5.9 C
Athens
Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗBestetti-Nardi BN.1: Ένα πρωτοποριακό ξύλινο αεροσκάφος που δεν είχε τύχη στην ιταλική...

Bestetti-Nardi BN.1: Ένα πρωτοποριακό ξύλινο αεροσκάφος που δεν είχε τύχη στην ιταλική αεροπορική βιομηχανία του Β’ Παγκοσμίου

- Advertisement -

Τον Ιούνιο του 1938, ο ιταλός μηχανικός Pietro Luigi Nardi, ένα από τα τρία αδέρφια της εταιρείας Fratelli Nardi, παρουσίασε τα αποτελέσματα μιας μελέτης του για τη βέλτιστη αεροδυναμική, με ένα σχέδιο αεροσκάφους διπλής ατράκτου. Για την επαλήθευση της θεωρίας του, πρότεινε την κατασκευή ενός ελαφρού τετραθεσίου το οποίο θεωρούσε πως θα μπορούσε να υπερισχύσει των γερμανικών σε ταχύτητα.

H ιδέα του καλλιεργήθηκε μετά τη διαπίστωση της εμφανούς υπεροχής και καθολικής ανωτερότητας των γερμανικών Siebel Fh.104 και Messerschmitt Bf.108 στον τρίτο διαγωνισμό «Avio Rally» που διεξήχθη στο Littorio της Σικελίας το 1938. Στις 5 Σεπτεμβρίου, η Διοίκηση Αεροπορίας (Amministrazione Aeronautica) υπέγραψε σύμβαση με την εταιρεία Bestetti Aeronautica για την κατασκευή ενός πειραματικού αεροπλάνου, του BN.1 (Bestetti-Nardi modello 1) που θα λάμβανε μέρος στο διαγωνισμό του επομένου έτους.

Το BN.1 ήταν ένα πειραματικό σπορ υψηλοπτέρυγο δικινητήριο τεσσάρων θέσεων. Τα κύρια χαρακτηριστικά του ήταν η διπλή άτρακτος και το υλικό κατασκευής του: ξύλο οξιάς, λεύκας και ελάτου. Επ’ αυτού ακολουθείτο μια καινοτόμος επεξεργασία που καθιστούσε το πολυστρωματικό ξύλο ειδικής επικολλήσεως, ανθεκτικότατο στην καύση. Όλη η άτρακτος ήταν ξύλινη με επένδυση καμβά εκτός από τις λαμαρίνες στο τμήμα των κινητήρων. Οι πτέρυγες, τραπεζοειδούς κατόψεως με ξύλινες νευρώσεις, ήταν τοποθετημένες στο κέντρο, συνδέοντας και τις δύο ατράκτους. Στηρίζονταν σε μονή δοκό και ήταν επικαλυμμένες με κόντρα πλακέ και καμβά, όπως η άτρακτος. Οι άτρακτοι είχαν στην κατάληξή τους κοινό οριζόντιο πηδάλιο και δύο κάθετα σταθερά, ενώ για όλο το ουραίο τμήμα υπήρχε σύστημα αεροδυναμικής αντισταθμίσεως.

Τα διπλά πιλοτήρια διέθεταν τα απολύτως απαραίτητα όργανα πτήσεως και οι καλύπτρες άνοιγαν από το πλάι. Το σύστημα προσγειώσεως ήταν μερικώς αναδιπλούμενο προς τα εμπρός, μέσα στις άκρες των κινητήρων οι οποίοι περιέστρεφαν δίφυλλες μεταλλικές έλικες μεταβλητού βήματος. Οι δεξαμενές καυσίμων, συνολικής χωρητικότητας 420 λίτρων, ήταν τοποθετημένες στις ατράκτους μεταξύ κινητήρων και πιλοτηρίων. Το μήκος του αεροσκάφους ήταν 8,15 μέτρα, με ύψος 2,10 μέτρα, ενώ η έκταση πτερύγων έφτανε τα 11,45 μέτρα (εμβαδόν 17,36 τετ. μέτρα).

Ο Nardi που ανέλαβε το σχεδιασμό, σκεφτόταν αρχικώς την εγκατάσταση κινητήρων Hirth και κατόπιν των Alfa Romeo 116 (αυτοί ήταν οι Alfa Romeo 115 εφοδιασμένοι με συμπιεστή). Η έλλειψη όμως των Alfa Romeo 116 οδήγησε στην αναγκαστική εναλλακτική των 115. Ως εκ τούτου, τροποποιήθηκαν και τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του BN.1: το κενό βάρος αυξήθηκε από 1.200 σε 1.250 κιλά, η μεγίστη ταχύτητα έπεσε από 360 σε 350 χλμ/ώρα και η εμβέλεια από 1.500 σε 1.100 χλμ.

Η συνέχεια στο Military History

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Προς εγκατάλειψη των Bradley, o ΕΣ πάει για εκσυγχρονισμό Μ113

Η σελίδα μας έχει πληροφορίες πως η ηγεσία του Ελληνικού Στρατού σκέφτεται να απομακρυνθεί οριστικά από το πρόγραμμα απόκτησης των αμερικανικών ΤΟΜΑ, τύπου Bradley...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Fiber Optic Drones, τα έφερε στο πόλεμο η Ρωσία, οι Ουκρανοί...

13
Η χρήση καμικάζι drones με οπτικές ίνες από τη Ρωσία, έχει αποδειχθεί ως μια σημαντική καινοτομία στο μέτωπο της Ουκρανίας, καθώς επιτρέπουν την αδιάλειπτη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 19 Φεβρουαρίου 1915: Εκστρατεία της Καλλίπολης, “το ολίσθημα”...

3
Ξεκινούν οι συμμαχικές επιχειρήσεις κατά των Δαρδανελίων, με σκοπό τη διάνοιξη του στομίου του Ελλησπόντου για τα πλοία της Αντάντ και την κατάληψη της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Northrop N381 Manta AMSS, ένα σχέδιο “πολυεργαλείου” για το Αμερικανικό Ναυτικό

Το N381 Manta AMSS (Advanced Multi-Sensor System) ήταν ένα σχέδιο της Northrop τη δεκαετία του 1980, ως αντικαταστάτης των αεροσκαφών κρούσης/ηλέκτρονικού πολέμου, A-6 Intruder,...

Shenyang J-5, το κινέζικο αντίγραφο του MiG-17 που υπηρέτησε και στην Αλβανία

Το Shenyang J-5 (Fresno κατά ΝΑΤΟ) είναι ένα μαχητικό αεροσκάφος που αποτέλεσε σημαντικό κομμάτι της αεροπορικής ιστορίας της Κίνας. Αναπτύχθηκε από τη Shenyang Aircraft...

Junkers Ju-187, o αντικαταστάτης του Stuka που δεν ήρθε ποτέ

Το Junkers Ju-187 ήταν ένα βομβαρδιστικό κάθετης εφόρμησης, το οποίο σχεδιάστηκε ως ο διάδοχος του Ju-87 Stuka, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αεροσκάφη του...