Σχέδια, έρευνες και μελέτες για μαχητικό 6ης γενιάς έχουμε μάλλον περισσότερα από ότι μπορούν να υλοποιηθούν. Έτσι πέρα από τις ΗΠΑ, Ρωσία και Κίνα, στην Ευρώπη έχουμε δύο παράλληλες προσπάθειες, αυτή του Γαλλο-γερμανικο-ισπανικού FCAS και εκείνη του βρετανικού Τempest. Το τελευταίο είναι και το πιο επίφοβο στην ολοκλήρωση του καθώς είναι αμφισβητούμενο αν η Βρετανία διαθέτει την οικονομική και τεχνολογική βάση να στηρίξει ένα τόσο υψηλών προδιαγραφών πρόγραμμα έως την ολοκλήρωση του. Έτσι δεν είναι παράξενο που στο κλείσιμο του χρόνου ανακοινώθηκε πως θα υπάρξει συνεργασία με την Ιαπωνία, στον σχεδιασμό κινητήρα, με προοπτική να εφοδιάσει το μελλοντικό αυτό μαχητικό.
Η σχετική συμφωνία είναι μεταξύ της Rolls Royce και της ιαπωνικής IHI με στόχο να ξεκινήσει η προσπάθεια από το 2022, με επενδύσεις τουλάχιστον 230 εκατομμυρίων λιρών από τη βρετανική πλευρά (υποθέτουμε αντίστοιχα και από την ιαπωνική).
Πέφτει χρήμα στην ανάπτυξη του Tempest, του βρετανικού μαχητικού 6ης γενιάς
Η IHI (Ishikawajima-Harima) είναι ένας ιαπωνικός βιομηχανικός κολοσσός με ετήσιες πωλήσεις 10 δις δολαρίων, με 29.000 εργαζόμενους και μεγάλη δραστηριότητα σε ναυπηγική, ενέργεια, βιομηχανικά μηχανήματα, εξαρτήματα αυτοκινήτων και βέβαια αεροπορικές κατασκευές, κυρίως κινητήρες. Στον τελευταίο τομέα είναι υποκατασκευαστής των περισσότερων turbofan της General Electric, αλλά και παράγει μοντέλα της Rolls Royce και της Pratt @ Whitney ενώ αποτελεί το βασικό κατασκευαστή κινητήρων jet για τις Ιαπωνικές Ένοπλες δυνάμεις. Έχει μάλιστα αναλάβει την εξέλιξη του κινητήρα για το μελλοντικό ιαπωνικό μαχητικό F-X της Mitsubishi, επίσης ένα σχέδιο 6ης γενιάς. Οπότε δεν μπορούμε να αποκλείσουμε την πιθανότητα να εμφανιστεί κάποια στιγμή και σύγκλιση του βρετανικού Tempest με το F-X, ώστε να μοιραστεί το κόστος ανάπτυξης.