11.5 C
Athens
Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗBristol Bisley Mk. I: κύκνειο άσμα του, η πρώτη του επιχείρηση

Bristol Bisley Mk. I: κύκνειο άσμα του, η πρώτη του επιχείρηση

- Advertisement -

Τον Ιανουάριο του 1940, η εταιρεία Bristol ξεκίνησε τις εργασίες επάνω σε ένα επιθετικό βομβαρδιστικό για υποστήριξη στρατευμάτων τόσο με βόμβες όσο και με πυρά πολυβόλων. Το project βασίστηκε στο Blenheim Mk. IV. Ήταν μια βελτιωμένη του έκδοση, το Bristol Type 160 Bisley Mk. I (αρχικά είχε ονομαστεί Type 149CS). Διέθετε πλήρωμα δύο ατόμων και ισχυρή θωράκιση να προστατεύει όλα τα ζωτικά δομικά στοιχεία. Αυτό βέβαια αύξανε το βάρος του κατά 272 κιλά. Εκτός από την τυπική καταπακτή βομβών, που είχε και το Mk. IV, το καινούριο αεροσκάφος εφοδιάστηκε με τέσσερα σταθερά πολυβόλα των 7,69 χιλιοστών στο νέο συμπαγές ρύγχος που έμοιαζε σε αυτό του Ηavoc/Boston.

Το Bisley διέθετε επιπροσθέτως πυργίσκο ΒΧ με δύο πολυβόλα των 7,69 χιλιστών και δυνατότητα περιστροφής 360 μοιρών. Ένα γυροσκοπικό σκοπευτικό τοποθετήθηκε στην κορυφή του αεροσκάφους. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα μοντέλα πυργίσκων, ο νέος ήταν μεγαλύτερος σε μέγεθος και τοποθετήθηκε σε μια ειδική εγκοπή στην άτρακτο, προσφέροντας έτσι περισσότερες γωνίες βολής.

Bristol Blenheim Mk. V

Λόγω του αυξημένου του βάρους, που ανέβαινε στα 7.711 κιλά, η δομή του υποχρεωτικά ενισχύθηκε, ενώ άλλαξε και ο σχεδιασμός των θυρίδων. Οι ψύκτες λαδιού μετακινήθηκαν από τους κινητήρες στα εξωτερικά μέρη των πτερύγων, όπου στο μπροστινό άκρο τους, δίπλα στα άκρα των κινητήρων, ήρθαν οι αεραγωγοί.

To πρώτο πρωτότυπο (AD 657)

Το πρώτο πρωτότυπο (AD 657) πραγματοποίησε τη παρθενική του πτήση στις 24 Φεβρουαρίου του 1941 και ακολούθησε ένα δεύτερο (AD 661). Η παραγωγή του άρχισε τον Οκτώβριο του 1941. Τα δύο πρωτότυπα τροφοδοτούνταν από τους εννιακύλινδρους αερόψυκτους αστεροειδείς Bristol Mercury XVI των 920 ίππων (καταλλήλους για χαμηλά κυρίως υψόμετρα), οι οποίοι αργότερα αντικαταστάθηκαν από τους Mercury XXV ή XXX, ισχύος 825 ίππων. Το Νοέμβριο, το Υπουργείο Αεροπορίας μετονόμασε το Bisley σε Blenheim Mk. V, διότι έκρινε πως διαφορετικά ονόματα για αρκετά όμοια αεροσκάφη θα οδηγούσαν σε σύγχυση.

Επίσης το πρώτο πρωτότυπο

Το Mk. V, που έφερε εξαιρετικά στενό ρύγχος για τον πλοηγό/βομβαρδιστή, ενώ από κάτω ήταν εγκατεστημένος ο πυργίσκος Frazer-Nash με τα πολυβόλα στραμμένα προς τα πίσω, αποδείχτηκε πολύ ευάλωτο στο βάπτισμα του πυρός του κατά την επιχείρηση «Πυρσός» (8 Νοεμβρίου – 16 Νοεμβρίου του 1942) στη γαλλική Βόρεια Αφρική. Τα αεροσκάφη της 13ης και 18ης Μοίρας της RAF κυριολεκτικά εξαφανίστηκαν από τα Messerschmitt Bf 109 και Focke Wulf Fw 190. Έδρασε ακόμη και στο θέατρο του Ειρηνικού, βάλλοντας εναντίον ιαπωνικών στόχων στη Βιρμανία.

Συνολικά παρήχθησαν 942 κομμάτια, με το τελευταίο να βγαίνει από το εργοστάσιο τον Ιούνιο του 1943.

Bristol Bisley Mk.I
Bristol Mk.V
 

Δομικά χαρακτηριστικά

Πλήρωμα2
Διαστάσεις
Έκταση πτερύγων17,09 μέτρα
Επιφάνεια πτερύγων43,57 τετραγωνικά μέτρα
Μήκος13,38 μέτρα
Ύψος3,10 μέτρα
Επιδόσεις
Μέγιστη ταχύτητα418 χιλιόμετρα/ώρα
Ταχύτητα πορείας300 χιλιόμετρα/ώρα
Ανώτατο υψόμετρο9.450 μέτρα
Αυτονομία πτήσεως2.574 χιλιόμετρα

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Ουκρανία στον αστερισμό των πυρηνικών πυραύλων – η στάση της Ελλάδας

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη, Αντιστρατήγου ε.α., διδάκτορος Διεθνών Σχέσεων, διευθυντή μελετών του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών ΜελετώνΚαι ξαφνικά μετά την πτήση του ρωσικού βαλλιστικού πυραύλου Oreshnik...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Think…ΙnTheBox, καραμπίνες κατά drones – χιλιάδες Έλληνες έτοιμοι για τέτοια δράση

37
Η χρήση των drones στον σύγχρονο πόλεμο έχει γίνει πλέον η νέα σταθερά. Και αντίστοιχα η αντιμετώπιση τους έχει γίνει κορυφαία ανάγκη, όπου προτείνονται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Νοεμβρίου 1919: Το τέλος του Μεγάλου Πολέμου...

0
Υπογράφεται στην πόλη Νεϋγί (Neuilly-sur-Seine) της Γαλλίας η ομώνυμη συνθήκη ειρήνης μεταξύ Βουλγαρίας και των δυνάμεων της Entente, που καθόριζε τα σύνορα της πρώτης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

22 Νοεμβρίου 1940. Η απελευθέρωση της Κορυτσάς και ο θρυλικός αεροπόρος Πελοπίδας Φράγκος

Του Ηλία Στ. Δημητρόπουλου, Σμηνάρχου ε.α- Ιστορικού ερευνητήΕίναι κάπως παράδοξο κι όμως συμβαίνει. Πολλές είναι οι περιπτώσεις που διάφορες προσωπικότητες τυγχάνει να είναι γνωστές...

Blast from the past: F-102 με πυραύλους AIM-4 σε εσωτερική αποθήκη

Αν κάποιοι νομίζουν πως οι εσωτερικές αποθήκες πυραύλων αέρος-αέρος, είναι μια "καινοτομία" των F-22 & F-35, πλανώνται!To Convair F-102 Delta Dagger ήταν ένα από...

To T-6 Harvard πετά ξανά με τα χρώματα της Πολεμικής Αεροπορίας!

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, σε συνεργασία με το κοινωφελές Ίδρυμα «ΙΚΑΡΟΣ» είχαν προβεί στη σύναψη σύμβασης, βάσει της οποίας παραχωρείται σε αυτό αεροσκάφος T-6...