14.4 C
Athens
Τρίτη, 29 Απριλίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗBoeing 777-9... ενός κακού μύρια έπονται

Boeing 777-9… ενός κακού μύρια έπονται

- Advertisement -

Οι αρνητικές εξελίξεις για τον τομέα εμπορικών αεροσκαφών της Boeing δεν έχουν τέλος.

Ο αμερικανικός κολοσσός, ο οποίος τα τελευταία χρόνια δέχεται το ένα χτύπημα μετά το άλλο, ανακοίνωσε την απόφαση να καθυστερήσει την είσοδο σε υπηρεσία του Boeing 777-9 (του ενός εκ των τριών μοντέλων του – γνωστού παλαιότερα ως-  777X- κατά δυο τουλάχιστον χρόνια, από το 2023 που στόχευε.

Η απόφαση κατά την Boeing αντικατοπτρίζει την εκτίμησή της για τον χρόνο που θα απαιτηθεί για την πιστοποίηση του πολύ μεγάλου δικινητήριου επιβατικού, το οποίο έχει ήδη συσσωρεύσει στο πρόγραμμά του πολλές καθυστερήσεις.

Παρατηρητές του χώρου επισημαίνουν ότι η απόφαση, που επισημοποιεί σχετικές  φήμες οι οποίες υπήρχαν την τελευταία εβδομάδα, ήταν αναπόφευκτη μετά την σημαντική αλλαγή στάσης της FAA, δηλαδή της αμερικανικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας να ακολουθήσει μια πολύ πιο ενδελεχή διαδικασία πιστοποίησης, παρά το γεγονός ότι το 777Χ είναι έκδοση του υφιστάμενου Boeing 777, σε υπηρεσία εδώ και περισσότερο από 25 χρόνια.

Η FAA είχε δεχθεί έντονες επικρίσεις για τον τρόπο που είχε χειριστεί την αντίστοιχη διαδικασία πιστοποίησης του Boeing 737 MAX, η οποία όχι μόνο συντομεύθηκε (κάτι που δεν ήταν απαραίτητα παράτυπο, σύμφωνα με τα τότε ισχύοντα), βασισμένη πάνω στην προηγούμενη πιστοποίηση των 737NG, αλλά μεγάλο μέρος της ανατέθηκε στην ίδια την Boeing (και πάλι όχι κάτι παράνομο).

Οι «περιπέτειες» του προγράμματος 737 MAX μετά τις δυο συντριβές το 2018 και 2019, μέσα σε χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών, που εν μέρει αποδόθηκαν και στη διαδικασία πιστοποίησης, είχαν προφανώς τεράστιο αντίκτυπο στα πρωτόκολλα της FAA.

Η απόφαση για μετάθεση της ημερομηνίας εισόδου υπηρεσίας του 777-9 συνοδεύεται και από αναστολή παραγωγής του τύπου, η οποία είχε ξεκινήσει για απάρτια και συγκροτήματα που απαιτούν μεγάλο χρόνο κατασκευής (long-lead items).

Η καθυστέρηση του Boeing 777-9, που είναι το πρώτο από τα τρία μοντέλα που αναμένεται να μπουν σε υπηρεσία δημιουργεί πολύ μεγάλα προβλήματα σε μια σειρά εταιριών που έχουν στηρίζει την αναδιοργάνωση του στόλου και κατ’ επέκταση των δρομολογίων τους.

Σημερινή εκτίμηση της Boeing είναι ότι θα παραδώσει το πρώτο 777-9 το πρώτο τρίμηνο του 2025, δηλαδή πέντε και περισσότερα χρόνια μετά τον αρχικό προγραμματισμό. Αν και η εταιρία αποδίδει την νέα καθυστέρηση στην… FAA, εντούτοις το πρόγραμμα αντιμετωπίζει πολλαπλά προβλήματα από μόνο του, αρκετά από τα οποία αντανακλώνται άμεσα στην αστοχία τήρηση χρονοδιαγραμμάτων.

Προβλήματα όμως υπάρχουν και με το Boeing 787, για το οποίο η FAA έχει επιβάλει τη διεξαγωγή νέων ελέγχων αναφορικά με την ποιότητα κατασκευής, στη διάρκεια των οποίων οι παραδόσεις έχουν ανασταλεί.

Ο συνδυασμός των παραπάνω είχε ως αποτέλεσμα την συσσώρευση ζημιών ύψους $1,2 δις το πρώτο τετράμηνο του 2022, τον περιορισμό των εσόδων κατά 8% και μάλλον έπονται και χειρότερα.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

10 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αντί για SCALP Naval στις FDI, μήπως βαλλιστικοί πύραυλοι LORA;

Η απόκτηση σύγχρονων οπλικών συστημάτων αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της ελληνικής αμυντικής στρατηγικής, ιδιαίτερα σε ένα γεωπολιτικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από αυξανόμενες εντάσεις και απειλές....

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Ελλάδα ανακήρυξε ΑΟΖ στο Ιόνιο μέχρι το Ταίναρο

50
Σε μια ιστορική απόφαση η Ελλάδα προχώρησε στην ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) στο Ιόνιο Πέλαγος, καλύπτοντας μια εκτεταμένη περιοχή που φτάνει μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Απριλίου 1944: Άσκηση “Tiger”, καταστροφή λίγο πριν...

3
Λίγο πριν την απόβαση στη Νορμανδία και με τις πικρές μνήμες από την αποτυχημένη επιδρομή στη Διέππη ένα χρόνο πριν νωπές, οι σύμμαχοι εκτελούσαν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Katran Venom: Ουκρανικό μη επανδρωμένο επιφανείας με πολυβόλα, τορπίλες και αντιαεροπορικούς πυραύλους

Το σχέδιο της για ένα νέο μη επανδρωμένο επιφανείας (USV), παρουσίασε η ουκρανική συναιτεριστική αμυντικών συστημάτων, MAC, το οποίο δείχνει την συνεχή εξέλιξη που...

Πανάκριβα θα πληρώσει το Βέλγιο για τα γαλλικά τεθωρακισμένα Griffon, έως και 10 φορές επάνω

Όπως καταγράφει το βελγικό VRT News, το δημόσιο φλαμανδικό ΜΜΕ, η αγορά 382 τροχοφόρων τεθωρακισμένων Griffon και 60 ΤΟΜΑ, τύπου Jaguar,  από την Γαλλία,...

Το Πακιστάν θεωρεί ότι επίκειται επίθεση από την Ινδία

Ο υπουργός Άμυνας του Πακιστάν προειδοποίησε σήμερα ότι «επίκειται» μια στρατιωτική εισβολή από τη γειτονική Ινδία, μετά την πολύνεκρη επίθεση ενόπλων εναντίον τουριστών στο...