18.1 C
Athens
Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗΟ παράξενος «κουρσάρος» Caproni Ca.380 που έφθασε μέχρι τα πρώτα στάδια ενός...

Ο παράξενος «κουρσάρος» Caproni Ca.380 που έφθασε μέχρι τα πρώτα στάδια ενός πρωτοτύπου

- Advertisement -

Επιθυμώντας να προσδώσει περαιτέρω ώθηση στη δύναμη πυρός της χώρας, το  Iταλικό Yπουργείο Αεροπορίας ανακοίνωσε το 1941 τη διεξαγωγή ενός νέου διαγωνισμού και εξέδωσε προδιαγραφές για ένα διθέσιο δικινητήριο που θα εκτελούσε ρόλους μαχητικού συνοδείας, επιθετικούς, αλλά και αναγνωριστικούς. Στα χέρια της Γενικής Διοίκησης του Επιτελείου έφτασαν αρκετά σχέδια, αλλά μόνο τρία κέντρισαν το έντονο ενδιαφέρον και έγιναν δεκτά για υλοποίηση και ακόλουθη αξιολόγηση.

Η Savoia-Marchetti παρουσίασε το SM.91 με τη κεντρική άτρακτο και τη διχαλωτή ουρά εμπνευσμένο από το P-38 «Lightning».

Savoia-Marchetti SM.91: To υπαρκτό-ανύπαρκτο μαχητικό της Regia Aeronautica

Επίσης παρουσίασε και το SM.92 με τη διπλή άτρακτο και το πιλοτήριο εγκατεστημένο στην αριστερή πλευρά του αεροσκάφους.

Savoia-Marchetti SM.92: η ελπίδα που έσβησε από φίλια πυρά

Τέλος, η ανταγωνιστική εταιρεία Caproni-Bergamaschi παρουσίασε το δικό της πρωτοποριακό σχέδιο, που ονόμασε Ca.380 «Corsaro». Και τα τρία ιδιόμορφα αεροσκάφη επρόκειτο να τροφοδοτηθούν με γερμανικούς κινητήρες της Daimler-Benz οι οποίοι θα παράγονταν, κατόπιν αδείας, επί ιταλικού εδάφους στα εργοστάσια της FIAT με την ονομασία RA-1050 RC.58 «Tifone».

Ο κινητήρας Fiat R.A.1050 R.C.58 “Tifone” που δεν ήταν παρά ένας Daimler-Benz D.B. 605 A-1 κατασκευασμένος, κατόπιν αδείας, στην Ιταλία

Όπως τα δύο μαχητικά της Savoia-Marchetti, έτσι και το Ca.380 θα ήταν εξολοκλήρου μεταλλικής κατασκευής. Ο θάλαμος διακυβέρνησης σχεδιάστηκε στη ράχη της δεξιάς ατράκτου. Θα φιλοξενούσε διμελές πλήρωμα, καθήμενους ο ένας πίσω από τον άλλον. Στην αριστερή άτρακτο, πίσω από το ατρακτίδιο του κινητήρος,  θα ήταν τοποθετημένη μια μεγάλη δεξαμενή καυσίμων. Οι μηχανικοί της εταιρείας έδωσαν μεγάλη βαρύτητα και προτεραιότητα στην αεροδυναμική του αεροπλάνου. Όσον αφορά τη διάταξη του συστήματος ψύξης, υιοθέτησαν σε μεγάλο βαθμό αυτήν του αμερικανικού P-38, με τους αγωγούς και δακτυλίους τοποθετημένους κυκλικώς κατά μήκος της ατράκτου πίσω από τις φαρδιές, ημιελλειπτικού σχήματος, πτέρυγες.

Το πυροβόλο MG 151 των 20 χιλιοστών

Αρχικά, είχαν προταθεί για τον «κουρσάρο» οι DB-605A-1, ισχύος 1.475 ίππων, αλλά αργότερα η τεχνική ομάδα κατέληξε στους ισχυροτέρους DB-603, των 1.550. Παραμένει όμως άγνωστο αν αυτή υπήρξε και οριστική απόφαση. Ο οπλισμός του θα ήταν τέσσερα πυροβόλα MG-151 των 20 χιλιοστών σε μια γόνδολα κάτω από το κεντρικό τμήμα, καθώς και δύο πολυβόλα Breda-SAFAT των 12,7 χιλιοστών τοποθετημένα στις πτέρυγες.

Το πολυβόλο Βreda-SAFAT των 12,7 χιλιοστών

Οι εργασίες επάνω στο Ca.380 ήταν εν εξελίξει μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1943, οπότε και διεκόπησαν αναγκαστικά λόγω της συνθηκολόγησης της Ιταλίας. Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, είχαν ξεκινήσει κιόλας οι διαδικασίες κατασκευής του πρώτου πρωτοτύπου, το οποίο ασφαλώς δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί. Υψηλή προτεραιότητα δόθηκε για κάποιο χρονικό διάστημα στο πρόγραμμα του νέου αεροσκάφους ώστε να προλάβει η Ιταλία τις τεχνολογικές εξελίξεις των αποδοτικών και αξιόπιστων γερμανικών, αμερικανικών και βρετανικών δικινητηρίων.

Τα άλλα δύο μαχητικά της Savoia-Marchetti, SM.91 και SM.92, πέρασαν μεν στις φάσεις των δοκιμών, αλλά μετά περιήλθαν σε γερμανικά χέρια που ανέλαβαν και την αξιολόγησή τους. Επειδή ο σχεδιασμός και η κατασκευή τους είχε προχωρήσει με αργούς ρυθμούς, κανένα δεν πρόλαβε να φτάσει σε μαζική παραγωγή. Αφού δεν υπήρχε χρόνος να διορθωθούν οι επί μέρους αδυναμίες τους και να βελτιωθούν τα χαρακτηριστικά τους στο σημείο που θα ικανοποιούσε τη Regia Aeronautica ώστε να τα εντάξει στο στόλο της και να τα αποστείλει σε μάχιμες μονάδες πρώτης γραμμής.

Εκτιμώμενα τεχνικά χαρακτηριστικά και επιδόσεις

Μήκος: 11,89 μέτρα

Άνοιγμα πτερύγων: 16 μέτρα

Βάρος απογείωσης: 7.431 κιλά

Μέγιστη ταχύτητα: 644 χιλόμετρα την ώρα σε υψόμετρο 7.170 μέτρων

Ρυθμός ανόδου: 6.000 μέτρα σε 7 λεπτά

Ανώτατο υψόμετρο: 10.500 μέτρα

Αυτονομία πτήσης: 2.474 έως 3.000 χιλιόμετρα

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Ουκρανία στον αστερισμό των πυρηνικών πυραύλων – η στάση της Ελλάδας

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη, Αντιστρατήγου ε.α., διδάκτορος Διεθνών Σχέσεων, διευθυντή μελετών του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών ΜελετώνΚαι ξαφνικά μετά την πτήση του ρωσικού βαλλιστικού πυραύλου Oreshnik...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Think…ΙnTheBox, καραμπίνες κατά drones – χιλιάδες Έλληνες έτοιμοι για τέτοια δράση

38
Η χρήση των drones στον σύγχρονο πόλεμο έχει γίνει πλέον η νέα σταθερά. Και αντίστοιχα η αντιμετώπιση τους έχει γίνει κορυφαία ανάγκη, όπου προτείνονται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Νοεμβρίου 1919: Το τέλος του Μεγάλου Πολέμου...

0
Υπογράφεται στην πόλη Νεϋγί (Neuilly-sur-Seine) της Γαλλίας η ομώνυμη συνθήκη ειρήνης μεταξύ Βουλγαρίας και των δυνάμεων της Entente, που καθόριζε τα σύνορα της πρώτης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

22 Νοεμβρίου 1940. Η απελευθέρωση της Κορυτσάς και ο θρυλικός αεροπόρος Πελοπίδας Φράγκος

Του Ηλία Στ. Δημητρόπουλου, Σμηνάρχου ε.α- Ιστορικού ερευνητήΕίναι κάπως παράδοξο κι όμως συμβαίνει. Πολλές είναι οι περιπτώσεις που διάφορες προσωπικότητες τυγχάνει να είναι γνωστές...

Blast from the past: F-102 με πυραύλους AIM-4 σε εσωτερική αποθήκη

Αν κάποιοι νομίζουν πως οι εσωτερικές αποθήκες πυραύλων αέρος-αέρος, είναι μια "καινοτομία" των F-22 & F-35, πλανώνται!To Convair F-102 Delta Dagger ήταν ένα από...

To T-6 Harvard πετά ξανά με τα χρώματα της Πολεμικής Αεροπορίας!

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, σε συνεργασία με το κοινωφελές Ίδρυμα «ΙΚΑΡΟΣ» είχαν προβεί στη σύναψη σύμβασης, βάσει της οποίας παραχωρείται σε αυτό αεροσκάφος T-6...