Ένα πτερύγιο συμπιεστή από τον δεξί κινητήρα του Boeing 777 το οποίο κινδύνευσε πριν 2 μέρες, όταν αυτός διαλύθηκε καθώς υπέστη κατατροφική αστοχία λίγο μετά την απογείωση (και μάλιστα “uncontained”, δηλαδή χωρίς την συγκράτηση των συντριμμιών από το θύλακά του), εμφανίζει σημεία κόπωσης μετάλλου. Αυτό ανακοίνωσαν, ως αρχικό εύρημα, οι ερευνητές της αμερικανικής Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB), οι οποίοι συνεχίζουν την εξέταση των στοιχείων.
Αυτή τη στιγμή πάντως, η Boeing έχει συστήσει την παύση πτήσεων των συγκεκριμένων αεροσκαφών που χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα, τον Pratt & Whitney PW4077. Συνολικά 128 αεροσκάφη έχουν την ίδια διαμόρφωση, 69 από αυτά είναι σε υπηρεσία και 59 είναι σε αποθήκευση. Η εταιρεία United, στο στόλο της οποίας ανήκει το 777, έχει ήδη σταματήσει τις πτήσεις των δικών της όμοιων αεροσκαφών και το ίδιο έχουν ανακοινώσει και οι άλλοι χρήστες του τύπου σε Ιαπωνία και Νότια Κορέα. Επίσης έχει ήδη διαταχθεί έκτακτος έλεγχος των ίδιων κινητήρων.
Από ότι φαίνεται από τα πρώτα ευρήματα ένα πτερύγιο από τον συμπιεστή έσπασε τελείως και έκοψε στη μέση ένα δεύτερο δίπλα του (όπως φαίνεται στην φωτό παρακάτω). Το πρώτο πτερύγιο είναι αυτό που εμφανίζει σημάδια κόπωσης, ενώ στη συνέχεια ο κινητήρας από τους κραδασμούς και τις ζημιές που είχαν προκαλέσει τα σπασμένα πτερύγια στο εσωτερικό του, άρχισε να σκορπά συντρίμμια (τα μεγαλύτερα ήταν τα εξωτερικά καλύμματα) σε μια διαδρομή χιλιομέτρων πάνω από προάστια του Ντένβερ.
Μάλιστα κάποιο χτύπησε το κάτω μέρος της ατράκτου, ανάμεσα στα δύο σκέλη προσγείωσης, ανοίγοντας μια μεγάλη τρύπα, όχι όμως σε κρίσιμο σημείο.
Ευτυχώς η προσγείωση έγινε κανονικά, χωρίς να σημειωθεί κανένας τραυματισμός μεταξύ των 231 επιβατών και του δεκαμελούς πληρώματος.
Το συγκεκριμένο ατύχημα όμως δεν είναι το μοναδικό: Το 2018 πάλι ένα Boeing 777 της United, με κινητήρα επίσης Pratt & Whitney της ίδιας σειράς, σε πτήση προς τη Χονολουλού είχε αντιμετωπίσει πρόβλημα με κινητήρα. Ενώ παρόμοιο πρόβλημα είχε αντιμετωπίσει ένα Boeing 777 της JAL τον περασμένο Δεκέμβριο στην Ιαπωνία. Το πιο τραγελαφικό; Την ίδια μέρα με το προχθεσινό ατύχημα, ένα παρόμοιο έγινε στην Ολλανδία, όταν ένα Boeing 747-400 cargo της Longtail Aviation που μόλις είχε απογειωθεί, επίσης σκόρπισε εξαρτήματα ενός κινητήρα του πάνω από την πόλη Meerssen, και εδώ έναν Pratt & Whitney PW4000. Ευτυχώς σε όλα τα συμβάντα δεν σημειώθηκαν θύματα ή σοβαροί τραυματισμοί.
Αν και αυτή τη φορά όπως φαίνεται είναι οι κινητήρες της Pratt & Whitney που ευθύνονται για τα συγκεκριμένα ατυχήματα, η Boeing είναι ιδιαίτερα θορυβημένη καθώς προσπαθεί να συνέλθει από τις επιπτώσεις της κακοδιαχείρισης της, που προκάλεσε τις πολύνεκρες καταστροφές των δύο 737 MAX, όπως βέβαια και από την αναστολή πολλών παραγγελιών, λόγω της πανδημίας.