Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, η Νορβηγία θα αποσύρει άμεσα τα ελικόπτερα τύπου ΝΗ90 που είχε προμηθευτεί, καθώς τα ελικόπτερα είτε είναι “αναξιόπιστα” είτε δεν παραδόθηκαν στην ώρα τους. Όχι μόνο αυτό, αλλά όπως έγινε γνωστό, η νορβηγική κυβέρνηση θα αξιώσει αποζημίωση ύψους 5 δις κορωνών Νορβηγίας, ή 523 εκ. δολάρια από την κατασκευάστρια NHIndustries.
Το Βέλγιο θέλει νέα ελικόπτερα για να αντικαταστήσει τα NH90 TTH και τα A109
To 2001 η Νορβηγία αγόρασε 14 NH90 για χρήση από το Νορβηγικό Ναυτικό και την Ακτοφυλακή της χώρας, που έπρεπε να παραδοθούν μεταξύ in 2005-2008. Το πρώτο ελικόπτερο τελικά παραδόθηκε το Δεκέμβριο του 2011, ενώ το 2016 είχαν παραδοθεί μόλις 6. Τα λίγα που παραδόθηκαν, δεν μπορούσαν να προσφέρουν παρά ελάχιστα λόγω προβλημάτων διαθεσιμότητας, και υψηλού κόστους χρήσης. Η Νορβηγία εδώ και χρόνια εξετάζει το ενδεχόμενο αγοράς MH-60R για τον ίδιο ρόλο.
Η Αυστραλία απηύδησε με τα NH90 και θέλει να τα αποσύρει άρον-άρον
Θα παρακαλούσαμε, να σταματήσει το κυνήγι της Χίμαιρας, και να συνειδητοποιήσουμε πως η υπόθεση των ΝΗ90 έχει λήξει. Ας σταματήσουμε να λέμε πως έχουμε 20 (14) ελικόπτερα, κι ας αποδεχτούμε πως απλά δεν έχουμε ελικόπτερα. Καθώς πολλά ακούγονται πως η ΑΣ θα καταφέρει τελικά να “βασιστεί” πάνω στα ΝΗ90, όταν τελικά συμβεί αυτό που δεν θέλουμε να συμβεί, να δούμε πως θα μεταφέρουμε στρατό εκεί που πρέπει.
Καλοί σύμμαχοι οι Γάλλοι, πρώτοι εμείς το έχουμε γράψει, αλλά το παραμύθι με τα ΝΗ90 πρέπει να τελειώσει. Και πρέπει να τελειώσει ΤΩΡΑ. Τα ΝΗ90 είναι ένα ολέθριο λάθος, που πρέπει να λήξει. Για να μην κατηγορηθούμε, ας αξιώσουμε καλύτερα έστω και μεταχειρισμένα Super Puma. To Super Puma είναι τουλάχιστον δοκιμασμένο, σε ελληνικά χέρια δεν πετάει με ευθύνη της ΠΑ. Θα λέγαμε να πάμε σε UH-60A+/L, αλλά κάποιοι δεν τα θέλουν γιατί δεν έχουν glass cockpit. Λογικά, τα UH-1H είναι fully digital…
Για μια ακόμη φορά, θα δείξουμε προς το ΠΝ. Οι άνθρωποι εκεί επέλεξαν τη σωστή πλατφόρμα πριν 30 χρόνια, το S-70B. To MH-60R που επίσης αγόρασαν, το αγοράζει όλος ο “πλανήτης”, τουλάχιστον όσοι μπορούν να το αγοράσουν. Και επίσης, σήμερα το ΠΝ έχει παραλάβει κι 6ο ελικόπτερο συντηρημένο, με αποτέλεσμα ο στόλος των ελικοπτέρων του να είναι σε εκπληκτικά επίπεδα διαθεσιμότητας. Προτείνουμε λοιπόν, ΠΑ και ΕΣ να κάνουν ένα κόπο και να ρωτήσουν το ΓΕΝ πως τα έχει καταφέρει.
Στην Ελλάδα όμως αρνούμαστε πεισματικά να αποδεχτούμε πως το ΝΗ90 απέτυχε, και δεν θέλουμε με τίποτα τα UH-60/S-70.