Λίγοι θυμούνται σήμερα την εκπληκτική επίδειξη (και με την βοήθεια του φακού) που πραγματοποίησε το 737 ΜΑΧ στο Farnborough 2016 η οποία είχε σχεδιαστεί ειδικά για την προβολή του MCAS (Manoeuvring Control Augmentation System) που αποτελεί μοναδικό χαρακτηριστικό στο 737ΜΑΧ, αφού δεν υπάρχει σε άλλο προηγούμενο μοντέλο του δικινητήριου επιβατικού, ούτε καν στον άμεσο προκάτοχό του, το 737NG. Το MCAS υποτίθεται ότι δίνει στο 737 «τέταρτης γενιάς» το πλεονέκτημα της προστασίας από είσοδο σε απώλεια στήριξης σε ευρύτερο φάσμα συνθηκών πτήσης αλλά όπως φαίνεται (μιας και η διερεύνηση συνεχίζεται) ενέχεται στη συντριβή της Lion Air τον Οκτώβριο του 2018, αν και σε συνδυασμό με την ανεπαρκή εκπαίδευση του πληρώματος. Η εμπλοκή του στο περιστατικό της Ethiopian πιθανολογείται.
Στο μεταξύ με την απαγόρευση πτήσεων Boeing 737 MAX στην Ευρώπη από την EASA, την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφαλείας Πτήσεων ενώ η αμερικανική FAA δεν προχωρεί σε αντίστοιχο μέτρο, τουλάχιστον όχι ακόμη, το όλο θέμα αρχίζει να παίρνει άλλες διαστάσεις με “διαχωριστικές γραμμές” κατά μήκος του Ατλαντικού. Και ο Καναδάς με την Air Canada να διαθέτει περί τα 20 αεροπλάνα ακολουθεί και αυτός προς το παρόν την αμερικανική γραμμή.