Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών & Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) αποφάσισαν την 1η Ιουλίου να ματαιωθεί ο διαγωνισμός με τίτλο «Εν Συνεχεία Υποστήριξη – Follow on Support (FOS) Ο/Σ C-27J», καθώς απορρίφτηκε η μοναδική τεχνική προσφορά που υποβλήθηκε.
Ο διαγωνισμός είχε σκοπό να βελτιώσει τη διαθεσιμότητα των C-27J, που είναι κοινό μυστικό ότι δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Το οξύμωρο όμως της ιστορίας είναι πως η συγκεκριμένη προσφορά ήταν της… κατασκευάστριας εταιρείας του αεροσκάφους, Leonardo! Η προσφορά της εταιρείας είχε περάσει τον περασμένο Οκτώβριο στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, αλλά τώρα κρίθηκε πως δεν καλύπτει τους όρους που ζητήθηκαν από την ελληνική πλευρά.
«Ξεκολλάει» το πρόγραμμα Follow On Support (FOS) των αεροσκαφών C-27J
Τί φταίει τελικά; Πολλές φορές έχει κατηγορηθεί το νομικό πλαίσιο που διέπει τους δημόσιους διαγωνισμούς, καθώς είναι τόσο «δύστροπο» που συχνά οδηγεί σε αδιέξοδα. Σε άγονους διαγωνισμούς. Αν ευθύνεται το νομικό πλαίσιο, είναι κάτι που πρέπει να διορθωθεί. Διαφορετικά το πρόβλημα είναι τα χρήματα. Εκτός και αν μια εταιρεία η οποία κατασκευάζει ένα σύστημα, δεν μπορεί και να το υποστηρίξει.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Alenia/Lockheed Martin C-27J Spartan, το “μικρό” μεταγωγικό της ΠΑ
Η Πολεμική Αεροπορία έχει προμηθευτεί συνολικά οκτώ C-27J, τα οποία αξιοποιούνται σε αεροδιακομιδές, Έρευνα & Διάσωση και λοιπές επιχειρησιακές αποστολές. Πρόσφατα μάθαμε σε απάντηση του υπουργείου σε ερώτηση στη Βουλή, δε, πως δεν εξετάζεται η τροποποίηση του τύπου για αποστολές αεροπυρόσβεσης και ότι «η ΕΑΒ δεν διαθέτει την τεχνογνωσία και πιστοποιημένο προσωπικό για τη συντήρηση, τυχόν τροποποιήσεις και μετατροπές για αυτόν τον τύπο Α/Φ».