26.3 C
Athens
Τρίτη, 28 Μαΐου, 2024
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝBoeing: μετά τα 737 ΜΑΧ, προβληματικά και τα KC-46A;

Boeing: μετά τα 737 ΜΑΧ, προβληματικά και τα KC-46A;

- Advertisement -

Καθώς οι αποκαλύψεις σχετικά με τα προβλήματα του συστήματος ενίσχυσης της ευστάθειας MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) που κατηγορείται για τη συντριβή των δυο 737 MAX σε διάστημα πέντε μηνών, διασυνδεδεμένα γεγονότα που οδήγησαν, ως γνωστόν, στην καθήλωση του στόλου των αεροσκαφών του τύπου συνεχίζονται, το σύστημα εμφανίζεται να είναι τοποθετημένο και σε άλλα αεροπλάνα της Boeing.

Να θυμίσουμε ότι το MCAS εξελίχθηκε και τοποθετήθηκε στα 737 MAX κατ’ απαίτηση της FAA και στο πλαίσιο της πιστοποίησης του νέου τύπου (πρακτικά επέκτασης της πιστοποίησης του 737NG) ώστε να ελαχιστοποιηθεί η διαφοροποίηση της πτητικής συμπεριφοράς του νέου μοντέλου συγκριτικά με το προηγούμενο.
Σύμφωνα όμως με πληροφορίες το MCAS εξελίχθηκε από αντίστοιχη υποδομή που υπάρχει και σε άλλα αεροπλάνα, ανάμεσά τους και στα ιπτάμενα τάνκερ KC-767 όπως και στα νέα KC-46A της USAF.
Τόσο το KC-767 , που έχει πουληθεί στην Ιταλία και την Ιαπωνία, όσο και το KC-46A που παραλαμβάνει την περίοδο αυτή η Αμερικανική Αεροπορία βασίζονται στο αρχικό μοντέλο Boeing 767. Την δεκαετία του 80 η κατασκευάστρια εταιρία είχε εξετάσει την ενσωμάτωση υποδομής ενίσχυσης της ευστάθειας του επιβατικό στον άξονα της πρόνευσης (pitch augmentation), αλλά  τελικά η ιδέα εγκαταλείφθηκε.
Το θέμα όμως επανήλθε όταν το 767 υιοθετήθηκε για τον ρόλο του εναέριου ανεφοδιασμού και ένα τέτοιο σύστημα τοποθετήθηκε τελικά στα KC-767, τα οποία υπηρετούν σήμερα στην ΑΜΙ και την JASDF.  Το ίδιο σύστημα κατέληξε και στα KC-46A, όταν (τελικά) τα επέλεξε η USAF. Σύμφωνα με την Boeing η έκδοση του συστήματος στα ιπτάμενα τάνκερ είναι «ελαφρώς διαφορετική» συγκριτικά με το MCAS των 737 MAX. Μια ουσιαστική διαφορά είναι ότι το MCAS στα δικινητήρια επιβατικά τροφοδοτείται από έναν μόνο από τους δυο αισθητήρες AoA (οι οποίοι εναλλάσσονται μεταξύ τους ανάμεσα σε κύριο και εφεδρικό σε κάθε πτήση) ενώ στα τάνκερ τροφοδοτείται από δυο αισθητήρες. Η χρήση ενός αισθητήρα στα 737 ΜΑΧ φαίνεται ότι έπαιξε κυρίαρχο ρόλο στη συντριβή του ινδονησιακού αεροσκάφους της Lion Air στις 29 Οκτωβρίου 2018 και εξετάζεται και ο ρόλος της διάταξης αυτής και στο περιστατικό της Ethiopian Airlines στις 10 Μαρτίου.
Εκτεταμένη αναφορά στο ζήτημα της Ασφάλειας Πτήσεων του Boeing 737 MAX υπάρχει φυσικά στο νέο μας τεύχος ΜΑΡΤΙΟΥ (ΠΤΗΣΗ 395), κοντά σας την 1η Απριλίου.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΛΒΟ: ψάχνει ξανά μνηστήρα όταν όλη η Ευρώπη παραγγέλνει τα Leopard 2 που έφτιαχνε…

Του Αντιστρατήγου ε.α. Δημητρίου Κυριάκου, επίτιμου Διευθυντή ΔΙΤ/ΓΕΣΕΛΒΟΠωλείται εκ νέου η Ελληνική Βιομηχανια Οχημάτων; Δημοσιεύματα αυτό αναφέρουν.H πολύπαθη εταιρεία ιδιωτικοποιήθηκε μόλις το Φεβρουάριο του...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η 4η φρεγάτα FDI πιο “κοντά” στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό

63
Η επερχόμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στη Γαλλία, στο ναυπηγείο του Λοριάν, στις 6 Ιουνίου (ενώ θα παραστεί στις εκδηλώσεις για την επέτειο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Μαΐου 621: Μάχη του Hulao, η κινεζική...

0
Στη μακρά διαμάχη μεταξύ της κινεζικής δυναστείας του Σούι και των Τανγκ τον 7ο αιώνα μ.Χ., ο επικεφαλής των τελευταίων, κατορθώνει μετά αρκετές νίκες...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Φωτό: Εκτοξευτής Buk με πυραύλους Sparrow στην Ουκρανία

Οι ουκρανικές δυνάμεις έχουν παρουσιάσει, για πρώτη ίσως φορά, φωτογραφίες ενός εκτοξευτή σοβιετικής εποχής αντιαεροπορικού συστήματος Buk, που έχει τροποποιηθεί να φέρει αμερικανικούς πυραύλους...

Ζελένσκι: Παροτρύνει τον Μπάιντεν να συμμετάσχει στη σύνοδο κορυφής για την ειρήνη στην Ελβετία

Τρεις εβδομάδες πριν από μια σύνοδο για την ειρήνη στην Ουκρανία, ο πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι παρότρυνε τον Αμερικανό ομόλογό του Τζο Μπάιντεν να μην...

Σουηδία: Παρουσίασε σχέδιο ενεργειακής υποστήριξης της Ουκρανίας

Η Σουηδία αποκάλυψε σήμερα νέο σχέδιο βοήθειας για την "εγγύηση του ενεργειακού εφοδιασμού" της Ουκρανίας προκειμένου να της επιτρέπεται να αντιστέκεται στις ρωσικές δυνάμεις...