Στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (120 ΠΕΑ) στην Καλαμάτα βρέθηκε ο Ακόλουθος Άμυνας της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Ελλάδα, πλοίαρχος Τίμοθι Κέτερ, όπου πέταξε με εκπαιδευτικό αεροσκάφος T-2 Buckeye, της 362 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος (362ΜΕΑ).
Ο ΑΚΑΜ επισήμανε πως χάρις στους κινητήρες που έχει παράσχει το Αμερικανικό Ναυτικό στην Ελλάδα, τα T-2 θα πετούν ως το 2023 και μετά.
Θυμίζουμε πως το 2020, η Ελλάδα έχει υποβάλει αίτημα στις ΗΠΑ για την προμήθεια 20 μεταχειρισμένων κινητήρων J-85-GE-4A για τα εκπαιδευτικά T-2C/E Buckeye.
Σύμφωνα με την Υπηρεσία Συνεργασίας Ασφαλείας του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ (Defense Security Cooperation Agency – DSCA), το προηγούμενο αίτημα της Ελλάδας για κινητήρες J-85-GE-4A έγινε το 2016. Το αίτημα αφορούσε 15 κινητήρες, οι οποίοι παραδόθηκαν στις 25 Μαΐου 2017.
U.S. Emb. Defense Attaché CAPT Ketter: Thanks to Greek 120th Wing & 362nd Squadron in Kalamata for providing me unique perspectives of their operations and of the Peloponnese this week! US Navy provided aircraft & engines will keep the T-2s flying until 2023 & beyond! Πάντα Μαζί! pic.twitter.com/Wdo1ZTv6Jr
— U.S. Embassy Athens (@USEmbassyAthens) May 13, 2021
Το νέο Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο της Καλαμάτας, η σύμβαση για το οποίο υπογράφτηκε στη ΓΔΑΕΕ μεταξύ της Πολεμικής Αεροπορίας με της ισραηλινής εταιρείας ELBIT, είναι ένα τόσο σημαντικό πρόγραμμα για την ΠΑ, όσο ο εκσυγχρονισμός των F-16V και η αγορά των Rafale. Θα λέγαμε πως είναι σημαντικότερο, καθώς τα αεροσκάφη δεν πετούν από μόνα τους, χρειάζονται πιλότους για να είναι επιχειρησιακά.
Η ELBIT θα ξεκινήσει άμεσα όσα προβλέπονται στη σύμβαση. Πρώτη προτεραιότητα είναι η αποκατάσταση της διαθεσιμότητας των Τ-6Α, ενώ αμέσως μετά, αφού περάσει ένας χρόνος περίπου, αναμένονται τα πρώτα Μ-346 στην Καλαμάτα.