Οι Καναδικές Ένοπλες Δυνάμεις έδωσαν στην δημοσιότητας στιγμιότυπα από αναχαίτιση ρωσικoύ μαχητικού στην Μαύρη Θάλασσα.
Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, μαχητικά αεροσκάφη CF-188 Hornet (τοπική κωδικοποίηση του F-18Α/Β) της βασιλικής καναδικής Αεροπορίας (RCAF) σε συνεργασία με την ρουμανική Αεροπορία στο πλαίσιο της ενισχυμένης αεροπορικής αστυνομίας του ΝΑΤΟ, αναχαίτισαν ένα ρωσικό αεροσκάφος Su-27 Flanker που πετούσε πλησίον του ρουμανικού εναέριου χώρου.
Η αναχαίτιση συντονίστηκε από το νότιο Συνδυασμένο Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων του ΝΑΤΟ στο Τορεχόν της Ισπανίας, που έδωσε και την εντολή να σηκωθούν τα εν λόγω αεροσκάφη επιφυλακής όταν εντοπίστηκε το ρωσικό αεροσκάφος.
Σημειώνεται πως ο Καναδάς ανέπτυξε για πρώτη φορά ένα αεροπορικό απόσπασμα στη Ρουμανία τον Απρίλιο του 2014, στο πλαίσιο της ανταπόκρισης του ΝΑΤΟ στη ρωσική προσάρτηση της Κριμαίας και της στρατιωτικής δραστηριότητας κατά μήκος των συνόρων της ανατολικής Ουκρανίας. Τα στιγμιότυπα προφανώς προέρχονται από το Sniper XT των καναδικών αεροσκαφών.
Η συγκεκριμένη αναχαίτιση δεν είχε βέβαια το «δράμα», τις υπερβολές και την κλικοθηρία της πρόσφατης «αναχαίτισης F-22 από Su-35 στην Συρία».
Ήταν απλά ένα «textbook case» αναχαίτισης άγνωστου / εχθρικού ίχνους, με όλη την πάγια τυποποιημένη διαδικασία που αυτό συνεπάγεται.
Η διαφορά είναι ότι η αναχαίτιση ενός Su-27 δεν θεωρείται «κατόρθωμα» ή αξιοσημείωτη είδηση, όπως και με κάθε αεροσκάφος προηγούμενης γενιάς.Η αναχαίτιση ενός F-22 όμως είναι μία απαραίτητη επικοινωνιακή «νίκη», κι αν στην πραγματικότητα είναι αν όχι ανέφικτη τουλάχιστον όχι και τόσο… απλή, τότε απλά κατασκευάζεται.
Επίσης, για την ιστορία, οι εν θέματι εικόνες του ρωσικού μαχητικού δεν προέρχονται από σύστημα IRST, που τα CF-188 (ή άλλα F-18) δεν διαθέτουν, αλλά από ατρακτίδιο στοχοποίησης Sniper EX, που έχει εγγενή ικανότητα στοχοποίησης για αναγνώριση στο υπέρυθρο φάσμα, όπως και τα περισσότερα ατρακτίδια της κατηγορίας άλλωστε.
Να σημειώσουμε τέλος ότι η Ρωσία από την πλευρά της υποστηρίζει πως οι πτήσεις των αερομέσων της είναι πάντα εντός των διεθνών κανονισμών ενώ παράλληλα διαμαρτύρεται για αντίστοιχες πτήσεις ΝΑΤΟϊκών αερομέσων πλησίον των συνόρων της.