Είναι δυστυχώς γνωστό πως ο στόλος μεταγωνικών C-130B/H της ΠΑ αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα διαθεσιμοτήτων και υποστήριξης. Το πρόβλημα είναι δυστυχώς πολυετές, και οφείλεται σε ένα ποσοστό στην αδυναμία της ΕΑΒ να παραδώσει τα αεροσκάφη στην ώρα τους. Φυσικά η ίδια η εταιρεία έχει χάσει σημαντικό μέρος του ειδικευμένου προσωπικού της, αλλά το αποτέλεσμα είναι η καταβαράθρωση των διαθεσιμοτήτων των αγαπημένων μας Ηρακλήδων.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η ΠΑ συζητά για την αγορά μεταγωγικών C-130J, νέα εποχή για τις αερομεταφορές μας
Το ΥΠΕΘΑ και το ΓΕΑ είχαν δουλέψει ένα σχέδιο αποστολής αεροσκαφών σε πιστοποιημένα κέντρα συντήρησης στο εξωτερικό, ανάμεσα σε αυτά και στην ΙΑΙ, μέσω διακρατικής συμφωνίας. Οι συνομιλίες είχαν προχωρήσει αρκετά, αλλά τελικά αποφασίστηκε προσωρινά, και μέχρι να αποδείξει η ΕΑΒ το φόρτο που μπορεί να αναλάβει, να γίνει χρήση της δυνατότητας που έχει το ΓΕΑ, να αναθέτει στην NSPA συντηρήσεις μέσων του. Έτσι, η ΠΑ ανέθεσε στην NSPA την εξεύρεση αναδόχου για δυο από τα ελληνικά C-130.
ΚΙΝΑΛ προς Παναγιωτόπουλο: Αναβαθμίζετε τα C-130 στο Ισραήλ, υποβαθμίζετε την ΕΑΒ
Σημειώνουμε πως η λύση της ΙΑΙ είχε συναντήσει “σκληρή” αντίσταση στην Ελλάδα, καθώς είναι προφανές πως κάποιοι προτιμούν να βλέπουν τα C-130 καθηλωμένα, από το να πετούν. Το ΓΕΑ και η ΠΑ έχουν δώσει λύσεις, καθώς τους ενδιαφέρει κατά κύριο λόγο το να έχει επιχειρησιακά τα αεροσκάφη, κι όχι καθηλωμένα στο έδαφος.
Τελικά, αντί της Διακρατικής Συμφωνίας με το Ισραήλ, επιλέχθηκε η λύση της NSPA, αλλά όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοιχτά. Η NSPA σύμφωνα με αποκλειστικές μας πληροφορίες, έχει επιλέξει την αποστολή των δυο ελληνικών αεροσκαφών στην Πορτογαλία.
Παναγιωτόπουλος: Σε εξέλιξη οι διαδικασίες σύναψης συμφωνίας για τα C-130 με το Ισραήλ
Υπενθυμίζουμε πως πρόσφατα η ΕΑΒ προχώρησε σε νέες προσλήψεις, και κάνει ότι μπορεί προκειμένου να δυναμώσει και πάλι προκειμένου να συνεχίσει να προσφέρει στις Ένοπλες Δυνάμεις και στη χώρα. Το ΥΠΕΘΑ και η ΠΑ κάνουν ότι μπορούν προκειμένου να μην την αφήσουν χωρίς κρίσιμο έργο για την επιβίωσή της, χωρίς όμως να πληγούν οι ικανότητες της ΠΑ. Δύσκολη άσκηση, δεν ρίχνουμε ευθύνες σε κανέναν (σε αντίθεση με άλλους). Όλοι προσπαθούν για το καλύτερο. Εμείς είμαστε πάντως με την πλευρά της ΠΑ, και θέλουμε να λέμε, όταν λέμε, για 15 C-130 να είναι 15. Όχι κλάσμα αυτού του νούμερου.