Δεν τελειώνουν τα προβλήματα της Boeing καθώς τα πολλά ζητήματα ποιότητας που αντιμετωπίζει, μαζί με τους ελέγχους που δέχεται στις ΗΠΑ για την ασφάλεια των αεροσκαφών της, έχουν οδηγήσει σε μείωση παραγωγής. Οπότε μεγάλες αεροπορικές που περιμένουν νέα αεροσκάφη “δυσανασχετούν” και όχι και τόσο κομψά.
Έτσι έχουμε την “εντολή” της United Airlines, να σταματήσει η Boeing να προσπαθεί να παράγει τα πρώτα αεροσκάφη 737 Max 10 που της έχει παραγγείλει και να της δώσει το προηγούμενο μοντέλο, το Max 9. Ο λόγος είναι πως το Max 10 ακόμη δεν έχει πάρει πιστοποίηση πτήσεων. Οπότε η United που έχει παραγγείλει 227 αντίτυπα από το συγκεκριμένο μοντέλο, τώρα θα πάρει όσα Max 9 μπορεί και αναζητά μήπως καταφέρει να ψωνίσει και Airbus A321, δηλαδή από το μεγάλο ανταγωνιστή της αμερικανικής κατασκευάστριας. Εντωμεταξύ το Max 9 είναι το μοντέλο που “έχασε” μια θύρα εξόδου εν πτήσει, πριν λίγο καιρό σε δρομολόγιο της Alaska Air, κάτι που αποκαλύφθηκε πως οφειλόταν σε εργοστασιακή αστοχία ελέγχου ποιότητας.
Οι καθυστερήσεις παραδόσεων της Boeing δεν είναι καθόλου απλό ζήτημα, καθώς οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες κάνουν μακρόχρονο προγραμματισμό προμηθειών και αντικατάστασης παλαιότερων αεροσκαφών, και οποιαδήποτε υστέρηση, δημιουργεί αλυσιδωτά προβλήματα καθώς δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τους επιβάτες. Όπως γράφει το Bloomberg, η Ryanair ήδη δηλώνει πως δεν θα πιάσει τον ετήσιο στόχο 205 εκατομμυρίων επιβατών και για αυτό φταίει η Boeing, που θα της παραδώσει μόνο 40 αεροσκάφη από τα 57 που είχε υποσχεθεί.
Ανάλογα παράπονα εκδηλώνουν οι Delta, Southwest και Alaska Air, ενώ η έλλειψη νέων αεροσκαφών έχει επιπτώσεις και στις προσλήψεις νέων πληρωμάτων, στη δρομολόγηση νέων ανταποκρίσεων και γραμμών, όπως και στις τιμές των εισιτηρίων, που αυξάνουν, μιας και υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τις λιγότερες θέσεις που προσφέρονται.
Εντωμεταξύ η Boeing δηλώνει πως θα κάνει “άμεσες αλλαγές και θα αναπτύξει ένα πλάνο ενίσχυσης της ασφάλειας και της ποιότητας”, αλλά αυτό παραμένει θολό πότε και πως θα αποδειχθεί.