32 C
Athens
Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣBeriev ή Rafale; Ιδού η μέγιστη απορία

Beriev ή Rafale; Ιδού η μέγιστη απορία

- Advertisement -

Το δίλημμα είναι έωλο. Δεν μπορείς να συγκρίνεις “σύκα” με “σταφύλια”.

Τις τελευταίες ημέρες, παρατηρήθηκαν δημοσιεύματα και αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα, που εν ολίγοις μέμφονται την αγορά των 18 Rafale και προτείνουν ότι θα μπορούσαν να αγοραστούν λιγότερα (ή και καθόλου), προκειμένου να διοχετευτούν τα χρήματα για την αγορά εναέριων μέσων πυρόσβεσης,

Εμφανίστηκαν συγκρίσεις του τύπου “Ένα Rafale κοστίζει 170 εκατομμύρια, ενώ ένα Beriev, 45” ή, “Αν αγοράζαμε ένα Rafale λιγότερο, θα μπορούσαμε να αποκτήσουμε δεκάδες μεταχειρισμένα CL-215/415”.

Τα “σύκα” και τα “σταφύλια”

Αρχικά, ας κάνουμε μια παραδοχή. Τα μέσα αεροπυρόσβεσης χρήζουν ενίσχυσης και ορισμένα αντικατάστασης. Στην περίπτωση των “σύκων” όμως (Rafale), η αγορά των αεροσκαφών έναντι περίπου 2,4 δισ. ευρώ, όπως και να το κάνουμε, δεν διαιρείται με το 18 (όσα αγοράστηκαν δηλαδή). Γιατί; Διότι στην τιμή συμπεριλαμβάνεται εκπαίδευση, FOS, οπλισμός κτλ. Με λίγα λόγια, τα Rafale δεν κόστισαν 130 εκατ. ευρώ έκαστο, αλλά το όλο πακέτο κοστίζει τόσο.

Πάμε και στα “σταφύλια”. Ας υποθέσουμε πως ένα Beriev Be-200 κοστίζει χονδρικά 50 εκατ. ευρώ (στην πραγματικότητα η τιμή είναι πιο κοντά στα 70 εκατ.). Ας υποθέσουμε επίσης ότι η Ελλάδα αγοράζει 5, δηλαδή συνολικό κόστος απόκτησης, 250 εκατ. ευρώ. Σωστά; ΛΑΘΟΣ. Θα πρέπει επίσης να αγοραστούν ανταλλακτικά, εκπαίδευση, υποδομές μακροχρόνιας φιλοξενίας κοκ. Επομένως το κόστος θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερο.

Το “κλισέ”

Κάποιοι το θεωρούν κλισέ, αλλά δεν παύει να είναι γεγονός πως η Ελλάδα δεν είναι Ελβετία. Η χώρα μας συνορεύει με την αναθεωρητική Τουρκία, που είναι συνεχώς επιθετική και όχι με την… Αυστρία. Επομένως οι δαπάνες για την άμυνα είναι εκ των ων ουκ άνευ.

Κάποιες τελευταίες λεπτομέρειες

Όλα και όλα, συνολικά 17 Beriev Be-200 έχουν κατασκευαστεί. Το αν θα κατασκευαστούν άλλα είναι αβέβαιο. Ακόμη και οι Ρώσοι δηλαδή, το αγόρασαν με το “σταγονόμετρο” και κανείς δεν ξέρει το γιατί.

Από το 2015 τα γνωστά μας “Canadair” δεν παράγονται και ουδείς χρήστης προσφέρει μεταχειρισμένα προς πώληση. Πρόκειται για ένα πυροσβεστικό μέσο που πωλούνταν σε δύο γενιές (CL-215 και CL-415), ξεκίνησε να κατασκευάζεται στη δεκαετία του ’60. H Viking Air, που έχει πάρει τα δικαιώματα κατασκευής, σχεδιάζει το CL-515, το οποίο ωστόσο, αν δεν παραγγελθεί από διεθνείς πελάτες σε επαρκείς αριθμούς, δεν συμφέρει να ανοίξει γραμμή παραγωγής. Η Viking Air έχει αποκτήσει όλα τα δικαιώματα υποστήριξης και παραγωγής της οικογένειας «Canadair CL» από τη Bombardier και στοχεύει στην κατασκευή 50-60 νέων CL-515 μέσα στα επόμενα 10-12 έτη. Ωστόσο ουδείς γνωρίζει αν οι φιλοδοξίες της εταιρίας θα ευοδωθούν.

Καταλήγοντας, είναι μάλλον εκτός τόπου και χρόνου η σύγκριση “σύκων” με “σταφύλια”.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

97 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
97 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Διάσωση πιλότων πίσω από τις εχθρικές γραμμές, η περίπτωση της Ελλάδας

Η εκπαίδευση ενός πιλότου μαχητικού αεροσκάφους είναι μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία, που απαιτεί σημαντικούς πόρους από το κάθε κράτος, ενώ οι χειριστές επιλέγονται...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γαλλία και Βρετανία σε στρατηγική σύγκλιση με κοινή πυρηνική αποτροπή...

0
Πέρα από τα κοσμικά της πρόσφατης επίσκεψης Μακρόν στη Βρετανία, η ουσία των συμφωνηθέντων με τον εκεί πρωθυπουργό Κιρ Στάρμερ, είναι μια υψηλής πολιτικής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Ιουλίου 1878: Η συνθήκη του Βερολίνου, οι...

13
Υπογράφεται η Συνθήκη του Βερολίνου μεταξύ των Μεγάλων Δυνάμεων και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Καρπός του συνεδρίου που οργανώθηκε στο Βερολίνο από τον "αρχιτέκτονα" της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

«Παράθυρο δημοσιονομικής ευελιξίας» για την Ελλάδα η έγκριση της ρήτρας διαφυγής για τις αμυντικές δαπάνες

«Παράθυρο ευελιξίας» για την Ελλάδα (όπως και για 16 κράτη- μέλη της ΕΕ συνολικά), ανοίγει η έγκριση από το τελευταίο Ecofin της ρήτρας διαφυγής...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Διάσωση πιλότων πίσω από τις εχθρικές γραμμές, η περίπτωση της Ελλάδας

Η εκπαίδευση ενός πιλότου μαχητικού αεροσκάφους είναι μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία, που απαιτεί σημαντικούς πόρους από το κάθε κράτος, ενώ οι χειριστές επιλέγονται...

Constellation, που βρίσκεται σήμερα αυτό το πρόγραμμα φρεγατών;

Στη ραδιοφωνική εκπομπή “Εμείς οι Έλληνες” του Λάμπρου Καλαρρύτη, στο σταθμό “Παραπολιτικά 90,1” μίλησε ο εκδότης της “ΠΤΗΣΗΣ”, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, για το μέλλον των φρεγατών...