Το Boeing Global Patrol Aircraft (GPX) ήταν ένα φιλόδοξο σχεδιο που χρηματοδοτήθηκε από το Γραφείο Ναυτικής Έρευνας (Office of Naval Research, ONR) των ΗΠΑ, ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις επιτήρησης των περιοχών ευθύνης του Ναυτικού, σε υψηλό υψόμετρο και μεγάλη διάρκεια πτήσης.
Η πρόβλεψη ήταν για ένα διθέσιο, δικινητήριο αεροσκάφος που θα έφθανε έως και τα 100.000 πόδια. Έτσι θα προσέφερε μια μεγάλη εικόνα των ωκεανών στις αμερικανικές ομάδες μάχης αεροπλανοφόρων.
Βασικό στοιχείο ήταν η εντυπωσιακά μεγάλη πτέρυγα με άνοιγμα 200 ποδών/61 μέτρων που θα προσέφερε την απαραίτητη άνωση, με μακριά και λεπτή άτρακτο 25 μέτρων, ενώ η καλύπτρα ήταν σε σχήμα φυσαλίδας για την καλύτερη ορατότητα του πληρώματος. Το μέγιστο βάρος απογείωσης θα έφθανε τις 60.000 ή και τις 80.000 λίβρες (ανάλογα τη σχεδίαση). Οι δύο κινητήρες θα ήταν Pratt & Whitney JTF 22A-5 (F100) με συνολική ώση τις 35.000 λίβρες.
Η σχεδίαση του GPX έδινε έμφαση στην μέγιστη διάρκεια πτήσης, με δυνατότητα να μένει στον αέρα έως και 56 ώρες. Με ταχύτητα πλεύσης Mach 0,6, υπολογιζόταν ότι μπορούσε να έχει εμβέλεια 17.000 ναυτικά μίλια. Με φορτίο 4.000 λιβρών, το αεροσκάφος μπορούσε να φτάσει στο τυπικό υψόμετρο σε περίπου 35 λεπτά, προσφέροντας ευελιξία και δυνατότητα αμεσης αντίδρασης σε αποστολές επιτήρησης.
Η ιδέα ήταν το GPX να εισαχθεί στην υπηρεσία του Αμερικανικού Ναυτικού κατά τη δεκαετία του 1980, αλλά το σχέδιο ουδέποτε προχώρησε.
Πάντως οι σχετικές μελέτες άφησαν παρακαταθήκη, επηρεάζοντας σύγχρονα προγράμματα UAV κατηγορίας HALE (High Altitude Long Endurance, Μεγάλου Υψομέτρου, Μεγάλης διάρκειας πτήσης).