18.1 C
Athens
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΕργοστάσιο αυτοκινήτων $1 δις στην Τουρκία από τη BYD, πόσα ακόμη διαθέτει...

Εργοστάσιο αυτοκινήτων $1 δις στην Τουρκία από τη BYD, πόσα ακόμη διαθέτει η χώρα;

- Advertisement -

Μεγάλο κέντρο παραγωγής αυτοκινήτων διαφόρων κατασκευαστών είναι η Τουρκία εδώ και πολλά χρόνια, με τελευταία προσθήκη αυτό που συμφωνήθηκε με τον κινεζικό όμιλο BYD. Όπου εδώ αφορά μια επένδυση της τάξης 1 δις δολαρίων, με προβλεπόμενη ετήσια παραγωγή 150.000 ηλεκτρικών μοντέλων από την γκάμα της κινεζικής εταιρείας, η οποία είναι σήμερα ο μεγαλύτερος κατασκευαστής διεθνώς σε αυτό τον κλάδο.

Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2026, με 5.000 θέσεις εργασίας, συν όσες δημιουργηθούν ως υποστηρικτικές από την τουρκική βιομηχανία υποκατασκευαστών. Επίσης στην επένδυση περιλαμβάνεται και κέντρο έρευνας και ανάπτυξης.

Η επιλογή της Τουρκίας από την BYD γίνεται καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποφασίσει την αύξηση των δασμών στα εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα, οπότε οι κινέζοι κατασκευαστές μεταφέρουν την παραγωγή τους είτε εντός Ε.Ε., είτε σε χώρες με τελωνειακή ένωση μαζί της, όπως η Τουρκία. Η BYD θα φτιάξει και δεύτερο εργοστάσιο στην Ουγγαρία.

Όπως αναφέρει το Reuters, ακόμη ένας κινέζος κατασκευαστής, ο Guangzhou Automobile Group είναι σε συζητήσεις για εγχώρια παραγωγή, σε συνεργασία με την τουρκική TOGG, η οποία είναι ο νέος τοπικός παραγωγός ηλεκτρικών οχημάτων.

Να πούμε εδώ πως η Τουρκία είναι μεγάλη παραγωγός χώρα αυτοκινήτων καθώς εκεί δραστηριοποιούνται οι εξής εταιρίες με ξένες συνεργασίες:

H TOFAS είναι μεγάλος κατασκευαστής, μια συνεργασία του ομίλου Κοτς και του διεθνούς ομίλου Stellantis (FIAT, Citroen, Jeep, Lancia, Opel, Peugeot, Alfa Romeo, Chrysler κ.λπ.) με παραγωγή κάπου 400.000 οχήματα ετησίως. Ανάμεσα στα μοντέλα που κατασκευάζει είναι τα Fiat Egea και το Citroen Jumpy.

Γραμμή παραγωγής της TOFAS

Η Hyundai Assan Otomotiv, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου, έχει εργοστάσιο στο Izmit, και σε συνεργασία με τον τοπικό επενδυτικό όμιλο Kibar Holding. Το εργοστάσιο λειτουργεί από το 1997 και σήμερα παράγει τα μοντέλα της Huyndai, i20, i10 και Bayon.

H Oyak-Renault, συνεργασία της Renault με το Συνταξιοδοτικό Ταμείο του Τουρκικού Στρατού (έχει το 49%). Το εργοστάσιο λειτουργεί από το 1971 στη Μπούρσα, και σήμερα παράγει τα Renault Clio και Megane Sedan, με ετήσια παραγωγή πάνω από 300.000 αυτοκίνητα, ενώ θα ξεκινήσει και η παραγωγή του Duster (της Dacia).

Η Toyota Motor Manufacturing Türkiye έχει έδρα στο Ανταπαζαρί, στην επαρχία Σαγγαρίου, όπου λειτουργεί από το 1998. Η ετήσια παραγωγή είναι πάνω από 280.000 αυτοκίνητα, συγκεκριμένα Corolla και C-HR.

Το τουρκικό εργοστάσιο της Toyota

Η Ford Otosan, η οποία είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής από πλευράς όγκου, καθώς προσεγγίζει τα 400.000 οχήματα το έτος. Εδώ μέτοχος τοπικός είναι ο όμιλος Κοτς. Η παραγωγή γίνεται σε 3 εργοστάσια (Γκολτσούκ/Γενίκιοϊ, Εσκισεχίρ), ενώ διαθέτει και εργοστάσιο στη Ρουμανία, και αφορά κυρίως τα βαν της μητρικής, όπου είναι και ο μεγαλύτερος παραγωγός τους εντός Ευρώπης. Ενδεικτικά παράγει τα Transit, Courier, Cargo, Ranger, αλλά και το Puma και το Εcosport.

Τα εργοστάσια της Ford Otosan, σε Γκολτσούκ-Γενικόι.

H Anadolu Isuzu, με εργοστάσιο στην Cayirova, με παραγωγικότητα κάπου στα 19.000 οχήματα ετησίως, κυρίως μικρά και μεσαία λεωφορεία/πούλμαν, ημιφορτηγά όπως το D-Max και μικρά φορτηγά. Συνέταιρος είναι ο τουρκικός όμιλος Anadolu και η παραγωγή ξεκίνησε το 1986.

Από τοπικούς κατασκευαστές (αυτοκινήτων πάντα, γιατί για μεγάλα οχήματα θα αναφερθούμε σε άλλο άρθρο), πρέπει να σημειωθεί η TOGG, η οποία παράγει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα και έχει διαφημιστεί ιδιαίτερα. Είναι νέα επένδυση, του 2018, με έναρξη παραγωγής το 2022, και ήδη δυο μοντέλα, το T10X και το Τ10F. Υπάρχει εδώ πολυμετοχική δομή, με μεγάλες τουρκικές εταιρίες, την BMC, την Turkcell, τον όμιλο Ζορλού και τον όμιλο Anadolu, ενώ γεναία είναι η στήριξη από την κυβέρνηση Ερντογάν, που προβάλλει τα αυτοκίνητα ως την “νέα σύγχρονη επένδυση στη χώρα”.

O Ερντογάν έχει αναλάβει προσωπικά την προώθηση της TOGG

Συνολικά το 2023 η Τουρκία πέτυχε εξαγωγές αυτοκινήτων, φορτηγών, βαν κ.ο.κ. αξίας 35 δις δολαρίων, με τα δύο τρίτα της παραγωγής να πηγαίνουν στην Ε.Ε. και ήδη η χώρα είναι η 18η παγκοσμίως σε εξαγωγές τροχοφόρων και ανταλλακτικών.

Ακολουθήστε μας, στο Facebook, στο Twitter, στο YouTube και στο Viber!

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

27 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
27 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: 1000 μέρες πολέμου στην Ουκρανία

Η Ουκρανία, μια χώρα με πλούσια ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά, έχει βρεθεί στο επίκεντρο μιας από τις πιο δραματικές και καθοριστικές συγκρούσεις του 21ου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: ATACMS, SCALP, Storm Shadow κατά Ρωσίας, στρατηγική ευκαιρία και ρίσκο

28
Σε μια ανατροπή των στρατιωτικών ισορροπιών στον πόλεμο της Ουκρανίας, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ακολουθούμενες από τη Γαλλία και τη Βρετανία, έδωσαν την άδεια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Νοεμβρίου 2004: «Πορτοκαλί Επανάσταση», η Ουκρανία διχάζεται

12
Η μέρα το 2004 ήταν η επομένη των προεδρικών εκλογών στην Ουκρανία, όπου οι οι οπαδοί του ηττημένου Βίκτωρ Γιουσένκο, ξεκινούν διαδηλώσεις στην πρωτεύουσα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τα νέα χρώματα του δεύτερου πρωτότυπου Hurjet… ως ελαφρού μαχητικού

Αυτή είναι η νέα εμφάνιση του δεύτερου πρωτοτύπου (PT-2)  του  εκπαιδευτικού και (μελλοντικά) ελαφρού μαχητικού Hurjet.  Να θυμίσουμε ότι, ενώ το PT-1 είχε πετάξει στις...

Χρ. Στυλιανίδης: Ο ναυτιλιακός τομέας αναπόσπαστο και σημαντικό κομμάτι της “θετικής ατζέντας” στις ελληνοτουρκικές σχέσεις

«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης...

COP29: πλούσιες χώρες αυξάνουν την προσφορά τους στα 300 δισ. δολ. για επίτευξη χρηματοδοτικής συμφωνίας για το κλίμα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι ΗΠΑ και άλλες πλούσιες χώρες που μετέχουν στη διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα COP29, που διεξάγεται στο Μπακού του...