H «είδηση» για την πιθανή, «σιωπηλή» μετονομασία της οικογένειας 737 MAX ώστε να αποποιηθεί του στίγματος της γνωστής διπλής συντριβής αεροσκαφών του τύπου τον Οκτώβριο του 2018 και τον Μάρτιο του 2019 στην Ινδονησία και Αιθιοπία αντίστοιχα, κυκλοφόρησε αρχικά από βρετανικές εφημερίδες.
Αιτία ήταν η δημοσιοποίηση στις 15-07 φωτογραφιών στο tweeter Woodys Aeroimages, στο οποίο αναρτώνται συνεχώς πληροφορίες και φωτογραφίες από τις εγκαταστάσεις της Boeing, σε ένα είδος spotting-παρατηρητηρίου.
Στις φωτογραφίες εμφανίζονταν το αεροσκάφος «EI-HAY», ένα 737-8 200 που προορίζεται για την Ryanair, αλλά βρισκόταν καθηλωμένο (λόγω της απαγόρευσης που υφίσταται για τον τύπο) και σε προσωρινή αποθήκευση, να έχει μεταφερθεί στον χώρο δοκιμών με μια μικρή αλλά ουσιαστική διαφοροποίηση: στο ρύγχος και στην θέση του logo 737 ΜΑΧ που φέρουν όλα τα επιβατικά της οικογένειας (και έφερε και το ίδιο προηγουμένως) υπήρχε νέο λογότυπο που έγραφε 737-8200.
Όπως ήταν φυσικό η φωτογραφία προκάλεσε άμεσα εικασίες για rebranding που κυκλοφορούσαν χθες χωρίς να υπάρχει επιβεβαίωση ή διάψευση από την αεροπορική εταιρία ή τον ίδιο τον αεροκατασκευαστή.
Προφανώς μια τέτοια απόφαση είναι άκρως σημαντική και δεν μπορεί να ληφθεί μονομερώς από την Ryanair, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι το «EI-HAY» αναφέρεται ότι δεν έχει ακόμη περάσει τυπικά στην ιδιοκτησία της τελευταίας.
Τυπικά βέβαια το μοντέλο, 135 αεροπλάνα από το οποίο αγοράζει η Ryanair, είναι μια ειδική έκδοση 737 MAX πυκνής διάταξης καμπίνας 197 επιβατών που είναι γνωστό ως 737 ΜΑΧ 200. Επιπλέον τα μοντέλα 737 ΜΑΧ 8/9/10 είναι επίσης γνωστά ως 737-8/-9/-10 (σε αντιδιαστολή με τα 737-800/-900 που είναι αεροσκάφη NG).
Υπό αυτό το πρίσμα η μετονομασία 737-8 200 ή… 737 8200 ίσως είναι μέσα στη «διακριτική ευχέρεια» της Ryanair, ενώ και η ευρωπαϊκή EASA χρησιμοποιεί ήδη από το 2016 τον προσδιορισμό 737-8200 για το συγκεκριμένο μοντέλο.
Αυτό όμως που μένει να δούμε είναι η επόμενη κίνηση της Boeing και εάν θα διαγράψει και αυτή το MAX από τα μοντέλα της σχετικής οικογένειας χρησιμοποιώντας πλέον τον απλά τον προσδιορισμό 737-8, 737-9 και 737-10.
Για την ιστορία το «EI-HAY» πραγματοποιούσε νωρίτερα σήμερα δοκιμές κινητήρων.