16.7 C
Athens
Τετάρτη, 29 Οκτωβρίου, 2025
ΝΕΑΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟΠέρα από την επίδειξη του Bayraktar 3 στο TCG Anadolu

Πέρα από την επίδειξη του Bayraktar 3 στο TCG Anadolu

- Advertisement -

Επίδειξη επιχειρήσεων ΜΕΕΑ (Μη Επανδρωμένων Επιθετικών Αεροσκαφών) Bayraktar TB3 από το τουρκικό «αεροπλανοφόρο» TCG Anadolu, πραγματοποίησε σε τοπικά και διεθνή ΜΜΕ η Άγκυρα, ενόψει της επίσημης εισόδου του τύπου σε υπηρεσία αυτό τον μήνα.

Όπως σημειώνεται, το γεγονός θα καταστήσει το Τουρκικό Ναυτικό ως το πρώτο παγκοσμίως με επιχειρησιακό πλοίο από το οποίο μπορούν να προσαπονηώνονται μη επανδρωμένα, κάτι που η Τουρκία προβάλλει ως «game changer» σε αεροναυτικές επιχειρήσεις.

Με την ευκαιρία πάντως να σημειώσουμε ορισμένα πράγματα για επιχειρήσεις από αεροπλανοφόρα με τη μέθοδο ski-jump (δηλαδή με ράμπα στην πλώρη), όπως στην περίπτωση του TCG Anadolu, που βέβαια ισχύουν για όλα τα πλοία αυτής της κατηγορίας, όπως και για όλα τα αεροπλάνα που επιχειρούν από αυτά.

Σε αντίθεση με επιχειρήσεις από αεροπλανοφόρα που έχουν υποδομή καταπελτών για προσαπονηώσεις (CATOBAR, Catapult Assisted Take-Off But Arrested Recovery) η χρήση ράμπας (ski-jump) εισάγει αρκετούς κρίσιμους περιορισμούς που επηρεάζουν άμεσα την εμβέλεια/ακτίνα δράσης, το ωφέλιμο φορτίο και την επιχειρησιακή ευελιξία του αεροσκάφους.

Το κυριότερο πρόβλημα αφορά στο μειωμένη ενέργεια κατά την απονήωση, καθώς με τη χρήση ski-jump τα αεροσκάφη βασίζονται αποκλειστικά στην ώθηση του κινητήρα τους και στην ανοδική γωνία της ράμπας, για την επίτευξη ταχύτητας προς παραγωγή ικανής άντωσης, ώστε να επιτευχθεί πτήση.

Σε αντίθεση με τους καταπέλτες που προσδίδουν πρόσθετη κινητική ενέργεια, οι διατάξεις ski-jump δεν επιταχύνουν το αεροσκάφος πέραν των δυνατοτήτων του. Αυτό σημαίνει ότι τα αεροσκάφη πρέπει να απογειώνονται ελαφρύτερα από το τυπικό για αεροδρόμιο ξηράς (όπου ο διάδρομος είναι σημαντικά μεγαλύτερος) για να επιτύχουν ασφαλή ταχύτητα πτήσης, εντός του μικρού μήκους διαδρομής επί του καταστρώματος.

Τα STOVL F-35B όπως και τα παλαιότερα AV-8B+ αμβλύνουν το πρόβλημα μέσω της ικανότητας αλλαγής του διανύσματος εφαρμογής της ώσης που ενσωματώνουν.

Στα σοβιετικά αεροπλανοφόρα καταδρομικά κλάσης Kiev, που σήμερα εκτός του ρωσικού ναυτικού, υπηρετούν στην Ινδία και την Κίνα (που έχουν ναυπηγήσει και αντίγραφα), οι επιχειρήσεις μαχητικών Su-33, MiG-29K/R και J-15, ενέχουν εξαιρετικά μεγάλους περιορισμούς βάρους απονήωσης-εμβέλειας. Όπως αναφέρει το Ινδικό Ναυτικό για τα δικά του τέτοια πλοία, τα INS Vikrant και INS Vikramaditya, τα μαχητικά τους, MiG-29K, για να μεταφέρουν κάποια πυρομαχικά, έπρεπε να απονηωθούν με ελάχιστα καύσιμα. Στη συνέχεια λαμβάνουν καύσιμα με τη μέθοδο εναέριου ανεφοδιασμού buddy-buddy, από άλλο MiG.

Σε ότι αφορά το Τουρκικό Ναυτικό, τo ΤΒ3 αναφέρεται με μήκος 8,35 m και  εκπέτασμα 14 m να έχει μέγιστο βάρος απογείωσης 1.450 kg και ικανότητα φορτίου 280 kg.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

12 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Τουρκία αγοράζει 20 Eurofighter Tranche 5 με άλλα 20 σε option

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του flight.com.gr, που προέρχονται από αξιόπιστες πηγές μας στη Γερμανία, ο Καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς έδωσε την τελική έγκριση για την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Τα τουρκικά Eurofighter Tranche 5 απέναντι στα ελληνικά Rafale &...

72
Το Eurofighter Typhoon Tranche 5 θα λέγαμε πως είναι η τρέχουσα αιχμή της ευρωπαϊκής αεροπορικής τεχνολογίας, αν και η αρχική σχεδίαση είναι με καταβολές...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Οκτωβρίου 1956: Επιχείρηση “Kadesh”, οι Ισραηλινοί μπαίνουν...

0
Ο ισραηλινός στρατός εξαπολύει μια κεραυνοβόλο επίθεση, την επιχείρηση “Kadesh”, κατά μήκος του Σινά, κατευθυνόμενος προς τη διώρυγα του Σουέζ με κοινή δράση τεθωρακισμένων...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Τουρκία απειλεί την Ελλάδα, θυμίζει στον καγκελάριο Μερτς ο Γερμανο-Ελληνικός Επιχειρηματικός Σύνδεσμος

Να ξεκαθαρίσει στην Τουρκία ότι η Γερμανία ενδιαφέρεται για μια εποικοδομητική, αλλά βασισμένη σε αρχές, εταιρική σχέση -όχι για μια σχέση που βασίζεται σε...

Πλήθος κόσμου επισκέφθηκε τα πολεμικά πλοία σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη – φωτό

Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς το κοινό για τη μεγάλη προσέλευση και το ειλικρινές ενδιαφέρον που έδειξε, ανταποκρινόμενο για...

Μετά την τουρκική παραγγελία, η Airbus “σπρώχνει” τα Eurofighter και στην Πορτογαλία

Η Airbus Defence and Space και ο Πορτογαλικός Σύνδεσμος Βιομηχανιών Αεροναυτικής, Διαστήματος και Αμύνης (AED Cluster Portugal), υπέγραψαν τη Δευτέρα, 27 Οκτωβρίου 2025, Μνημόνιο...