε η “ΠΤΗΣΗ” από πέρυσι

Ατελειώτος είναι ο σχολιασμός για τα όσα είπε χθες ο νέος Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ σε συνέντευξη Τύπου στην Φλόριντα. Μετά τις έμμεσες...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Το σχέδιο για να “επιστρέψει” η ναυτική ισορροπία μεταξύ Ελλάδας και...

39
Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΗ μετεωρική άνοδος της τουρκικής ναυτικής ισχύος αποτελεί ένα φαινόμενο που η Αθήνα παρακολουθεί να εξελίσσεται τις τελευταίες δύο δεκαετίες,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Ιανουαρίου 1941: Η κατάληψη της στενωπού της...

0
Ο ελληνικός στρατός καταλαμβάνει τη Στενωπό της Κλεισούρας και την ομώνυμη πόλη στην Βόρεια Ήπειρο μετά από επίμονη μάχη.https://military-history.gr/1940-12-22-himara-battle/Μετά την ανάληψη ελληνικών επιθετικών κινήσεων...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

“Έτοιμος για συνάντηση” με τον Τραμπ δηλώνει και ο Πούτιν

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν είναι έτοιμος να συναντηθεί με τον νέο ηγέτη των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ χωρίς προϋποθέσεις, δήλωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου...

CL-415 που επιχειρούσε στο Λος Άντζελες συγκρούστηκε με drone

Ένα από τα δυο CL-415 ("C-GQBE") που είχε σταλεί από τον Καναδά για να συνδράμει στις προσπάθειες κατάσβεσης των πυρκαγιών στην περιοχή του Λος...

Λος Άντζελες: ανεξέλεγκτες παραμένουν οι πυρκαγιές, τουλάχιστον 10 νεκροί

Οι φλόγες συνεχίζουν το καταστροφικό τους έργο στο ευρύτερο Λος Άντζελες, που πλακώνει στυφός καπνός: οι κυριότερες πυρκαγιές παρέμεναν εντελώς εκτός ελέγχου χθες Πέμπτη...