25.5 C
Athens
Σάββατο, 10 Μαΐου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗBristol Bisley Mk. I: κύκνειο άσμα του, η πρώτη του επιχείρηση

Bristol Bisley Mk. I: κύκνειο άσμα του, η πρώτη του επιχείρηση

- Advertisement -

Τον Ιανουάριο του 1940, η εταιρεία Bristol ξεκίνησε τις εργασίες επάνω σε ένα επιθετικό βομβαρδιστικό για υποστήριξη στρατευμάτων τόσο με βόμβες όσο και με πυρά πολυβόλων. Το project βασίστηκε στο Blenheim Mk. IV. Ήταν μια βελτιωμένη του έκδοση, το Bristol Type 160 Bisley Mk. I (αρχικά είχε ονομαστεί Type 149CS). Διέθετε πλήρωμα δύο ατόμων και ισχυρή θωράκιση να προστατεύει όλα τα ζωτικά δομικά στοιχεία. Αυτό βέβαια αύξανε το βάρος του κατά 272 κιλά. Εκτός από την τυπική καταπακτή βομβών, που είχε και το Mk. IV, το καινούριο αεροσκάφος εφοδιάστηκε με τέσσερα σταθερά πολυβόλα των 7,69 χιλιοστών στο νέο συμπαγές ρύγχος που έμοιαζε σε αυτό του Ηavoc/Boston.

Το Bisley διέθετε επιπροσθέτως πυργίσκο ΒΧ με δύο πολυβόλα των 7,69 χιλιστών και δυνατότητα περιστροφής 360 μοιρών. Ένα γυροσκοπικό σκοπευτικό τοποθετήθηκε στην κορυφή του αεροσκάφους. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα μοντέλα πυργίσκων, ο νέος ήταν μεγαλύτερος σε μέγεθος και τοποθετήθηκε σε μια ειδική εγκοπή στην άτρακτο, προσφέροντας έτσι περισσότερες γωνίες βολής.

Bristol Blenheim Mk. V

Λόγω του αυξημένου του βάρους, που ανέβαινε στα 7.711 κιλά, η δομή του υποχρεωτικά ενισχύθηκε, ενώ άλλαξε και ο σχεδιασμός των θυρίδων. Οι ψύκτες λαδιού μετακινήθηκαν από τους κινητήρες στα εξωτερικά μέρη των πτερύγων, όπου στο μπροστινό άκρο τους, δίπλα στα άκρα των κινητήρων, ήρθαν οι αεραγωγοί.

To πρώτο πρωτότυπο (AD 657)

Το πρώτο πρωτότυπο (AD 657) πραγματοποίησε τη παρθενική του πτήση στις 24 Φεβρουαρίου του 1941 και ακολούθησε ένα δεύτερο (AD 661). Η παραγωγή του άρχισε τον Οκτώβριο του 1941. Τα δύο πρωτότυπα τροφοδοτούνταν από τους εννιακύλινδρους αερόψυκτους αστεροειδείς Bristol Mercury XVI των 920 ίππων (καταλλήλους για χαμηλά κυρίως υψόμετρα), οι οποίοι αργότερα αντικαταστάθηκαν από τους Mercury XXV ή XXX, ισχύος 825 ίππων. Το Νοέμβριο, το Υπουργείο Αεροπορίας μετονόμασε το Bisley σε Blenheim Mk. V, διότι έκρινε πως διαφορετικά ονόματα για αρκετά όμοια αεροσκάφη θα οδηγούσαν σε σύγχυση.

Επίσης το πρώτο πρωτότυπο

Το Mk. V, που έφερε εξαιρετικά στενό ρύγχος για τον πλοηγό/βομβαρδιστή, ενώ από κάτω ήταν εγκατεστημένος ο πυργίσκος Frazer-Nash με τα πολυβόλα στραμμένα προς τα πίσω, αποδείχτηκε πολύ ευάλωτο στο βάπτισμα του πυρός του κατά την επιχείρηση «Πυρσός» (8 Νοεμβρίου – 16 Νοεμβρίου του 1942) στη γαλλική Βόρεια Αφρική. Τα αεροσκάφη της 13ης και 18ης Μοίρας της RAF κυριολεκτικά εξαφανίστηκαν από τα Messerschmitt Bf 109 και Focke Wulf Fw 190. Έδρασε ακόμη και στο θέατρο του Ειρηνικού, βάλλοντας εναντίον ιαπωνικών στόχων στη Βιρμανία.

Συνολικά παρήχθησαν 942 κομμάτια, με το τελευταίο να βγαίνει από το εργοστάσιο τον Ιούνιο του 1943.

Bristol Bisley Mk.I
Bristol Mk.V
 

Δομικά χαρακτηριστικά

Πλήρωμα2
Διαστάσεις
Έκταση πτερύγων17,09 μέτρα
Επιφάνεια πτερύγων43,57 τετραγωνικά μέτρα
Μήκος13,38 μέτρα
Ύψος3,10 μέτρα
Επιδόσεις
Μέγιστη ταχύτητα418 χιλιόμετρα/ώρα
Ταχύτητα πορείας300 χιλιόμετρα/ώρα
Ανώτατο υψόμετρο9.450 μέτρα
Αυτονομία πτήσεως2.574 χιλιόμετρα

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

PrSM, ένας βαλλιστικός πύραυλος ικανός και για αεράμυνα – πως θα προσέφερε στο Αιγαίο

Η εξέλιξη της στρατιωτικής τεχνολογίας φέρνει συνεχώς νέες δυνατότητες που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι ένοπλες δυνάμεις σχεδιάζουν και εκτελούν επιχειρήσεις. Μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η Ινδία ζητά πρόσβαση στον κώδικα των Rafale – η γνωστή...

7
Πρόσφατη δημοσίευση στην ιστοσελίδα Indian Defence Research Wing αποκάλυψε την διαμάχη ανάμεσα στην Ινδία και τη γαλλική Dassault Aviation, σχετικά με την πρόσβαση στον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Μαΐου 1972: Α-10 Thunderbolt II, η πρώτη...

7
Πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση το πρωτότυπο του θρυλικού πλέον Fairchild Republic YA-10A Thunderbolt II. Το ιδιαίτερο αεροσκάφος παροχής εγγύς υποστήριξης με το πανίσχυρο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Πολεμική Αεροπορία ξαναπετά με ένα T-6 Harvard!

Τη Δευτέρα 5 Μαΐου 2025, πραγματοποιήθηκε, παρουσία του yφυπουργού Εθνικής Άμυνας, κ. Αθανάσιου Δαβάκη, η τελετή ένταξης του αεροσκάφους T-6 Harvard στην Πολεμική Αεροπορία,...

Lockheed CL-1200, το “ντοπαρισμένο” F-104 που έχασε από το F-5E

Το  CL-1200 Lancer υπήρξε μια φιλόδοξη, αλλά τελικά ανεκπλήρωτη προσπάθεια της Lockheed να εξελίξει το εμβληματικό F-104 Starfighter σε ένα πιο σύγχρονο και ανταγωνιστικό...

Πολεμική Αεροπορία: σύμβαση για ανακατασκευή ιστορικών αεροσκαφών

Την Πέμπτη 10 Απριλίου 2025, υπεγράφη σύμβαση μεταξύ του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχου (Ι) Δημοσθένη Γρηγοριάδη, και εκπροσώπου του Κοινωφελούς Ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ»,...