25.7 C
Athens
Σάββατο, 7 Ιουνίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗBlackburn B-26 Botha: οι ανίσχυροι κινητήρες έκριναν τη σύντομη καριέρα του

Blackburn B-26 Botha: οι ανίσχυροι κινητήρες έκριναν τη σύντομη καριέρα του

- Advertisement -

Το Blackburn Botha υπήρξε ένα από τα λιγότερο επιτυχημένα βρετανικά αεροσκάφη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Αυτό ωφείλετο στη σοβαρή έλλειψη ισχύος των κινητήρων του. Ως εκ τούτου, η δράση του στην πρώτη γραμμή δε διήρκησε περισσότερο των τριών μηνών.

Η γέννηση του Botha

Το αεροσκάφος σχεδιάστηκε ώστε να ικανοποιεί τις προδιαγραφές M.15/35 του Υπουργείου Αεροπορίας που αφορούσαν ένα δικινητήριο τριθέσιο τορπιλοφόρο-αναγνωριστικό. Δύο εταιρείες (η Blackburn και η Bristol) ανταποκρίθηκαν στο διαγωνισμό, καταθέτοντας τις προτάσεις τους για το Botha και το Beaufort αντιστοίχως. Και τα δύο σχεδιάστηκαν γύρω από τον αστεροειδή εννιακύλινδρο αερόψυκτο Bristol Perseus. H ισχύς των 850 ίππων ήταν αρκετή για το αρχικό αεροσκάφος των τριών μελών του πληρώματος. Όμως το 1936, το Υπουργείο Αεροπορίας αποφάσισε την προσθήκη ενός ακόμη μέλους. Με αυτήν την αύξηση του βάρους, ο Perseus έπαψε να είναι επαρκής.

Οι ισχυρότεροι δεκατετρακύλινδροι Bristol Taurus υπήρχαν μεν, αλλά σε περιορισμένους αριθμούς. Τοποθετήθηκαν στο Beaufort, όπου είχε μια επιτυχημένη – αν και σύντομη – δράση στην πρώτη γραμμή, πριν δώσει τη θέση του στο Bristol Beaufighter. Δεν ήταν όμως διαθέσιμοι για το Botha, και έτσι η Blackburn αναγκάστηκε να προσαρμόσει το project της στον Perseus. Μολαταύτα, το Δεκέμβριο του 1936 υπεγράφη σύμβαση για 442 αεροσκάφη, με το πρώτο να πραγματοποιεί την παρθενική του πτήση στα τέλη Δεκεμβρίου του 1938.

Δομικά χαρακτηριστικά και οπλισμός

Το πιλοτήριο του ψηλοπτέρυγου Botha ήταν τοποθετημένο σε σημείο που παρείχε στον πιλότο ιδανική ορατότητα προς τα κάτω και μπροστά. Οι θέσεις του πλοηγού και του ασυρματιστού βρίσκονταν από πίσω, ενώ το τέταρτο μέλος ήταν ο σκοπευτής ρίψεως βομβών στο ρύγχος. Ως οπλισμό, διέθετε ένα σταθερό πολυβόλο Vickers των 7,7 χλστ. και έναν ραχιαίο πυργίσκο ωοειδούς σχήματος πίσω από τις πτέρυγες, με δύο πολυβόλα Lewis Mk.III ιδίου διαμετρήματος. Μπορούσε θεωρητικώς να φέρει μία τορπίλη 18 ιντσών ή βόμβες βάρους έως 900 κιλών, αλλά με πλήρες φορτίο, η απόδοση των κινητήρων ήταν άκρως απογοητευτική.

Τα πρώτα αεροπλάνα τροφοδοτούνταν από τον Perseus X των 880 ίππων, αλλά στα περισσότερα εγκαταστάθηκε ο Perseus XA των 930 ίππων, που περιέστρεφε τρίφυλλες έλικες. Και πάλι όμως η ισχύς ήταν κατωτέρα της απαιτουμένης, ενώ και η πτήση του με έναν κινητήρα, σε περιπτώσεις δυσλειτουργίας του άλλου, καθίστατο σχεδόν αδύνατη.

Η συνέχεια στο Military History

 

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Οδηγός για την Ελλάδα η ουκρανική επικράτηση στη θάλασσα… χωρίς πλοία!

Η πλήρους κλίμακας εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022 συγκλόνισε τη διεθνή τάξη, ανατρέποντας τις γεωπολιτικές ισορροπίες. Αλλά ενώ πολλοί στη Δύση πίστευαν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ο δρόμος προς την 4η ελληνική FDI – τι ισχύει...

Το άρθρο που ακολουθεί γράφηκε στο τέλος Σεπτεμβρίου 2024 και δημοσιεύτηκε στο τεύχος  Οκτωβρίου της «Πτήσης», αλλά το περιεχόμενό του ισχύει και σήμερα  μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Ιουνίου 1944: D-Day, απόβαση στη Νορμανδία και...

11
Eπιχείρηση «Overlord/Επικυρίαρχος»: Μετά από αρκετές αναβολές και χρόνια προετοιμασίας οι Σύμμαχοι ανοίγουν το «Δεύτερο Ευρωπαϊκό Μέτωπο», που αποτελούσε πάγια απαίτηση του Στάλιν ώστε ανακουφιστεί...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Convair XB-46, ο ξεχασμένος εκπρόσωπος των πρώτων τζετ βομβαρδιστικών

Η ανάπτυξη του XB-46 ξεκίνησε το 1944, όταν το Υπουργείο Πολέμου των ΗΠΑ, εντυπωσιασμένο από τις εξελίξεις στην αεροπορική τεχνολογία της ναζιστικής Γερμανίας, εξέδωσε...

Martin XB-68, μια άγνωστη πρόταση για υπερηχητικό βομβαρδιστικό

Κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, η ανάγκη για προηγμένα στρατιωτικά αεροσκάφη οδήγησε σε πολλά προγράμματα ανάπτυξης, με τις Ηνωμένες Πολιτείες να επιδιώκουν την...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Μαΐου 1935: Πρώτη πτήση του Messerschmitt Bf 109

"Αυτό το αεροπλάνο δεν θα πετάξει ποτέ για τη Luftwaffe". Τα λόγια αυτά ήταν τα πρώτα που περιέγραψαν την εντύπωση που προκάλεσε η αρχική...