Όπως καταγράφει το Business Insider, στις 10 Μαρτίου φέτος, η Αμερικανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) επέτρεψε στην Boeing να συνεχίσει τις παραδόσεις του αεροσκάφους Boeing 787 Dreamliner, οι οποίες είχαν διακοπεί από τις 26 Ιανουαρίου, λόγω προβλήματων σε ένα εξάρτημα της ατράκτου.
Δεν ήταν η πρώτη φορά που η Boeing χρειάστηκε να διακόψει τις παραδόσεις του 787. Το 2019, οι μηχανικοί διαπίστωσαν μικρά κενά στην άτρακτο, με αποτέλεσμα η FAA να διεξάγει έρευνα και να σταματήσει προσωρινά τις παραδόσεις τον Οκτώβριο του 2020, για να ξαναρχίσουν το Μάρτιο του 2021. Αλλά νέες ανησυχίες σχετικά με τις μεθόδους επιθεώρησης της εταιρίας υποχρεώσαν την FAA σε παύση 15 μηνών, έως τον Αύγουστο του 2022. Το αποτέλεσμα ήταν 120 αεροσκάφη που είχαν παραγγελθεί -αξίας 25 δις δολαρίων- να μην παραθοδούν στους πελάτες, όπου κάποιοι αναγκάστηκαν να περικόψουν και δρομολόγια τους -όπως η American Airlines- μιας και τους έλειπαν τα Dreamliners.
Ο κατασκευαστής διαβεβαίωσε πάντως ότι δεν θα υπάρξουν αλλαγές στο πλάνο παραγωγής και παράδοσης, ενώ μόνο τους τελευταίους τέσσερις μήνες έλαβε περίπου 200 παραγγελίες για Dreamliners – 100 από τη United Airlines, 20 από την Air India και 78 από δύο αερομεταφορείς της Σαουδικής Αραβίας. Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Dave Calhoun δήλωσε ότι η ζήτηση είναι υψηλότερη από ποτέ και αναμένει να παραδώσουν 70-80 αεροσκάφη το 2023.
Στόχος πάντως είναι η παραγωγή να φθάσει των 10 αεροσκάφη το μήνα έως το 2026 (σήμερα είναι κάπου στα τρία και θα ανέβει στα 5), αλλά εδώ πρέπει να βρεθεί ο αντίστοιχος χώρος συναρμολόγησης και να αυξηθεί η ροή των εξαρτημάτων από τους εκατοντάδες υποκατασκευαστές σε όλο τον κόσμο, ένα δηλαδή πολύ δύσκολο στοίχημα.
Και βέβαια σε όλα τα παραπάνω πρέπει να υπολογιστεί το ότι η προσέγγιση της FAA όσον αφορά τον έλεγχο των αεροσκαφών έχει αλλάξει δραστικά από το 2018/19, όταν 346 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ως αποτέλεσμα δύο συντριβών Boeing 737 MAX με σχεδιαστικό πρόβλημα. Έκτοτε η FAA ανέλαβε η ίδια την πλήρη ευθύνη πιστοποίησης των υπό παραγωγή αεροσκαφών, ενώ έως τότε επέτρεπε στην Boeing να “αυτοπιστοποιείται” υπό την εποπτεία της.