Οι βουλγαρικές ένοπλες δυνάμεις αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα διαθεσιμότητας, επισημαίνει για ακόμη μία φορά έκθεση που η βουλγαρική κυβέρνηση υιοθέτησε στις 24 Απριλίου 2019.
Κύριος πρωταγωνιστής της αναφοράς είναι η αεροπορία, η οποία συνάντησε 36 περιστατικά ασφαλείας κατά τη διάρκεια του 2018, τονίζει το «Aeropress-bg». Αποκορύφωμα ήταν η απώλεια του μεταφορικού ελικοπτέρου Mi-17 στις 11 Ιουνίου 2018, με συνέπεια το θάνατο των δύο χειριστών. Με βάση την έκθεση, το 41% των περιστατικών οφείλεται σε τεχνικές βλάβες και το 23% σε ανθρώπινο λάθος. Για το υπόλοιπο των περιπτώσεων δεν έχει καταλογιστεί συγκεκριμένη αιτία. Θεωρείται ωστόσο πως ουσιαστική ευθύνη φέρει το εθνικό σύστημα επιτήρησης και επικοινωνιών, γι’ αυτό και αναφέρεται η αναγκαιότητα προμήθειας τριών τουλάχιστον νέων συστημάτων ραντάρ.
Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό στερεί από τη Βουλγαρική Αεροπορία τη δυνατότητα συχνότερων συνεκπαιδεύσεων με άλλες αεροπορίες, μιας και οι συμμαχικές χώρες υπολογίζουν καταλυτικά τις ελλείψεις που υπάρχουν στη Βουλγαρία. Πρόβλημα αντιμετωπίζει ακόμη η συνεργασία με την Πολωνία στο θέμα των έξι κινητήρων RD-33 για μαχητικά MiG-29. Το ζήτημα επιδιώκει να επιλύσει επιτροπή που συζητά με την πολωνική πλευρά. Ακόμη όμως και στην περίπτωση των μεταφορικών αεροσκαφών C-17 του νατοϊκού προγράμματος SAC υπάρχει πενιχρή χρήση, με τη βουλγαρική πλευρά να μην εξαντλεί το επιτρεπτό ετήσιο όριο των 65 ωρών.
Τα προβλήματα διαθεσιμότητας δεν είναι άγνωστη λέξη επίσης για τον Βουλγαρικό Στρατό και το Βουλγαρικό Ναυτικό. Σύμφωνα με το «Pan.bg», το 48% των θεωρητικά ενεργών αρμάτων μάχης βρίσκεται εκτός λειτουργίας, όπως άλλωστε το 40% των ΤΟΜΑ BMP-1 και το 30% των τροχοφόρων τεθωρακισμένων οχημάτων BTR-60. Η αντίστοιχη τιμή για τα σκάφη και πλοία φθάνει το 10%. Όλα αυτά λίγες ημέρες πριν τη στρατιωτική παρέλαση της 6ης Μαΐου στην πρωτεύουσα Σόφια, όπου θα δώσουν το παρόν τρία μαχητικά MiG-29, τέσσερα εκπαιδευτικά PC-9M και ένα L-39ZA, μαζί με ελικόπτερα Mi-24 και Cougar, αλλά και μεταφορικό αεροσκάφος C-27J…