Ενώ το πρόγραμμα πτητικών επιδείξεων του διάσημου ακροβατικού σμήνους του αμερικανικού Ναυτικού Blue Angels συνεχίζεται κανονικά με συμμετοχές σε αεροπορικά σόου σε όλη την χώρα, έχει ξεκινήσει η μετάπτωση του σμήνους σε έναν νέο τύπο αεροσκάφους.
Όπως έχουμε αναφέρει ήδη, οι Blue Angels θα εγκαταλείψουν το «κλασικό» F-18A/B Hornet με το οποίο πετούν από το 1986, δηλαδή επί τρεις συνεχείς δεκαετίες και πλέον προκειμένου να ξεκινήσουν τις επιδείξεις με τον φυσικό του διάδοχο, το Super Hornet.
Πρόκειται για μία σημαντική στιγμή στην 73 ετών ιστορία του σμήνους, κατά την διάρκεια της οποίας έχει χρησιμοποιήσει αρκετούς τύπους αεροσκαφών. Πριν το Hornet, οι Blue Angels πετούσαν με A-4 Skyhawk.
Στα πλαίσια αυτά, ιπτάμενο και τεχνικό προσωπικό του σμήνους έχει ήδη ξεκινήσει την εκπαίδευσή του στο νέο τύπο, προκειμένου η μετάπτωση να ολοκληρωθεί εντός του 2019 και οι επιδείξεις με το νέο αεροσκάφος να μπορούν να ξεκινήσουν το 2021, όταν και θα έχουν συμπληρωθεί 75 χρόνια ιστορίας του σμήνους.
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της μετάπτωσης πάντως θα είναι η προσαρμογή του εντελώς διαφορετικού λογισμικού ελέγχου πτήσης του Super Hornet προκειμένου οι ελιγμοί των Blue Angels να είναι εφικτοί, αν και από ό,τι φαίνεται κάποιοι δεν θα είναι πλέον, τουλάχιστον σε πρώτη φάση.
Για παράδειγμα, το Super Hornet μειώνει αυτόματα τον ρυθμό περιδίνησης ακόμα και αν ο πιλότος επιδιώκει σκόπιμα να τον αυξήσει, αν κρίνει ότι είναι επικίνδυνο για την πτήση σε σενάρια υψηλής αρνητικής γωνίας προσβολής.